Project Cars drar i handbromsen – försenas igen

Robot
Project Cars drar i handbromsen – försenas igen
Medlem
Project Cars drar i handbromsen – försenas igen

Arcade eller realism i detta lir?

Medlem

förseningar kan alltid hända.
Och hellre kvalitet framför stressat releasedatum som marknad pressat fram helt utan koppling till verkligheten.

Medlem
Skrivet av vuze2143:

Arcade eller realism i detta lir?

Hanterbar realism, dvs långt ifrån de mest realistiska simulatorerna där ute men tillräckligt för att skilja sig från Burnout och Ridge Racer. Tänk Need For Speed Shift.

Medlem
Skrivet av vuze2143:

Arcade eller realism i detta lir?

Mellanting.
I klass med Gran Turismo. Mindre simulator än Assetto Corsa och mer simulator än Drive Club.
Need for Speed Shift 2 fysik.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av vuze2143:

Arcade eller realism i detta lir?

Mellanting.
I klass med Gran Turismo. Mindre simulator än Assetto Corsa och mer simulator än Drive Club.
Need for Speed Shift 2 fysik.

Min broder från en annan moder!

Medlem

Ah okay, som ett il-2 på marken låter det som

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av vuze2143:

Arcade eller realism i detta lir?

Mellanting.
I klass med Gran Turismo. Mindre simulator än Assetto Corsa och mer simulator än Drive Club.
Need for Speed Shift 2 fysik.

Har du spelat det?

Det är inte ett dugg likt GT. Varken 5 eller 6.

pCars är i samma klass som GTR2, Raceroom och i viss mån Assetto. Jag har varit med i projektet sedan 2012.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av azynkron:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av vuze2143:

Arcade eller realism i detta lir?

Mellanting.
I klass med Gran Turismo. Mindre simulator än Assetto Corsa och mer simulator än Drive Club.
Need for Speed Shift 2 fysik.

Har du spelat det?

Det är inte ett dugg likt GT. Varken 5 eller 6.

pCars är i samma klass som GTR2, Raceroom och i viss mån Assetto. Jag har varit med i projektet sedan 2012.

Ja.
Det är inte likt gt men ligger i samma klass när det gäller realism.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Att man försenar ett spel till ett senare datum är helt förståeligt för mig, men att gång på gång ändra releasedatumet med en månad med bara några veckors mellanrum stör mig lite.
När man försenar ett spel så borde man ju ha planerat vad man ska göra och hur lång tid det kommer ta, men jag antar att spelskapande är full av överraskningar. Känns dock som att det är den nya trenden för 2015, och det är inte en bra sådan.

Medlem

De väntar väl på att Sony och logitech skall "komma överens "så att G25/G27 skall fungera till PS4....
som läget är nu är ju alla PS4 användare förvisade till Thrustmaster som tillverkare, vilket givetvis kommer försämra försäljningen för utvecklaren då det finns måååånga logitech-användare där ute som vill ha spelet men som inte är beredda att lägga ytterligare 3000:- för en ratt.
över 15.000 personer har skrivit på ett dokument för att få Sony att fixa detta, men ännu ingen positiv respons från någon.
Det hade varit intressant med ett reportage från FZ om hur hela denna soppan förhåller sig?? Licensbråk? tekniska problem? etc.

Medlem
Skrivet av marcus8958:

Det är inte likt gt men ligger i samma klass när det gäller realism.

Nu får du lov att förklara dig lite.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av azynkron:
Skrivet av marcus8958:

Det är inte likt gt men ligger i samma klass när det gäller realism.

Nu får du lov att förklara dig lite.

Båda spelen är helt olika i upplägg men båda spelen lägger fartkänsla före realism. Inte lika extremt som i Drive Club och inte lika realistisk som AC. Spelet är en blandning mellan arkad och simulator.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av marcus8958:

Båda spelen är helt olika i upplägg men båda spelen lägger fartkänsla före realism. Inte lika extremt som i Drive Club och inte lika realistisk som AC. Spelet är en blandning mellan arkad och simulator.

Jag kan inte hålla med om det. För mig känns pCARS som rFactor och GTR serien.
Dessutom så har FOV en stor betydelse. På en 23+24" skärm så bör du ha kring 68-70 grader vilket gör en stor skillnad. Prova så får du se.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av azynkron:
Skrivet av marcus8958:

Båda spelen är helt olika i upplägg men båda spelen lägger fartkänsla före realism. Inte lika extremt som i Drive Club och inte lika realistisk som AC. Spelet är en blandning mellan arkad och simulator.

Jag kan inte hålla med om det. För mig känns pCARS som rFactor och GTR serien.
Dessutom så har FOV en stor betydelse. På en 23+24" skärm så bör du ha kring 68-70 grader vilket gör en stor skillnad. Prova så får du se.

Har 3x23" om jag spelar på mina ips skärmar men föredrar att köra med ratt i min playseat med projektorn. Inte samma fov men mycket större bild och 7.1 surround.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av azynkron:
Skrivet av marcus8958:

Båda spelen är helt olika i upplägg men båda spelen lägger fartkänsla före realism. Inte lika extremt som i Drive Club och inte lika realistisk som AC. Spelet är en blandning mellan arkad och simulator.

Jag kan inte hålla med om det. För mig känns pCARS som rFactor och GTR serien.
Dessutom så har FOV en stor betydelse. På en 23+24" skärm så bör du ha kring 68-70 grader vilket gör en stor skillnad. Prova så får du se.

Har 3x23" om jag spelar på mina ips skärmar men föredrar att köra med ratt i min playseat med projektorn. Inte samma fov men mycket större bild och 7.1 surround.

Vi får rejsa någon dag


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem

Inte mig emot, har inte blivit ett dugg imponerad under de åren jag haft spelet, med tanke på hur pass mycket bättre spelet har blivit det senaste halvåret kanske en extra månad gör underverk.

Medlem

Och om jag återigen säger att det är högst tveksamt att WMD klarar det nya datumet?

Medlem

Det ligger på samma nivå som Need for Speed Shift. Realismen är inte där för 5 öre. Gran Turismo är väldigt mycket mer realistiskt om man spelar med rätt inställningar, vilket typ inga gör.

Båda är jävligt bra spel i allla fall.


signatur

// Bacon <3

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av azynkron:
Skrivet av marcus8958:

Det är inte likt gt men ligger i samma klass när det gäller realism.

Nu får du lov att förklara dig lite.

Båda spelen är helt olika i upplägg men båda spelen lägger fartkänsla före realism. Inte lika extremt som i Drive Club och inte lika realistisk som AC. Spelet är en blandning mellan arkad och simulator.

Återupplivar tråden lite eftersom jag nu provat Assetto.
Jag valde den mest extrema bilen jag kunde hitta, Lotus 98t, stängde av alla hjälpmedel och slog på manuell H-shift.
Det är så jag spelar Project CARS så det vore mest jämlikt att göra samma här.

Hur kan du kalla det realistiskt? Jag kunde trycka gasen i botten med 5 bar på turbon utan att rumpan ens ryckte till.
Det är inte tillstymmelse till liv i bilen, den ligger som ett strykjärn på Spa-banan. Och om du har sett 1986 år F1 säsong så måste du veta att det är helt orealistiskt.

Tur jag fick prova det innan jag köpte.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av PcKaffe:

Det ligger på samma nivå som Need for Speed Shift. Realismen är inte där för 5 öre. Gran Turismo är väldigt mycket mer realistiskt om man spelar med rätt inställningar, vilket typ inga gör.

Båda är jävligt bra spel i allla fall.

GT är en symaskinssimilator. Ett understyrt skräpspel som även med ALLT avslaget och manuell växellåda ändå uppför sig som NFS Underground. Sorry, men så är det.
Jag drog igång det härom helgen för jag har typ inte spelat det på över ett halvår, och jag fick stänga av.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av azynkron:
Skrivet av PcKaffe:

Det ligger på samma nivå som Need for Speed Shift. Realismen är inte där för 5 öre. Gran Turismo är väldigt mycket mer realistiskt om man spelar med rätt inställningar, vilket typ inga gör.

Båda är jävligt bra spel i allla fall.

GT är en symaskinssimilator. Ett understyrt skräpspel som även med ALLT avslaget och manuell växellåda ändå uppför sig som NFS Underground. Sorry, men så är det.
Jag drog igång det härom helgen för jag har typ inte spelat det på över ett halvår, och jag fick stänga av.

Rätt många i tråden som har en annan erfarenhet av spelet.
Är väl 3-4 personer som redan dragit paralleller mellan NFS Shift 2 och PC och du den enda som inte tycker det.
Läser man även på andra forum för simulatorer följer dom även samma linje där dom föredrar AC före PC som simulator.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av azynkron:
Skrivet av PcKaffe:

Det ligger på samma nivå som Need for Speed Shift. Realismen är inte där för 5 öre. Gran Turismo är väldigt mycket mer realistiskt om man spelar med rätt inställningar, vilket typ inga gör.

Båda är jävligt bra spel i allla fall.

GT är en symaskinssimilator. Ett understyrt skräpspel som även med ALLT avslaget och manuell växellåda ändå uppför sig som NFS Underground. Sorry, men så är det.
Jag drog igång det härom helgen för jag har typ inte spelat det på över ett halvår, och jag fick stänga av.

Jag delar inte din uppfattning. Och jag gillar inte din ton så jag avstår från att bemöta kommentaren mer än så.


signatur

// Bacon <3

Medlem

Jag tycker pCars har gått lite i cirklar. Startade riktigt bra, sen blev det lite för mycket bling-bling, men nu är fysiken lyft ett snäpp till för de flesta bilar. Grafik och atmosfär är riktigt bra, racing bra och tuningdelen riktigt vass (men delar lyfts förmodligen bort innan släpp, tyvärr). Men det saknar det absolut viktigaste, som AC har, och det är magi. Att åka bil i AC är magiskt, trolleri om man så vill, eller simulering som kommit nära verkligheten. Vet inte vad som ska få mig att bunkra timmar i pCars för det känns som en blöt trasa jämfört med AC.

Jag kör med gamla G25 och den kombinationen med pCars är inte den bästa. Andra får ut mer av pCars pga bättre kringutrustning. AC är smörjd rejält för G2X, så kanske är det därför jag av 10 timmar kör 1 pCars och 9 AC. Men smaken är som baken...

1
Skriv svar