Hotline Miami 2: Wrong Number

Robot
Hotline Miami 2: Wrong Number

Rikard Olsson oroade sig för effektsökeri, men finner en ganska återhållsam affär i Wrong Number.


Medlem
Hotline Miami 2: Wrong Number

Jag älskar det

Medlem

Hade för mig att dom utlovat en level editor ? Hittade inget sånt bland filerna :/

Medlem

Förstår inte riktigt charmen med detta spel, känns som ett flashspel eller liknande man kört på miniclip eller armorgames.

Körde ett tag, tröttnade, var samma sak hela tiden, trial and error.

Medlem

Denna review får 1 av 5.

Medlem
Skrivet av Rakoon:

Förstår inte riktigt charmen med detta spel, känns som ett flashspel eller liknande man kört på miniclip eller armorgames.

Körde ett tag, tröttnade, var samma sak hela tiden, trial and error.

Spelet kanske ser uråldrat ut eller som du vill påstå ett flashspel.
Men det är riktigt kul. Trial and error är inte dåligt i det här fallet imo.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Jag har inte spelat den förra eller denna.
Men tycker att de är för lika de första GTA.
Eller är det kanske poängen?


signatur

autograph

Frilansare
Skrivet av disinfect:

Denna review får 1 av 5.

Det tackar vi för. Men varför? En recensent motiverar sin etta.

Medlem
Skrivet av autograph:

Jag har inte spelat den förra eller denna.
Men tycker att de är för lika de första GTA.
Eller är det kanske poängen?

De är inte alls lika.

Medlem
Skrivet av Loltron:

Hade för mig att dom utlovat en level editor ? Hittade inget sånt bland filerna :/

Den ska komma "senare i vår" tydligen.

Medlem
Skrivet av disinfect:

Denna review får 1 av 5.

Denna kommentar får 5 av katten musen tiotusen.

Medlem

Spelet gör inte så mycket nytt, men det gör det föregångaren gjorde riktigt bra.


signatur

Jag gillar att spela spel och snacka skit samtidigt: http://www.youtube.com/user/ManChildKart

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:
Skrivet av disinfect:

Denna review får 1 av 5.

Det tackar vi för. Men varför? En recensent motiverar sin etta.

Avsaknaden av genusperspektiv såklart.

Medlem
Skrivet av Xepheros:
Skrivet av autograph:

Jag har inte spelat den förra eller denna.
Men tycker att de är för lika de första GTA.
Eller är det kanske poängen?

De är inte alls lika.

Men det SER UT så, och det stör mig.
Jag skulle kunna tänka mig att spela det när de gör en first person-version. För det kommer väl också så småningom?


signatur

autograph

Medlem

Kände mig rätt "bummed" över storyn efter har gjort bonus banan och några hidden achivements. Så tänker jag hellre vänta på extra content som Level Editor jag tror att dom lägger till mer saker än bara detta (Skulle det vara värt priset annars?)

Spelet var roligt men jag håller med och många säger samma sak. Level designen var inte så great och storyn kändes lite vilseledande men det var inte så konstigt eftersom det stod ju "This is the end The Finale" Skulle hellre skriva mer om HM2 när Level Editor Update kommer ut.

Medlem

Det här spelet är ruskigt likt ett spel jag nötte när jag var liten på 90-talet. Tror det var ett finskt ett och kameran var uppifrån och man skulle döda massa snubbar på samma sätt som det här. Någon som kan hjälpa mig vad det kan heta?

Megadelux
Skrivet av clappen:

Det här spelet är ruskigt likt ett spel jag nötte när jag var liten på 90-talet. Tror det var ett finskt ett och kameran var uppifrån och man skulle döda massa snubbar på samma sätt som det här. Någon som kan hjälpa mig vad det kan heta?

Loaded?

Skrivet av clappen:

Det här spelet är ruskigt likt ett spel jag nötte när jag var liten på 90-talet. Tror det var ett finskt ett och kameran var uppifrån och man skulle döda massa snubbar på samma sätt som det här. Någon som kan hjälpa mig vad det kan heta?

Tapan Kaikki är vad du tänker på

Medlem
Skrivet av disinfect:
Skrivet av Joakim Bennet:
Skrivet av disinfect:

Denna review får 1 av 5.

Det tackar vi för. Men varför? En recensent motiverar sin etta.

Avsaknaden av genusperspektiv såklart.

are you for real?


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Ankh:
Skrivet av disinfect:
Skrivet av Joakim Bennet:
Skrivet av disinfect:

Denna review får 1 av 5.

Det tackar vi för. Men varför? En recensent motiverar sin etta.

Avsaknaden av genusperspektiv såklart.

are you for real?

*smäller Ankh på fingrarna* FY! Mata inte trollen!

Medlem
Skrivet av Stelefan:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av disinfect:
Skrivet av Joakim Bennet:
Skrivet av disinfect:

Denna review får 1 av 5.

Det tackar vi för. Men varför? En recensent motiverar sin etta.

Avsaknaden av genusperspektiv såklart.

are you for real?

*smäller Ankh på fingrarna* FY! Mata inte trollen!

Haha!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Det första Hotline Miami körde jag igenom en sommarkväll som blev lite längre än vad som först var tänkt. Helt klart en av de bästa spel jag lirat, särskilt om man beaktar priset..

Medlem

Vadå för safe? Det kom nya masker och gameplay elements, banorna var utmanande till skillnad från ettan, och trots att spelet kändes fräscht så slapp vi rpg elements och anna bullshit folk brukar lägga in bara för att det är en uppföljare, spelet kunde omöjligt varit bättre, och är helt klart bättre än ettan


signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

Medlem

Jag gillar spelet skarpt. Bara musiken är ett skäl till att köpa och det kostar inte mer än en cd i butiken (finns de sånt fortfarande?? :S). Utmaningen känns lite mer redan i början tycker jag jämnfört med ettan. Men det är det jag tycker om med spelet, att göra så bra ifrån sig som möjligt på banan.

Medlem
Skrivet av autograph:

Jag har inte spelat den förra eller denna.
Men tycker att de är för lika de första GTA.
Eller är det kanske poängen?

Jag har inte spelat de tidigaste GTA-spelen, men efter att ha sett videos av dem kan jag inte alls hålla med dig.

Medlem
Skrivet av returpack:
Skrivet av autograph:

Jag har inte spelat den förra eller denna.
Men tycker att de är för lika de första GTA.
Eller är det kanske poängen?

Jag har inte spelat de tidigaste GTA-spelen, men efter att ha sett videos av dem kan jag inte alls hålla med dig.

Jag har spelat GTA från början.
Och jag tycker att "Hotline Miami" SER UT så.
Men som sagt så kan en first person så småningom bli intressant, om de lyckas göra en sån. Fast originalet är ju alltid bäst.
Det verkar jävligt svårt att komma på nya spelidéer nuförtiden.


signatur

autograph

Medlem
Skrivet av disinfect:

Denna review får 1 av 5.

Tyckte detta var en bra och detaljerad review, förstår inte vad du har att klaga på faktiskt.

Inaktiv

Håller med recensenten. Jag älskade ettan och såg det som ett av det årets bästa spel. Har spelat tre banor på tvåan nu och det är verkligen likadant. Var tvungen att dubbelkolla att det inte var EA eller Ubisoft som var utgivaren.

Fortfarande asbra musik dock.

Spelet är absolut inte dåligt, bara exakt samma sak som det första (på gott och ont).

Inaktiv

Till deras försvar ska jag säga att det är väl väldigt svårt att vara geni två gånger. Och det gäller väl det mesta (filmer, spel, musik). De får till ett mästerverk sedan börjar giriga personer skrika "gör ett till, gör ett till". Det är svårt att kräva att de ska göra om samma sak.

Tänk om Einstein hade presenterat sin relativitetsteori och så bad man honom skriva en till? (Kanske man gjorde iofs, jag är inte så insatt).

Medlem
Skrivet av returpack:
Skrivet av autograph:

Jag har inte spelat den förra eller denna.
Men tycker att de är för lika de första GTA.
Eller är det kanske poängen?

Jag har inte spelat de tidigaste GTA-spelen, men efter att ha sett videos av dem kan jag inte alls hålla med dig.

Det finns en viss likhet men spelets upplägg är helt olika.

Hotline Miami är mer trial and error medans GTA är samla poäng.

Där man hittar likheten är top down view och pixlig grafik blandat med humor, mord och våld.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

12
Skriv svar