Pillars of Eternity räddade Obisidan från döden

Robot
Medlem
Pillars of Eternity räddade Obisidan från döden

Ok, nu måste jag köpa spelet. Ångrar mig som bara den att jag inte backade den, men nu kan jag stödja de.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem

Tråkigt om de hade gått under, finns ju inte många företag som gör vettiga RPGs:s idag.

Medlem

Glad som f-n att jag stöttade, inte bara för att rädda företaget utan även för att äntligen ha möjlighet att kunna se vad de kan tillverka utan något förlag med egna viljor.

rädda våra rollspels gudar...
köp även om det luktar rutten torsk om spelet


signatur

New life, New hope

Medlem
Skrivet av kalle.lindestrom:

rädda våra rollspels gudar...
köp även om det luktar rutten torsk om spelet

Det är den inställningen som gav oss DA2 och ME3.


signatur

I drank what?

Medlem

Stolt backer och jag anser att de är riktigt vassa som spelstudio.
Dock anser jag att den stora anledningen till bra studios död är de giriga distributörerna som EA och UBI vars kräkfingrar är och förstör överallt.
Många av de spel jag spelar idag är "crowd funded" och jag är skitnöjd att dessa spel sluppit korruptionen av aktieägarnas girighet i storkorporationerna.
Frihet framför Mammon är den rätta vägen för spelindustrin.

Medlem

Klart köp! Har redan bokat på gog.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Geeks Gaming

Tur som satan att paradox gick in med stöd också

Medlem
Skrivet av Mirage:
Skrivet av kalle.lindestrom:

rädda våra rollspels gudar...
köp även om det luktar rutten torsk om spelet

Det är den inställningen som gav oss DA2 och ME3.

ME3 är ett riktigt bra spel. Det enda dåliga med det spelet är den sista kvarten. DA2 är mediokert, men det är inte ett dåligt spel överlag.

Vad gav den här inställningen oss istället? Well, hade deras eventuella misstag med DA2 (och ME3 eftersom du insisterar) varit någonting som skadade dem bortom räddning hade vi aldrig fått DA:I heller, vilket är ett av de bästa rollspelen som släppts på flera år.

Obsidian har alltid varit ett bra spelföretag som varit ambitiöst men haft väldigt dålig tur med publishers. Varje gång så har spelen tvingats ut innan de är färdiga på grund av publishers. Trots det så är deras mest ökända fall av detta, KotOR 2, också ett av de bästa rollspelen som finns efter att fanbasen fixat till det genom att döda buggarna och återskapa bortklippt material.

Jag personligen ser gärna att företag av den här kvaliteten får kunna göra fel en eller två gånger utan att de går i konkurs. Det är *vi* som förlorar mest på det ifall Obsidian eller Bioware hade gått under.

I övrigt så ser Pillars extremt bra ut. Väldigt pepp. Hoppas på att moddar kan göra att det tar över det där tomrummet som Neverwinter Nights brukade fylla, och att vi får samma sorts community bakom UGC.

Medlem

Jag är väldigt glad över att de lyckats så här långt! Jag är peppad på Pillars of Eternity och längtar tills det släpps, de är ju så himla duktiga, hade varit tråkigt att de gick i konkurs.

Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Tur som satan att paradox gick in med stöd också

Som jag förstod det så valde Obsidian att göra ett samarbete med Paradox pga de inte hade pengar till publicering, så Paradox har inget med spelet att göra förutom när det kommer till reklam.

Medlem

Hoppas på portning av detta till ps4/xbox one också, som Wasteland 2. Känns som det kommer komma fler sådana här spel (bra rpg) i nära framtiden, men utan pc får jag normalt sitta och uggla med någon annan typ av spel på konsol.

Medlem

Kickstarter <3

Medlem
Skrivet av TheConsul:

Hoppas på portning av detta till ps4/xbox one också, som Wasteland 2. Känns som det kommer komma fler sådana här spel (bra rpg) i nära framtiden, men utan pc får jag normalt sitta och uggla med någon annan typ av spel på konsol.

Jag tror inte det här kommer bli portat. Utifrån gameplay videos så hade det troligtvis varit löjligt osmidigt att spela med kontroll oavsett hur man gör om UI:t

k3m
Medlem

Jag är verkligen glad att Obsidian klarade sig. Då de är riktigt duktiga på rollspel. Som också är min favorit genre

MEG
Medlem

Hoppas mycket på detta spel, nu har man ifs blivit bortskämd med spel som Wastland 2 och Divine Divinity original sin...


signatur

Death is only the beginning

1
Skriv svar