Total Wars jubileumsvideo teasar Total War: Warhammer

Robot
Total Wars jubileumsvideo teasar Total War: Warhammer

Inte så diskret, Sega och Creative Assembly!


Medlem
Total Wars jubileumsvideo teasar Total War: Warhammer

Hörde jag Tzeentch viska där i slutet?

Medlem

Tzeentch, you old dog!

Medlem

Har aldrig spelat nåt riktigt Warhammer spel så vet inte om jag ska se fram i mot det eller inte.

Medlem

Kom igen, bli Total Warhammer nu.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem
Skrivet av Ibelin:

Har aldrig spelat nåt riktigt Warhammer spel så vet inte om jag ska se fram i mot det eller inte.

Då får du ta och spela Dark Omen!

Empire 2 hade varit bättre. Jag förstår grejen med att ta in monster och så, lite annan dynamik och annan karta. Inte lika bundet.

Men jag tycker fortfarande Empire 2 hade varit ett mycket bättre val. Det är ganska rimligt att anta att alla som spelar Total war nu är hyffsat intresserade av historia och speciellt krigshistoria. Jag däremot inte att alla är några stora fan av fantasy eller warhammer.
synd.

Medlem

Jag skulla slänga minga pengar på Total War: Warhammer utan att ens kolla upp hur gameplayet var

Medlem

Även om jag helst av allt vill ha ett nytt Medieval så är Total War-upplägget helt jävla tokperfekt för ett Warhammer-spel, ser fram emot det.

Medlem

Ge mig Total Warhammer, Undead och Nagash. Sen kan jag dö lycklig.

Medlem
Skrivet av michell.savenmark:

Det är ganska rimligt att anta att alla som spelar Total war nu är hyffsat intresserade av historia och speciellt krigshistoria.

O andra sidan så brukar folk inom historia och krigshistoria snöa in sig på en "period" och därmed skulle aldrig få för sig att spela Shogun eller Empire beroende på vilket man snöat in sig på. Nu kommer jag inte ihåg när Shogun utspelar sig, antar kring år 1200?

Så ett nytt Empire kanske skulle vara precis lika bortslösat för många som ett Warhammer Total War om man går efter den logiken.

Medlem
Skrivet av WaXsMoKe:
Skrivet av Ibelin:

Har aldrig spelat nåt riktigt Warhammer spel så vet inte om jag ska se fram i mot det eller inte.

Då får du ta och spela Dark Omen!

Ok tack, Då ska jag se till att testa det nån dag då.

Medlem
Skrivet av Manqs:

Ge mig Total Warhammer, Undead och Nagash. Sen kan jag dö lycklig.

Men kommer du förbli död?


signatur

I drank what?

Medlem

Med Medieval 2, Empire, Napoleon, Shogun 2, Rome 2 och sedan Attila så torde ett Medieval 3 passa fint in i ordningen innan ett eventuellt Empire/Napoleon 2.

Men ett Total War: Warhammer säger jag absolut inte fy åt. Nästan tvärtom nu då det var ett tag sedan ett strategispel kom med just Warhammer. Rome 2: Emperor Edition är redigt bra. Precis som Attila är bra, det finns mycket därifrån som jag önskar finns med i nästa spel i genren. På så sätt skulle man kunna motivera ett Empire 2 för lite Medieval-feeling finns redan i Rome och Attila.

Är däremot redigt osäker på hur de skulle kunna göra ett WW1-spel bra. Jag gillar slagen med 5000-man i stora formationer.

Medlem

Ang. shogun så sträcker det sig till när västerlänningar började dyka upp med skjutvapen på 1800-talet. Det finns tom en expansion till shogun ang. Det.

Medlem

Spännande! Ett Total:war Middle-earth hade också varit ballt!

Medlem
Skrivet av Mirage:
Skrivet av Manqs:

Ge mig Total Warhammer, Undead och Nagash. Sen kan jag dö lycklig.

Men kommer du förbli död?

Lite det som var min poäng.
Död men vandöd kan man kanske hoppas på?

Medlem

Skulle kunna bli min första förbokning av spel någonsin.

Warhammer - Shadow of the Horned Rat och Warhammer - Dark Omen var galet bra IMHO. Sen kom Mark of War eller vad det hette som var okej, men lite knöligt.
Jag tror studion bakom Total War kan fixa ett riktigt RIKTIGT bra spel. Ska bli intressant att se hur kampanjen ser ut. Hur mycket kommer vara storydrivet, och hur mycket kommer vara strid om kartan som sköts av AI t.ex.?
Kommer kampanjen vara valbar från alla sidor?
Jag har kört för lite Total War för att veta svaret på det.
Kan någon fylla i vad de tror på mina små frågor?

Medlem

Om det är Warhammer, fyfaaan vad episkt det kommer vara!

Minns någon den otroligt storslagna trailern för Mark of Chaos?

Finns det något mer episkt? NEJ

Medlem
Skrivet av Timotheus:

Om det är Warhammer, fyfaaan vad episkt det kommer vara!

Minns någon den otroligt storslagna trailern för Mark of Chaos?

Finns det något mer episkt? NEJ

https://www.youtube.com/embed/2iO9cGopQq0

Minns jag inte fel så var spelet en besvikelse dock =(

Ska detta Total Warhammer blir bra ska det ta mig f*n ha alla spelbara raser.


signatur

Everybody needs help.

Medlem
Skrivet av Timotheus:

Om det är Warhammer, fyfaaan vad episkt det kommer vara!

Minns någon den otroligt storslagna trailern för Mark of Chaos?

Finns det något mer episkt? NEJ

Får väl säga att jag tyckte Warhammer Online hade bättre trailers.

Medlem
Skrivet av Evilof:

Ska bli intressant att se hur kampanjen ser ut. Hur mycket kommer vara storydrivet, och hur mycket kommer vara strid om kartan som sköts av AI t.ex.?
Kommer kampanjen vara valbar från alla sidor?
Jag har kört för lite Total War för att veta svaret på det.
Kan någon fylla i vad de tror på mina små frågor?

Är det som Total War brukar vara så kommer det väl vara en dynamisk turordningsbaserad strategikampanj, med flera valbara lag (säkerligen kommer vissa lag säljas som DLC tyvärr). Sen brukar det alltid finnas någon slags storybaserad tutorial-kampanj också, men man vet ju inte alls vad de gör denna gången!

Medlem
Skrivet av Manqs:
Skrivet av Mirage:
Skrivet av Manqs:

Ge mig Total Warhammer, Undead och Nagash. Sen kan jag dö lycklig.

Men kommer du förbli död?

Lite det som var min poäng.
Död men vandöd kan man kanske hoppas på?

Nagash ftw.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Ahris:
Skrivet av Timotheus:

Om det är Warhammer, fyfaaan vad episkt det kommer vara!

Minns någon den otroligt storslagna trailern för Mark of Chaos?

Finns det något mer episkt? NEJ

Får väl säga att jag tyckte Warhammer Online hade bättre trailers.

https://www.youtube.com/embed/JglnSrfJtyQ

https://www.youtube.com/embed/zKOhzfkCdbY

Nej usch, bara sluggfest med sega animationer. Förutom orc choppan som flög in i muren så var det inget extra. Den jag länkade visade heroisk och desperat kamp mot omöjliga odds.
Smaken är som baken, dvs delad

Medlem
Medlem
Skrivet av kaealy:
Skrivet av michell.savenmark:

Det är ganska rimligt att anta att alla som spelar Total war nu är hyffsat intresserade av historia och speciellt krigshistoria.

O andra sidan så brukar folk inom historia och krigshistoria snöa in sig på en "period" och därmed skulle aldrig få för sig att spela Shogun eller Empire beroende på vilket man snöat in sig på. Nu kommer jag inte ihåg när Shogun utspelar sig, antar kring år 1200?

Så ett nytt Empire kanske skulle vara precis lika bortslösat för många som ett Warhammer Total War om man går efter den logiken.

Shogun 1/2(med diverse tillägg) utspelar sig från tidig medeltid till sen renässansperiod, alltså från 1000-talet till 1700-talet om jag inte minns helt fel.

1
Skriv svar