Snart kan vi få zombie-horder i DayZ

Robot
Snart kan vi få zombie-horder i DayZ

Utvecklarna bloggar om något som får vårt nackhår att resa sig.


Inaktiv
Snart kan vi få zombie-horder i DayZ

Oh C'mon! Come get some u Zed´s bastards!


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Medlem

De nya mocap-animationerna är så jäkla snygga.

Nu vill vi ha den uppdaterade spelmotorn, så de kan börja fokusera på prestanda någon gång! Utan den lär vi aldrig få se några horder i mer än två FPS per månad FPM.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Jag hoppas verkligen dom lyckas, just nu känns DayZ standalone tråkigt just pga det är så få zombies. Som tyvärr är buggiga också. T.o.m mod versionen för två år sen bjöd på en mer skrämande zombie apocalypse.

Vem vet standalone kanske blir värt att testa igen.

Medlem

Tur att man inte köpte denna early access dynga, det tar sitt lilla tag. Lär väl gå in i beta 2018 och komma ut 2020 när alla redan tröttnat och spelat det flera år.

Medlem

Lever det här spelet än...?

Medlem

Det skulle vara roligt om dessa zombies verkligen utgjorde ett hot så att man var tvungen att samarbeta med folk man träffade runt om i Dayz-världen.

Just nu är det mer som ett öppet PVP enbart där KoS är normen att följa.

Jag och ett par polare har givit upp hoppet om att försöka vara trevliga och bjuda in folk man träffat men man kan kort och gott säga att skjuter man inte först, så skjuter man inte heller sist.

Lagom tråkigt att det har blivit så tycker jag.

Medlem

Haha DayZ..

H1Z1 får också hordes snart!

Medlem
Skrivet av Galant:

Tur att man inte köpte denna early access dynga, det tar sitt lilla tag. Lär väl gå in i beta 2018 och komma ut 2020 när alla redan tröttnat och spelat det flera år.

Jag köpte Dayz väldigt tidigt och jag tror, med alla fel inräknade att det är på min top-fem lista av alla spel jag spelat någonsin. Jag trodde då, att det skulle vart klart vid det här laget men redan från början var det färdigt nog att njuta av i 100-tals timmar. Jag har aldrig haft sådan inlevelse i ett spel som Dayz, hjärtklappning och handsvett.
Vill man klaga på Dayz så skall man ge sig på alla som fuskar, det var hackers som fick mig att ta en paus från det spelet... det kanske är bättre nu dock.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Fler och mycket farligare zombies utan buggar har alltid varit vad det här spelet har behövt, även som mod. Utan det kommer spelet aldrig att bli mer än halvdan en PvP-shooter.

Medlem

Funderar på att börjar lite Dayz igen...

...Arma 3 modden dvs =P

Medlem

Behövs fler saker som drar ner FPS

KoP
Medlem

Nej tack. Blir inget mer DayZ dynga. :/

zombie-horder med trasig AI och strid-mekanik? De fortsätter prioritera helt åt helvete ser jag.
Fortfarande inte en enda bugg fixad sen release av alfan.

dmn
Medlem
Skrivet av Pjotor:

Utan den lär vi aldrig få se några horder i mer än två FPS per månad.

Två bilder per sekund per månad?

Medlem

...alla fortsätter med att inte förstå innebörden av ordet alpha...


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Inaktiv
Skrivet av Tomas Landberg:

zombie-horder med trasig AI och strid-mekanik? De fortsätter prioritera helt åt helvete ser jag.
Fortfarande inte en enda bugg fixad sen release av alfan.

Buggar letar man efter i Betor!


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Medlem

var det där zombies eller maraton löpare=/.

Medlem

Horder kom till H1Z1 idag. Så DayZ är lite sena

Medlem
Skrivet av CastorFiber:

...alla fortsätter med att inte förstå innebörden av ordet alpha...

En alpha ska inte vara i flera år. De tar betalt för något som jag ser ALDRIG kommer att ens nå beta stadiet. Kanske det händer, den som lever får väl se

Medlem
Skrivet av Greenz:
Skrivet av CastorFiber:

...alla fortsätter med att inte förstå innebörden av ordet alpha...

En alpha ska inte vara i flera år. De tar betalt för något som jag ser ALDRIG kommer att ens nå beta stadiet. Kanske det händer, den som lever får väl se

Vad jag vet om alpha så finns det ingen tidsgräns för hur lång tid det skall ta. Jag tycker dock att Dean Hall sålde ut när han klev ned så fort han fick pengar nog att göra annat än sitta framför datorn... men det är en annan femma. Jag köper mycket "alpha" spel via steam... jag förväntar mig att kanske 40 % av dem verkligen blir färdiga... känner jag mig lurad? Nej.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

dayz - spelet som blev för gammalt innan release.

Medlem
  1. text

Skrivet av Greenz:

Horder kom till H1Z1 idag. Så DayZ är lite sena

Lite sent där med får jag nog säga, de skröt om horderna redan för typ ett halvår sedan.
Inget ont om H1Z1 dock, jag spelar själv ibland.

Medlem

Jag köpte Dayz för drygt ett år sedan, och har sedan dess spenderat 300h i Chernarus och har långt ifrån tröttnat.
Så "för mig" Har spelet varit långt ifrån ospelbart den mesta tiden.
Ser fram emot alphans utveckling under året, för det är definitivt även med i min topp5- lista;)

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Funderar på att börjar lite Dayz igen...

https://www.youtube.com/embed/YAT93lHAdmw

...Arma 3 modden dvs =P

Frankie har spelat flera timmar och bara plockat ihop det bästa. Oftast händer det ingenting, man går bara runt och är rädd för att bli ihjälskjuten.

Medlem
Skrivet av CastorFiber:
Skrivet av Greenz:
Skrivet av CastorFiber:

...alla fortsätter med att inte förstå innebörden av ordet alpha...

En alpha ska inte vara i flera år. De tar betalt för något som jag ser ALDRIG kommer att ens nå beta stadiet. Kanske det händer, den som lever får väl se

Vad jag vet om alpha så finns det ingen tidsgräns för hur lång tid det skall ta. Jag tycker dock att Dean Hall sålde ut när han klev ned så fort han fick pengar nog att göra annat än sitta framför datorn... men det är en annan femma. Jag köper mycket "alpha" spel via steam... jag förväntar mig att kanske 40 % av dem verkligen blir färdiga... känner jag mig lurad? Nej.

Du har verkligen inte koll för 5 öre

Medlem
Skrivet av DAoG:
Skrivet av Sapiens:

Funderar på att börjar lite Dayz igen...

[video]

...Arma 3 modden dvs =P

Frankie har spelat flera timmar och bara plockat ihop det bästa. Oftast händer det ingenting, man går bara runt och är rädd för att bli ihjälskjuten.

Är ju det som är halva grejen med Dayz ;).

Medlem

Alla som köper halvfärdig skit bidrar till att det produceras mer halvfärdig skit...vilket i sin tur leder till att färre lockas av att försöka producera helt färdig skit.

Sluta köp halvfärdig skit.

OT: Fantastiskt med "hordes" i DayZ. Brilliant.

Inaktiv

Haha... "it's just alpha!!" Att folk orkar? Ni förstår FORTFARANDE inte?

BI är en jävla skitstudio. De fick stort kapital för Operation Flashpoint 15 år sedan av Codemasters, det är denna grundmotor de använder fortfarande och har använt i alla sina "spel". DayZ ser ut som ett tråkigt ArmA med lite zombies, och det är för att det är det också.

Medlem
Skrivet av Rakoon:
Skrivet av CastorFiber:
Skrivet av Greenz:
Skrivet av CastorFiber:

...alla fortsätter med att inte förstå innebörden av ordet alpha...

En alpha ska inte vara i flera år. De tar betalt för något som jag ser ALDRIG kommer att ens nå beta stadiet. Kanske det händer, den som lever får väl se

Vad jag vet om alpha så finns det ingen tidsgräns för hur lång tid det skall ta. Jag tycker dock att Dean Hall sålde ut när han klev ned så fort han fick pengar nog att göra annat än sitta framför datorn... men det är en annan femma. Jag köper mycket "alpha" spel via steam... jag förväntar mig att kanske 40 % av dem verkligen blir färdiga... känner jag mig lurad? Nej.

Du har verkligen inte koll för 5 öre

Jasså? Vad är det du tänker på?


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

12
Skriv svar