Uncharted 4 försenas!

Robot
Uncharted 4 försenas!

Inget nytt äventyr för Drake och dig på bra länge.


Medlem
Uncharted 4 försenas!

"PS4 Är skitsvår att jobba med!!"


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

Inaktiv
Skrivet av joary639:

"PS4 Är skitsvår att jobba med!!"

faktist inte. ps3 däremot...

Medlem

Förseningarna 2015 - It begins.

Medlem

Om man portat LastOfUs - är knappast plattformen problemet.

Bra att de försöker hålla den höga standarden på UC.

Hoppas HD remastered(eller vad det kallas) UC3 kommer innan dess.
Skulle kunna bli min entry till nextgen med allt annat lovande.

Medlem

Synd men jaja då får man väl vänta lite.

Hade varit kul med en jul där Drake slogs mot Lara dock är det ju bättre att det får göras klart ordentligt. Vore kul men tragiskt om MS/SE nu tvingar ut ROTR innan det är helt klar.

Medlem
Skrivet av joary639:

"PS4 Är skitsvår att jobba med!!"

Låter ju iofs snarare som att de skall arbeta på spelets story om man läser citatet.

Medlem

Det börjar nästan bli högre nyhetsvärde på spel som inte skjuts upp.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av anon_165499:
Skrivet av joary639:

"PS4 Är skitsvår att jobba med!!"

faktist inte. ps3 däremot...

Du vet vart du läste det först när next gen kommer!


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

Medlem

Det de visade såg för jävligt ut så jag är glad att de tar tid på sig.

Detta var väntat.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Inte spelat en minut av Uncharted men har en ps4 hemma. En remastrad version av Uncharted 1-3 vore nåt så jag kan komma ikapp!

Avstängd

Efter att E3 har visats, då har vi fått sett guldklimpar som släpps där Uncarted skulle släppas.

Så försening hellre än en Unity, Sim City och Battlefield 4 upplevelse.

Medlem
Skrivet av fredo:

Inte spelat en minut av Uncharted men har en ps4 hemma. En remastrad version av Uncharted 1-3 vore nåt så jag kan komma ikapp!

Oj helvete det hade varit något. Men jag tror nästan det kommer en remastered version senare. Serien är så otroligt bra att den kommer passa next gen också vilket kommer resultera i några miljoner sålda exemplar extra.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av fredo:

Inte spelat en minut av Uncharted men har en ps4 hemma. En remastrad version av Uncharted 1-3 vore nåt så jag kan komma ikapp!

Oj helvete det hade varit något. Men jag tror nästan det kommer en remastered version senare. Serien är så otroligt bra att den kommer passa next gen också vilket kommer resultera i några miljoner sålda exemplar extra.

Ja, titta bara på hur bra The Last of Us sålde till Playstation 4 - trots att det släpptes bara ett år efter PS3-versionen.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av Puscifer:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av fredo:

Inte spelat en minut av Uncharted men har en ps4 hemma. En remastrad version av Uncharted 1-3 vore nåt så jag kan komma ikapp!

Oj helvete det hade varit något. Men jag tror nästan det kommer en remastered version senare. Serien är så otroligt bra att den kommer passa next gen också vilket kommer resultera i några miljoner sålda exemplar extra.

Ja, titta bara på hur bra The Last of Us sålde till Playstation 4 - trots att det släpptes bara ett år efter PS3-versionen.

Googlade snabbt och hittade inget som skriver om hur bra det sålde med undantag för 1.5 miljoner första 24 timmar.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Har spelat de tidigare spelen och längtar efter 4'an, men en försening gör mig inte ett skit! Förhoppningsvis så försvinner bara fler buggar och onödiga day-1-patcher genom en försening.

Medlem
Skrivet av pazu:

Det de visade såg för jävligt ut så jag är glad att de tar tid på sig.

Wat

Medlem

Att skjuta upp lanseringen av ett spel är ett tecken på att utvecklaren vill ge konsumenten det bästa.
Motsatsen har präglat delar av 2013 och 2014 med trasiga lanseringar och ointresse för just konsumentens bästa.

Får en känsla av att utvecklare... eller snarare ägare och förlag börjat fatta hur kostsamt det kan bli att lansera för tidigt & trasigt.

I slutändan blir utvecklarna förlåtna om spelkvalité och lanseringen blir bra trots efter löften blivit försenat.
Motsatta situation blir aldrig bra, oavsett hur tidigt det än lanseras.

Skrivet av =FFM=FH:

Att skjuta upp lanseringen av ett spel är ett tecken på att utvecklaren vill ge konsumenten det bästa.
Motsatsen har präglat delar av 2013 och 2014 med trasiga lanseringar och ointresse för just konsumentens bästa.

Får en känsla av att utvecklare... eller snarare ägare och förlag börjat fatta hur kostsamt det kan bli att lansera för tidigt & trasigt.

I slutändan blir utvecklarna förlåtna om spelkvalité och lanseringen blir bra trots efter löften blivit försenat.
Motsatta situation blir aldrig bra, oavsett hur tidigt det än lanseras.

Det är också ett tecken på att de har snackat om det för tidigt, vilket är ett stort problem i branschen.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

undrar om inte detta kan bero på skådisarnas tillgänglighet.
när ND skrev manus för UC3 fick de anpassa storyn efter det. Jag vill minnas att det gjorde att Elena Fisher tog mycket mindre plats i spelet än vad det var tänkt från början. (emily rose gjorde tv-serie ungefär samtidigt som UC3 gjordes.)

om det är så att någon eller några av skådisarna fått andra uppdrag kan det vara enda sättet för att få ihop den berättelse man vill.

Medlem

Jag hoppas på en mer öppen värd i 4:an


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av =FFM=FH:

Att skjuta upp lanseringen av ett spel är ett tecken på att utvecklaren vill ge konsumenten det bästa.
Motsatsen har präglat delar av 2013 och 2014 med trasiga lanseringar och ointresse för just konsumentens bästa.

Får en känsla av att utvecklare... eller snarare ägare och förlag börjat fatta hur kostsamt det kan bli att lansera för tidigt & trasigt.

I slutändan blir utvecklarna förlåtna om spelkvalité och lanseringen blir bra trots efter löften blivit försenat.
Motsatta situation blir aldrig bra, oavsett hur tidigt det än lanseras.

Det är också ett tecken på att de har snackat om det för tidigt, vilket är ett stort problem i branschen.

Du får det att låta enkelt, om du kan lösa detta med att "inte snacka om det för tidigt" delen blir du rikare än Markus Persson garanterat.
En oerhört svår utmaning att lösa med tanke på att du ska tillgodose marknadsavdelningens, utvecklarnas, ägarnas/investerarnas & förlagets viljor på en och samma gång. Samtidigt överväga om spelfunktioner, banor, story m.m. skall förbättras, utökas eller förnyas för spelaren och spelkvaliténs skull som utvecklarna kanske kommer på under utvecklingsfasen, allt detta till kostnad eller risk för försening. Alternativt omvänt p.g.a. överambitiösa visioner eller svårt förutspådda utmaningar minska kvalitén för att hinna med tidsplanen.

Medlem

När det gäller Uncharted serien så kan Naughty dog ta den tid dom behöver! Bättre en slipad diamant än en bit kol som bara smutsar ner...

Medlem
Skrivet av T.Mani:

Jag hoppas på en mer öppen värd i 4:an

Alla spel lämpar sig inte för öppna. Har svårt att se hur ett open world uncharted skulle göra spelet bättre? Tidigare delar är suveräna och skulle inte vilja ändra hur öppet det är.

Medlem

uncharted ska inte vara öppen värld, lagomt öppna nivåer istället

Medlem

Längtar tills remastered 1-3 kommer till PS4. I princip det enda jag saknar efter att jag sålde mitt PS3.

Medlem
Skrivet av Laymachine:
Skrivet av pazu:

Det de visade såg för jävligt ut så jag är glad att de tar tid på sig.

Wat

Det de visade i gameplaytrailern var grått (grönt) och tråkigt. Kan hända att det var många polygoner och bra flyt men designen var skit och animationerna tillgjorda. Många scener i Uncharted 2 var mycket mer imponerande än detta.

Medlem
Skrivet av Smoo87:
Skrivet av T.Mani:

Jag hoppas på en mer öppen värd i 4:an

Alla spel lämpar sig inte för öppna. Har svårt att se hur ett open world uncharted skulle göra spelet bättre? Tidigare delar är suveräna och skulle inte vilja ändra hur öppet det är.

Nu menade jag inte öppen som på samma sätt som Skyrim eller GTA. Men mer öppet. Det är fortfarande lite för linjärt enligt mig. Fortfarande en mycket bra spelserie, men den skulle må bra av en lite öppnare värld.

Skrivet av P1rate:

uncharted ska inte vara öppen värld, lagomt öppna nivåer istället

Ungefär ja. Kanske en design ungefär som i Dishonored


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem
Skrivet av pazu:
Skrivet av Laymachine:
Skrivet av pazu:

Det de visade såg för jävligt ut så jag är glad att de tar tid på sig.

Wat

Det de visade i gameplaytrailern var grått (grönt) och tråkigt. Kan hända att det var många polygoner och bra flyt men designen var skit och animationerna tillgjorda. Många scener i Uncharted 2 var mycket mer imponerande än detta.

Jag tyckte det såg riktigt nice ut! Kändes som dom tagit de sömlösa övergångarna mellan förbestämda animationer och självstyrning ännu längre nu. Men smak är smak!

12
Skriv svar