Bygg Stockholm i Cities: Skylines

Robot
Bygg Stockholm i Cities: Skylines

Forma hufvudstaden precis som du vill - här kan du tanka hem kartan.

#cities-skylines, #simcity


Medlem
Bygg Stockholm i Cities: Skylines

Använd http://terrain.party/ för att ladda ner en height map som kan importera till spelet. Bara att flytta rutnätet till godtyckligt område på kartan som har täckning och sen börja spela där!

Sen kan man aktivera en mod från Workshop som låter en spela på alla 25 rutorna istället för utvalda nio.

Medlem
Skrivet av Sebbepojken:

Använd http://terrain.party/ för att ladda ner en height map som kan importera till spelet. Bara att flytta rutnätet till godtyckligt område på kartan som har täckning och sen börja spela där!

Tyvärr mycket av Sverige som inte verkar ha någon height map på den sidan :/


signatur

Devil made me do it!

Medlem
Skrivet av Masterbest:
Skrivet av Sebbepojken:

Använd http://terrain.party/ för att ladda ner en height map som kan importera till spelet. Bara att flytta rutnätet till godtyckligt område på kartan som har täckning och sen börja spela där!

Tyvärr mycket av Sverige som inte verkar ha någon height map på den sidan :/

Hur yttrar sig det problemet? Jag har lagt ut rutnätet i alla möjliga ensliga hörn utan att få problem. Det jag vet är att utvecklaren berättat att han behöver uppdatera sidan för att hantera nedladdningen asykront. Nu får man ett timeout application error om det tar mer än 20-30 sekunder att få filen från servern. Så om du får något sånt beror på det inte på fel data utan en brist i sidan.

Medlem
Skrivet av Sebbepojken:
Skrivet av Masterbest:
Skrivet av Sebbepojken:

Använd http://terrain.party/ för att ladda ner en height map som kan importera till spelet. Bara att flytta rutnätet till godtyckligt område på kartan som har täckning och sen börja spela där!

Tyvärr mycket av Sverige som inte verkar ha någon height map på den sidan :/

Hur yttrar sig det problemet? Jag har lagt ut rutnätet i alla möjliga ensliga hörn utan att få problem. Det jag vet är att utvecklaren berättat att han behöver uppdatera sidan för att hantera nedladdningen asykront. Nu får man ett timeout application error om det tar mer än 20-30 sekunder att få filen från servern. Så om du får något sånt beror på det inte på fel data utan en brist i sidan.

Får en rarfil med en readme, men där kommer ingen heightmap. Står i readmefilen att det inte fanns någon heightmap eller att det var för mycket vatten. Dock var där knappt något vatten. Aja, får testa igen senare


signatur

Devil made me do it!

Medlem
Skrivet av Masterbest:
Skrivet av Sebbepojken:
Skrivet av Masterbest:
Skrivet av Sebbepojken:

Använd http://terrain.party/ för att ladda ner en height map som kan importera till spelet. Bara att flytta rutnätet till godtyckligt område på kartan som har täckning och sen börja spela där!

Tyvärr mycket av Sverige som inte verkar ha någon height map på den sidan :/

Hur yttrar sig det problemet? Jag har lagt ut rutnätet i alla möjliga ensliga hörn utan att få problem. Det jag vet är att utvecklaren berättat att han behöver uppdatera sidan för att hantera nedladdningen asykront. Nu får man ett timeout application error om det tar mer än 20-30 sekunder att få filen från servern. Så om du får något sånt beror på det inte på fel data utan en brist i sidan.

Får en rarfil med en readme, men där kommer ingen heightmap. Står i readmefilen att det inte fanns någon heightmap eller att det var för mycket vatten. Dock var där knappt något vatten. Aja, får testa igen senare

Från vad jag kunde läsa mig till så har de visst heightmaps för Sverige, så jag testade flera gånger på samma ställe. Till slut fick jag en heightmap.

Precis som det stod i textfilen - "....this could be a problem with terrain.party. Retrying the link above at a later time might help...."

Medlem

Finns Göteborg med?

Medlem

Nice! Jag importerade Vällingby (västerort Stockholm) med omnejd igår från terrain.party men orkade inte pilla med den utan drog igång spelet bara hehe


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

Testade lite med terrain.party häromdagen, tyvärr är det ju lite för lågupplösta heightmaps iaf över *mitt* område för att det ska vara riktigt bra/kul (max 30m precision). Det blir antingen platt som en pannkaka, eller så är det så mycket noise att det inte är platt nånstans. Det kräver mycket efterarbete för att det ska bli bra.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Göteborrrjjjjjj !!!!!

Avstängd

Jag har exporterat från siten, Falun gjorde jag.

Vart ska filerna in nånstans?

Medlem
Skrivet av SebastianV:

Jag har exporterat från siten, Falun gjorde jag.

Vart ska filerna in nånstans?

tror dom ska ligga i nån %appdata%/yadayadauser osv.
men om du går in i spelet, tar att bygga en ny karta, sen import. så finns de
t en liten mappicon i rutan du får upp, den öppnar en explorer i rätt folder, så e det bara droppa ner kartan där så dyker den upp i editorn.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Som sagt tidigare fick man försöka ett par gånger innan man fick hem någon height map. Hade dock problem med att älvar inte sitter ihop utan blir enstaka pölar och liknande.

Medlem

Verkligen varierande resultat på kartorna som folk lagt upp än så länge.

Jag hoppas att någon gör en bra version av Göteborg med omnejd. Grymt kul terräng här.

Medlem
Medlem

Kan man byta ut invånarna så kan ju Stockholm bli riktigt bra

Medlem

Vore kul om det nuvarande Stockholm fanns med så man kunde riva bort sånt man inte vill ha med i master planen så som Miljöpartiets högkvarter.

Medlem

stockholm är icke min huvudstad inte!

1
Skriv svar