För tionde gången.

För tionde gången.

Here we go again.....

Vilket spel älskar ni att dra fram och spela om igen och igen?

#blogg


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem
För tionde gången.

Ett förvånansvärt bra filmlicensspel, det där! Själv brukar jag spela genom The Curse of Monkey Island med ett par års mellanrum. Den grafiska stilen liknar inget annat!


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Jag brukar dra fram Quake lite då och då. Vilket spel!


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Baldurs Gate 2. Spelar det nästan varje sommar, under semesterveckorna.

Recettear, Game Dev Tycoon och New Star Soccer till mobilen brukar jag återkomma till lite då och då.

Skrivet av Puscifer:

Jag brukar dra fram Quake lite då och då. Vilket spel!

Skrivet av Sebastian Lind:

Recettear, Game Dev Tycoon och New Star Soccer till mobilen brukar jag återkomma till lite då och då.

Gillar också Recettear, men jag är skamligt dålig på det! Hamnar alltid i den där förbannade pappkartongen

Skrivet av Pjotor:

Ett förvånansvärt bra filmlicensspel, det där! Själv brukar jag spela genom The Curse of Monkey Island med ett par års mellanrum. Den grafiska stilen liknar inget annat!

Monkey Island är aldrig fel, Kör samma stuck men slänger in Full Throttle i mixen med.

Skrivet av Bennii:

Baldurs Gate 2. Spelar det nästan varje sommar, under semesterveckorna.

Måste erkänna att jag aldrig spelat klart BG2, brukar lira Neverwinter Knights 2: mask of the betrayer med jämna mellanrum.

Happy speling.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Lord of the Rings Online och CS återkommer jag alltid till förr eller senare.

Medlem

Max Payne 2 brukar jag dra fram med jämma mellanrum och spela. Bästa acionspelet någonsin.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Moderator | Testpilot

Mario 3, FTL och Chrono Trigger.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Final Fantasy 7-10, Grandia och Morrowind!


signatur

Everybody needs help.

Medlem

Spelar just nu, Homm2s SP campaign, spelar Homm3 i MP på jobbet.
Spelar även om Hexen 2 och Daikatana utan sidekicks, spelar det senare även i MP på helgerna ibland med andra inbitna fans
Klarade precis ut Soldier of Fortune 1 igen och planerar spela igenom Soldier of Fortune 2 efter jag är klar med Hexen.
Skall ta Blood efter det, spelar genom blood i COOP för några år sedan, fan vad bra spel det är ändå, det är nog det bästa buildspelet, det är nog ta mig katten bättre än Duke.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Började spela lite STALKER: Call of Pripyat.

...blev helt krossad av en emission långt från närmaste skydd. Hade helt glömt att de fanns, whoops.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Skrivet av Hipshot:

Spelar just nu, Homm2s SP campaign, spelar Homm3 i MP på jobbet.
Spelar även om Hexen 2 och Daikatana utan sidekicks, spelar det senare även i MP på helgerna ibland med andra inbitna fans
Klarade precis ut Soldier of Fortune 1 igen och planerar spela igenom Soldier of Fortune 2 efter jag är klar med Hexen.
Skall ta Blood efter det, spelar genom blood i COOP för några år sedan, fan vad bra spel det är ändå, det är nog det bästa buildspelet, det är nog ta mig katten bättre än Duke.

Åh, Soldier of Fortune! Håller det fortfarande, tycker du? Tyckte det var riktigt coolt och brutalt då det begav sig, men är osäker på om jag skulle gilla det fortfarande nu när "chockvärdet" är borta sedan länge. Borde jag köpa igen, eller?

KoP
Medlem

Ports of call.

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:
Skrivet av Hipshot:

Spelar just nu, Homm2s SP campaign, spelar Homm3 i MP på jobbet.
Spelar även om Hexen 2 och Daikatana utan sidekicks, spelar det senare även i MP på helgerna ibland med andra inbitna fans
Klarade precis ut Soldier of Fortune 1 igen och planerar spela igenom Soldier of Fortune 2 efter jag är klar med Hexen.
Skall ta Blood efter det, spelar genom blood i COOP för några år sedan, fan vad bra spel det är ändå, det är nog det bästa buildspelet, det är nog ta mig katten bättre än Duke.

Åh, Soldier of Fortune! Håller det fortfarande, tycker du? Tyckte det var riktigt coolt och brutalt då det begav sig, men är osäker på om jag skulle gilla det fortfarande nu när "chockvärdet" är borta sedan länge. Borde jag köpa igen, eller?

Alltså, man måste gilla gamla spel, så är det. Jag tror inte att man kommer gilla det annars. man bör ställa in grafiken så att man stänger av vissa saker, t ex detail textures, för det är så jävla fult, det är fult i nya spel med.

Överlag, är det ganska fult i början tycker jag, men efter man varit i Sibirien så blir det bättre. HMGn är fortfarande underbar att skjuta med, fast det dröjer innan man får den.

Kingpin har åldrats mycket bättre helt ärligt, det ser bättre ut med.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Skrivet av KoP:

Ports of call.

Wow, det var länge sedan... Amiga versionen??


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

KoP
Medlem
Skrivet av Traveller in time:
Skrivet av KoP:

Ports of call.

Wow, det var länge sedan... Amiga versionen??

Ursprungligen Amiga versionen men nu för tiden Android verren.

Skrivet av KoP:
Skrivet av Traveller in time:
Skrivet av KoP:

Ports of call.

Wow, det var länge sedan... Amiga versionen??

Ursprungligen Amiga versionen men nu för tiden Android verren.

Finns det en android version!? Känns som igår man lirade på Amigan, det var inte igår, men det känns så.
Only Amiga!


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

KoP
Medlem
Skrivet av Traveller in time:
Skrivet av KoP:
Skrivet av Traveller in time:
Skrivet av KoP:

Ports of call.

Wow, det var länge sedan... Amiga versionen??

Ursprungligen Amiga versionen men nu för tiden Android verren.

Finns det en android version!? Känns som igår man lirade på Amigan, det var inte igår, men det känns så.
Only Amiga!

Jepp! Bara skaffa på stört och glida iväg i nostalgin.

Skrivet av KoP:
Skrivet av Traveller in time:
Skrivet av KoP:
Skrivet av Traveller in time:
Skrivet av KoP:

Ports of call.

Wow, det var länge sedan... Amiga versionen??

Ursprungligen Amiga versionen men nu för tiden Android verren.

Finns det en android version!? Känns som igår man lirade på Amigan, det var inte igår, men det känns så.
Only Amiga!

Jepp! Bara skaffa på stört och glida iväg i nostalgin.

will do! eller " Aj aj kapten"....yarr


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Hitman 2, Hitman Blood Money och Mafia. Spel som aldrig blir gamla.

1
Skriv svar