Kan du se skillnad på grafiken hos PS4, XBOne och PC? Testa själv!

Medlem
Skrivet av DrAg00nEn:

Som vanligt så är det pc "master race" folket som skriker högst om fps och upplösning.
Snart kommer väl även kommentarer hagla om hur jag är en peasant och dylikt, så ska svara på dom redan nu.

Har varit gamer i ca 25 år redan, varav jag haft en PC att spela på i 25/25 år. Men även en hel drös med konsoler har jag hunnit med. Sitter just nu med en ps3, x360, ps4 och en ordentlig gaming rigg. Jag vet, ser och känner skillnaden mellan ~30FPS, ~60FPS och ~120FPS på olika upplösningar. Skillnaden mellan er och mig är att jag inte bryr mig! (hemska tanke visst?) utan jag kan uppleva, njuta av och spela vilka spel som helst på vilka format som helst utan att behöva börja spy eller gräva ögonen ur skallen. Eller hoppa in på random forum/nyhetsartikel och hävda mig.

Det finns genrer som jag föredrar på PC, och det finns genrer som jag föredrar på konsol och även om jag vet att jag får högre FPS och upplösning samt bättre grafik på min PC så väljer jag ändå att köpa vissa spel på konsol eftersom jag föredrar genren på konsol över pc eller vill chilla i soffan i vardagsrummet istället för att sitta i mancaven vid pcn.

Jag vägrar kalla mig själv PC-gamer, även om jag har en PC som jag spelar ganska mycket på just pga det löjliga PCMR tjafset man måste läsa i varje jävla kommentarsfält vart man än vänder sig. Brukar iofs gå in på reddits PCMR sub och kolla lite ibland endast för att få mig ett gott skratt över alla idioter det verkar finnas överallt, speciellt dom som postar i PCMR subredditet.
Jag skäms över att ens tänka tanken på att kalla mig PC-gamer idag.

Master race? Knappast... Majorly Retarded passar bättre.

#MultiplatformGamer

Amen brother!

#MultiplatformGamer

Medlem
Skrivet av kaealy:
Skrivet av fruktjuice:
Skrivet av FuzioN:
Skrivet av kaealy:

Sorgligaste i det hela är ju att utvecklarna inte utvecklar spel som utnyttjar Mid till high-end hårdvara till PC. Kommer aldrig igen komma ett spel som t ex Crysis som låg år före vad som var normal hårdvara för de flesta gamers.

Det måste ju sälja med, det kommer dock ett och det är faktist star citizen,

Det vart en anledning varför han tog unity, för det är svårt att se skillnaden i den pga det är skitdålig optimerat till pc.

Och massor utav buggar m.m

gissar på därför flesta gissade på det testet för det är svårt att se skillnad

Total War: Attila är också ett sådant spel. Enligt utvecklarna är grafikinställningen ‘Extreme Quality’ avsedd för framtida grafikkort som ännu inte finns på marknaden.

Rätt säker på att folk spelar Attila på "Extreme Quality" med nyare i7 och dyrare korten av Geforce 900 serien. Inte jätte imponerade specs och redan många som äger.

Spelet funkar prima med en i5a. Du tjänar inte mycket på fler kärnor utan det är viktigast att du har hög IPC på huvudkärnarn vilket gör en 4 kärnig i5 4690k bättre än en 4 kärnig 8 trådig 3770k.

Skrivet av FuzioN:
Skrivet av kaealy:

Sorgligaste i det hela är ju att utvecklarna inte utvecklar spel som utnyttjar Mid till high-end hårdvara till PC. Kommer aldrig igen komma ett spel som t ex Crysis som låg år före vad som var normal hårdvara för de flesta gamers.

Det måste ju sälja med, det kommer dock ett och det är faktist star citizen,

Det vart en anledning varför han tog unity, för det är svårt att se skillnaden i den pga det är skitdålig optimerat till pc.

Och massor utav buggar m.m

gissar på därför flesta gissade på det testet för det är svårt att se skillnad

Star Citizen är allt annat än optimerat. SLI skalningen var så dålig och skapade mest bara buggar tills det togs bort någon gång i januari. Vet inte om den är aktiverad igen och tror inte det.

CPU skalningen även den är helt värdelös och du får lägre fps med HT påslaget. Helt onödigt att ha en CPU med fler kärnor eller trådar än 4.

Men nu är det ju så att det är lite väl tidigt att klaga på spelet och det är för tidigt att prisa spelet, men spelet lutar mot att vara dåligt optimerat. SLI skalningen går nog att fixa men att spelet blir optimerat för fler än 4 kärnor är inte troligt.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av DrAg00nEn:

Jag skäms över att ens tänka tanken på att kalla mig PC-gamer idag.

Master race? Knappast... Majorly Retarded passar bättre.

#MultiplatformGamer


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Medlem
Skrivet av Gamer-Tompa:

https://www.youtube.com/watch?v=8FYyeas1Thw
https://www.youtube.com/watch?v=tYG-7T2LVDc

Linus Tech Tips.
Förklarar skillnaden mellan pc-konsol bäst.

Linus testade 120hz skärmar med att spela Battlefield 3 i max 80fps.

Han gör bra videos för att demonstrera produkter men hans nivå av kunskap är den samma som hos Svetlana 54år som jobbar i kassan på COOP i Smygehuk.

Inte kollat videos så kan inte kritisera, men har inget förtroende för den mannen.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:
Skrivet av FireFart:

Hur manga ganger har inte FZ gjort liknande saker, ar det san himmla nyhetstorka eller vad ?

Mig veterligen har vi aldrig postat en testa själv-video ang grafik. Men ja, det är nyhetstorka. Vi försöker underhålla er bäst det går i alla fall.

Bennet och Co är alltid underhållande, oavsett nyhetsklimatet.

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:
Skrivet av FireFart:

Hur manga ganger har inte FZ gjort liknande saker, ar det san himmla nyhetstorka eller vad ?

Mig veterligen har vi aldrig postat en testa själv-video ang grafik. Men ja, det är nyhetstorka. Vi försöker underhålla er bäst det går i alla fall.

Hmm jag har inget emot denna artikel, men jag blir förvånad över att du erkänner nyhetstorka för det verkar inte finnas någon annan site som har det? Finns en uppsjö spel som lanserar nyheter o trailers (https://www.youtube.com/watch?v=-qs6p9cVKVk).

Kanske det är dags att se över era rutiner för hur ni letar reda på nyheter?

Inaktiv
Skrivet av BeeJac:
Skrivet av Joakim Bennet:
Skrivet av FireFart:

Hur manga ganger har inte FZ gjort liknande saker, ar det san himmla nyhetstorka eller vad ?

Mig veterligen har vi aldrig postat en testa själv-video ang grafik. Men ja, det är nyhetstorka. Vi försöker underhålla er bäst det går i alla fall.

Hmm jag har inget emot denna artikel, men jag blir förvånad över att du erkänner nyhetstorka för det verkar inte finnas någon annan site som har det? Finns en uppsjö spel som lanserar nyheter o trailers (https://www.youtube.com/watch?v=-qs6p9cVKVk).

Kanske det är dags att se över era rutiner för hur ni letar reda på nyheter?

Vad ar det som hindrar er att gora mer betygsattning av spel, flera har betygsatt ori and the blind forrest mm, hur valjer ni ut spel ?
Manga spel har kommit men ni betygsatter knappt nagra.

Medlem

Bara belyser det faktum att gränserna suddats ut. Det är spelen det handlar om.


signatur

Nördliv.se - Spel, tillbehör och andra nördrelaterade saker! Och så klart även vår gaming/underhållningspodcast Nördliv! Lyssna gärna!

https://open.spotify.com/show/0SHttBQqoGyW4EHpx5aMWD?si=531c1...
https://itunes.apple.com/se/podcast/nordliv%21/id937178661/
https://www.nordlivpodcast.se/

Medlem
Skrivet av DrAg00nEn:

Som vanligt så är det pc "master race" folket som skriker högst om fps och upplösning.
Snart kommer väl även kommentarer hagla om hur jag är en peasant och dylikt, så ska svara på dom redan nu.

Har varit gamer i ca 25 år redan, varav jag haft en PC att spela på i 25/25 år. Men även en hel drös med konsoler har jag hunnit med. Sitter just nu med en ps3, x360, ps4 och en ordentlig gaming rigg. Jag vet, ser och känner skillnaden mellan ~30FPS, ~60FPS och ~120FPS på olika upplösningar. Skillnaden mellan er och mig är att jag inte bryr mig! (hemska tanke visst?) utan jag kan uppleva, njuta av och spela vilka spel som helst på vilka format som helst utan att behöva börja spy eller gräva ögonen ur skallen. Eller hoppa in på random forum/nyhetsartikel och hävda mig.

Det finns genrer som jag föredrar på PC, och det finns genrer som jag föredrar på konsol och även om jag vet att jag får högre FPS och upplösning samt bättre grafik på min PC så väljer jag ändå att köpa vissa spel på konsol eftersom jag föredrar genren på konsol över pc eller vill chilla i soffan i vardagsrummet istället för att sitta i mancaven vid pcn.

Jag vägrar kalla mig själv PC-gamer, även om jag har en PC som jag spelar ganska mycket på just pga det löjliga PCMR tjafset man måste läsa i varje jävla kommentarsfält vart man än vänder sig. Brukar iofs gå in på reddits PCMR sub och kolla lite ibland endast för att få mig ett gott skratt över alla idioter det verkar finnas överallt, speciellt dom som postar i PCMR subredditet.
Jag skäms över att ens tänka tanken på att kalla mig PC-gamer idag.

Master race? Knappast... Majorly Retarded passar bättre.

#MultiplatformGamer

Retarded passar inte heller. Att handikappade fortfarande används som förolämpning är högst otrevligt.


signatur

Welcome to the Manglerdome

Avstängd
Skrivet av warh0g:

Retarded passar inte heller. Att handikappade fortfarande används som förolämpning är högst otrevligt.

Att bönder används som förolämpning är också högst otrevligt. Ingen verkar bry sig om det.

Men om du vill dra igång Sveriges nationalsport, vem som kan bli mest kränkt på kortast tid, så varsågod.

Gjorde bara ett uttalande om att dessa pcmr personer verkar ha någon typ av förståndshandikapp. Inte menat som förolämpning mot handikappade utan endast som ett konstaterande.


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Medlem
Skrivet av DrAg00nEn:
Skrivet av warh0g:

Retarded passar inte heller. Att handikappade fortfarande används som förolämpning är högst otrevligt.

Att bönder används som förolämpning är också högst otrevligt. Ingen verkar bry sig om det.

Men om du vill dra igång Sveriges nationalsport, vem som kan bli mest kränkt på kortast tid, så varsågod.

Gjorde bara ett uttalande om att dessa pcmr personer verkar ha någon typ av förståndshandikapp. Inte menat som förolämpning mot handikappade utan endast som ett konstaterande.

Skillnaden är väl att man kan välja att vara bonde


signatur

Welcome to the Manglerdome

Avstängd
Skrivet av warh0g:
Skrivet av DrAg00nEn:
Skrivet av warh0g:

Retarded passar inte heller. Att handikappade fortfarande används som förolämpning är högst otrevligt.

Att bönder används som förolämpning är också högst otrevligt. Ingen verkar bry sig om det.

Men om du vill dra igång Sveriges nationalsport, vem som kan bli mest kränkt på kortast tid, så varsågod.

Gjorde bara ett uttalande om att dessa pcmr personer verkar ha någon typ av förståndshandikapp. Inte menat som förolämpning mot handikappade utan endast som ett konstaterande.

Skillnaden är väl att man kan välja att vara bonde

Så sant. Dock ganska intressant att pcmr gruppen väljer att bli betraktade som förståndshandikappade.


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Medlem
Skrivet av mapamapa:
Skrivet av PcKaffe:

Kan inte göra annat än skratta. 30/60 fps och lite fina grafik alternativ är en så löjligt liten skillnad att det varken förbättrar eller drar ner upplevelsen för mig. Kommer jag in i upplevelsen så spelar det ingen roll om det ser ut som kattskit.

Och det är skitkul att läsa alla konspirationsteorier och tramsiga master race one liners som förekommer i tråden. Wä, minsta gemensamma nämnare, wä riggat test, wä, wä videokomprimeringen.

En casualspelare bryr sig inte. De är vana att spela i 30 fps på konsol.
Tror dock väldigt många skulle känna skillnad och klaga om nästa Call of Duty som alltid är i 60fps på konsol skulle köras i 30fps.
Vad är det för konspirationsteorier? Att videor på youtube är komprimerade ser vem som helst. Att samma spel som släpps på olika plattformar behöver anpassas efter den minsta gemensamma nämnaren är väl självklart om man tänker logiskt.
"Wä jag vet ingenting men jag måste skriva en kommentar ändå, wä."

Det är inte bara casualspelare som skiter i 30 vs 60 fps. Det är alla utom PC nötter. Så vidare du inte vill hävda att alla som spelar på konsol är casualspelare.

Riggat test var den största och dummaste jag såg här. verkligen 10 poäng på no clue skalan. Om det är fel på komprimeringen så tanka hem de okomprimerade från sidan han länkar. Om spel inte kan vara på flera platformar utan att automatiskt hamna på den lägsta platformens nivå, förklara the witcher 3. JA de ampassas, TILL VARJE INDIVIDUELL MASKIN. Som med de flesta andra stora spel.

"wä, jag blev butthurt"


signatur

// Bacon <3

Medlem
Skrivet av DrAg00nEn:

Som vanligt så är det pc "master race" folket som skriker högst om fps och upplösning.
Snart kommer väl även kommentarer hagla om hur jag är en peasant och dylikt, så ska svara på dom redan nu.

Har varit gamer i ca 25 år redan, varav jag haft en PC att spela på i 25/25 år. Men även en hel drös med konsoler har jag hunnit med. Sitter just nu med en ps3, x360, ps4 och en ordentlig gaming rigg. Jag vet, ser och känner skillnaden mellan ~30FPS, ~60FPS och ~120FPS på olika upplösningar. Skillnaden mellan er och mig är att jag inte bryr mig! (hemska tanke visst?) utan jag kan uppleva, njuta av och spela vilka spel som helst på vilka format som helst utan att behöva börja spy eller gräva ögonen ur skallen. Eller hoppa in på random forum/nyhetsartikel och hävda mig.

Det finns genrer som jag föredrar på PC, och det finns genrer som jag föredrar på konsol och även om jag vet att jag får högre FPS och upplösning samt bättre grafik på min PC så väljer jag ändå att köpa vissa spel på konsol eftersom jag föredrar genren på konsol över pc eller vill chilla i soffan i vardagsrummet istället för att sitta i mancaven vid pcn.

Jag vägrar kalla mig själv PC-gamer, även om jag har en PC som jag spelar ganska mycket på just pga det löjliga PCMR tjafset man måste läsa i varje jävla kommentarsfält vart man än vänder sig. Brukar iofs gå in på reddits PCMR sub och kolla lite ibland endast för att få mig ett gott skratt över alla idioter det verkar finnas överallt, speciellt dom som postar i PCMR subredditet.
Jag skäms över att ens tänka tanken på att kalla mig PC-gamer idag.

Master race? Knappast... Majorly Retarded passar bättre.

#MultiplatformGamer

Det här är den bästa posten i tråden.


signatur

// Bacon <3

Medlem
Skrivet av DrAg00nEn:
Skrivet av warh0g:
Skrivet av DrAg00nEn:
Skrivet av warh0g:

Retarded passar inte heller. Att handikappade fortfarande används som förolämpning är högst otrevligt.

Att bönder används som förolämpning är också högst otrevligt. Ingen verkar bry sig om det.

Men om du vill dra igång Sveriges nationalsport, vem som kan bli mest kränkt på kortast tid, så varsågod.

Gjorde bara ett uttalande om att dessa pcmr personer verkar ha någon typ av förståndshandikapp. Inte menat som förolämpning mot handikappade utan endast som ett konstaterande.

Skillnaden är väl att man kan välja att vara bonde

Så sant. Dock ganska intressant att pcmr gruppen väljer att bli betraktade som förståndshandikappade.

Jag har inte sett någon här som räckt upp handen och sagt det iaf hehe. Själv har jag PC, Ps3, 360 och Wii så jag ansluter mig till #multigamer


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av DrAg00nEn:

Jag skäms över att ens tänka tanken på att kalla mig PC-gamer idag.

Master race? Knappast... Majorly Retarded passar bättre.

#MultiplatformGamer

http://static.gamespot.com/uploads/original/725/7252605/23773...

PC MASTERRA... va? Igår, masterrace, idag majorly retards. Pendeln svänger snabbt och hjulen snurrar fortare.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av Paddington:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av DrAg00nEn:

Jag skäms över att ens tänka tanken på att kalla mig PC-gamer idag.

Master race? Knappast... Majorly Retarded passar bättre.

#MultiplatformGamer

http://static.gamespot.com/uploads/original/725/7252605/23773...

PC MASTERRA... va? Igår, masterrace, idag majorly retards. Pendeln svänger snabbt och hjulen snurrar fortare.

Låter som att du är en av de fattiga som äger bara ett system.
A God has spoken.
lololol


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:
Skrivet av FireFart:

Hur manga ganger har inte FZ gjort liknande saker, ar det san himmla nyhetstorka eller vad ?

Mig veterligen har vi aldrig postat en testa själv-video ang grafik. Men ja, det är nyhetstorka. Vi försöker underhålla er bäst det går i alla fall.

Jag uppskattar det i alla fall.

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Låter som att du är en av de fattiga som äger bara ett system.
A God has spoken.
lololol

Nu har jag PSVITA, PS2, PS3, PC. Ska skaffa PS4 framöver. Hade varit kul att spela vissa Nintendospel men jag tänker inte köpa nån konsol för det.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av Paddington:
Skrivet av Godofcheese:

Låter som att du är en av de fattiga som äger bara ett system.
A God has spoken.
lololol

Nu har jag PSVITA, PS2, PS3, PC. Ska skaffa PS4 framöver. Hade varit kul att spela vissa Nintendospel men jag tänker inte köpa nån konsol för det.

Såpass!
Men varför förtjänar inte nintendo dina pengar då?
Är du en sån person som Emulerar spelen utan att äga dem själv?, that's lame, if that is the case. ^^ <3


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av Godofcheese:
Skrivet av Paddington:
Skrivet av Godofcheese:

Låter som att du är en av de fattiga som äger bara ett system.
A God has spoken.
lololol

Nu har jag PSVITA, PS2, PS3, PC. Ska skaffa PS4 framöver. Hade varit kul att spela vissa Nintendospel men jag tänker inte köpa nån konsol för det.

Såpass!
Men varför förtjänar inte nintendo dina pengar då?
Är du en sån person som Emulerar spelen utan att äga dem själv?, that&#039;s lame, if that is the case. ^^ &lt;3

Nä, men jag har för mycket spel redan. Det blir för mycket bråte med mer hårdvara också.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av Paddington:
Skrivet av Godofcheese:
Skrivet av Paddington:
Skrivet av Godofcheese:

Låter som att du är en av de fattiga som äger bara ett system.
A God has spoken.
lololol

Nu har jag PSVITA, PS2, PS3, PC. Ska skaffa PS4 framöver. Hade varit kul att spela vissa Nintendospel men jag tänker inte köpa nån konsol för det.

Såpass!
Men varför förtjänar inte nintendo dina pengar då?
Är du en sån person som Emulerar spelen utan att äga dem själv?, that&amp;#039;s lame, if that is the case. ^^ &amp;lt;3

Nä, men jag har för mycket spel redan. Det blir för mycket bråte med mer hårdvara också.

Ett helt vettigt svar! +1
Men, bli en God gamer, gotta' catch them all, haha "for the lulz"


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Haha otroligt njutbart och läsa hur folk tar till sig en försvarsställning för deras kära datorhårdvara. Jag är otroligt nöjd med min PS4 som kostade mig 3490:-, som dessutom kommer bara producera bättre och bättre grafik de nästkommande 5 åren. Önskar jag kunde säga desamma om era 6000 kronors grafikkort. (Obs, snälla, känn er träffade av min kommentar. Ja, jag har en dyr speldator också.)

Inaktiv
Skrivet av marsson90:

Tyvärr helt omöjligt att avgöra då komprimeringen är usel på youtube (precis som vanligt)

Öhhh. Gör om gör rätt....

Medlem
Skrivet av Haziza:

Skillnaden är inte så stor som folk vill tro tyvärr.

Förutom att det är enorm skillnad på 30, 60 & 120fps @ 120hz.
Samt med 720p v 1080 v 1440p.

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av DrAg00nEn:

Jag skäms över att ens tänka tanken på att kalla mig PC-gamer idag.

Master race? Knappast... Majorly Retarded passar bättre.

#MultiplatformGamer

http://static.gamespot.com/uploads/original/725/7252605/23773...

Ja, snart kommer väl RödaKorset med en rapport om barnfattigdom för barn som bara har en spelplattform. De ondgjorde sig ju över att barn känner sig mindervärdiga för de inte har senaste iPhone osv som kompisarna.

Medlem
Skrivet av kaealy:

Sorgligaste i det hela är ju att utvecklarna inte utvecklar spel som utnyttjar Mid till high-end hårdvara till PC. Kommer aldrig igen komma ett spel som t ex Crysis som låg år före vad som var normal hårdvara för de flesta gamers.

Tycker mig att det alltid har dykt upp sådana spel, som utmanar dagens hårdvara, imo så är det den sista delen i spelvärlden att vara cynisk över då det går framåt hela tiden.

Kolla bara UE3 tex, är ju inte direkt med konsolerna i siktet dom utvecklat motorn.

Medlem
Skrivet av Margy:
Skrivet av Securion:
Skrivet av Margy:
Skrivet av kaealy:

Sorgligaste i det hela är ju att utvecklarna inte utvecklar spel som utnyttjar Mid till high-end hårdvara till PC. Kommer aldrig igen komma ett spel som t ex Crysis som låg år före vad som var normal hårdvara för de flesta gamers.

Problemet är ju att det inte är speciellt hållbart att lägga pengar och resurser på saker som bara ett fåtal procent av de som köper spelet kan utnyttja.

För företag som vill kränga en egen grafikmotor så kan det såklart löna sig på andra sätt än ren spelförsäljning och något enstaka spel ibland kan sälja på "värstinggrafik" bara för att de som äger kapabel hårdvara vill ha något som utnyttjar den.

Så du menar att Crysis och hela det varumärket inte genererat pengar?

Jag skulle nog vilja påstå att tack vare att man släppte något som bara "några %" kunde spela så skapade man ett varumärke som idag genererat hundratals miljoner till sina utvecklare.

Jag vet inte hur mycket pengar just varumärket Crysis genererat (eller inte genererat) men jag vet att Crytek för inte så länge sedan fick stänga studior, avskeda personal och var nära konkurs så dina siffror är jag lite tveksam till.

Sedan faller Crysis inom det jag tog upp med att vilja sälja en grafikmotor samt att många köpte det enbart för att det var det som hade "värst" grafik.

Kanske för de sluta med att göra high en pc games...och börja med konsol spel...

Medlem

Sen att alla var samma konsol gör ju att testet inte testar kvalliten i spelet utan våran uppfattningsförmåga. När man aktivt letar efter skillnader kommer man hitta dem. Så premiserna i hans test säger inget om skillnaden bara att man kan lura folk genom att ljuga för dem...


signatur

It´s a trick, get an axe.

Skriv svar