Cities: Skylines krossar säljrekord hos Paradox

Robot
Cities: Skylines krossar säljrekord hos Paradox

Inget Paradox-spel har sålt så bra det första dygnet - omsätter galet många miljoner på 24 timmar.

#nyhetstips, #paradox-interactive, #cities-skylines, #colossal-order


Medlem
Cities: Skylines krossar säljrekord hos Paradox

Kul! Roligt att Paradox med sina "udda" spel får lite utdelning.

MEG
Medlem

Om spelet är bra så förtjänar de framgången, isf bra jobbat Paradox Interactives


signatur

Death is only the beginning

Testpilot

De förtjänar detta !
Det var ett smart drag att låta youtubers testa spelet och ge ut reklam , kollade flera videos och efter kompisens glödande recension köpte jag.

Paradox är ett företag som går från klarhet till klarhet!

Medlem

DICE - Se och lär!

Medlem

Grattis, verkligen.

---

Vet inte vad Dice hade med saken att göra? Säljer inte Battlefield något bra längre?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Grattis Colossal Order!

Medlem
Skrivet av Blazing_Angel:

DICE - Se och lär!

DU menar väl EA se och lär?


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

eld
Medlem

Tack till Carl för creds till utvecklare, nu återstår bara kommentarsfältet

Colossal order bör sättas ut på kartan för det dom gjort!

Medlem

Utvecklare: Colossal Order Ltd

Förläggare: Paradox Interactive

Inte tvärtom som vissa verkar tro.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Har FZ recension på gång?
haha när man talar om trollen


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

Medlem
Skrivet av Hymer:
Skrivet av Blazing_Angel:

DICE - Se och lär!

DU menar väl EA se och lär?

Både och faktiskt "Ju fler kockar, desto sämre soppa som man säger"
DICE har ju smutsat ner sitt rykte rejält.
Man inte behöver lägga hundratals miljoner på marknadsföring ifall man har en bra produkt.

Medlem

Grattis till Paradox Interactive och Colossal Order.
En önskan till FZ bara: använd inte ordet galet i rubriken. Det ger en känsla av Aftonblaskan och det är ingen angenäm känsla.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av joary639:

Har FZ recension på gång?
haha när man talar om trollen

Hehe!

Skrivet av Largus:

Grattis till Paradox Interactive och Colossal Order.
En önskan till FZ bara: använd inte ordet galet i rubriken. Det ger en känsla av Aftonblaskan och det är ingen angenäm känsla.

Vi kan ju inte låta dem ha ensamrätt på vissa uttryck - du får enkelt lita på att vi använder det med måtta


signatur
Medlem

Välförtjänt. Grymt roligt spel som resulterat i allt för lite sömn den här veckan.
Allt som inte Sim City var och lite till +moddar, moddar och mer moddar!!

MEG
Medlem
Skrivet av Blazing_Angel:
Skrivet av Hymer:
Skrivet av Blazing_Angel:

DICE - Se och lär!

DU menar väl EA se och lär?

Både och faktiskt "Ju fler kockar, desto sämre soppa som man säger"
DICE har ju smutsat ner sitt rykte rejält.
Man inte behöver lägga hundratals miljoner på marknadsföring ifall man har en bra produkt.

Amen för det


signatur

Death is only the beginning

Medlem

Tror paradox grämer sig lite över att de prissatte spelet så pass billigt. 28 euro .

Inaktiv
Skrivet av Todilo:

Tror paradox grämer sig lite över att de prissatte spelet så pass billigt. 28 euro .

Kan ju dock vara en av orsakerna till att det har sålt så bra, ju brantare prissättning ju färre blir det som spontanköper.

Fungerade iaf för mig när jag köpte den när jag såg priset. Hade det närmat sig 400kr hade jag nog avvaktat eller glömt bort den.

Medlem
Skrivet av ThreeZool:
Skrivet av Todilo:

Tror paradox grämer sig lite över att de prissatte spelet så pass billigt. 28 euro .

Kan ju dock vara en av orsakerna till att det har sålt så bra, ju brantare prissättning ju färre blir det som spontanköper.

Fungerade iaf för mig när jag köpte den när jag såg priset. Hade det närmat sig 400kr hade jag nog avvaktat eller glömt bort den.

Det är nog sant. Tror dock att med tanke på uppmärksamheten att 30-60:- extra vore en finare sweet-spot. Jag ska inte klaga dock för det är ju billigare för mig om jag köper det!

Medlem
Skrivet av ThreeZool:
Skrivet av Todilo:

Tror paradox grämer sig lite över att de prissatte spelet så pass billigt. 28 euro .

Kan ju dock vara en av orsakerna till att det har sålt så bra, ju brantare prissättning ju färre blir det som spontanköper.

Fungerade iaf för mig när jag köpte den när jag såg priset. Hade det närmat sig 400kr hade jag nog avvaktat eller glömt bort den.

För min del är det här ett av de få spel som jag skulle kunna lägga 500-600kr på utan att blinka

Medlem

Det var ett mästerdrag av Paradox att ge ut gratis förtittsnycklar till kända YouTubare och streamare.


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem

Va!!!?? Menar ni att om man gör ett bra spel och sedan prisätter det låg så säljer det i mägnder!? Vad säger ni om det EA? Det kunnde ha varit erat Sim City, men ni valde att tänka med röven. Skyll er själva och grattis till det nya kung-spelet i City världen.


signatur

R.I.P The_maxx

1
Skriv svar