Hearthstone fyller ett år!

Medlem
Hearthstone fyller ett år!

Lite besviken över att de inte haft något födelsedagsevent. Det utspelar sig ju på ett värdshus, vilken plats passar bättre för kalas?

Medlem
Skrivet av purjo:

Lite besviken över att de inte haft något födelsedagsevent. Det utspelar sig ju på ett värdshus, vilken plats passar bättre för kalas?

Är förvånad över det med, Blizzard brukar vara de första som hoppar på det tåget. De är vanligtvis väldigt glada i event på sina födelsedagar.

Medlem

Hearthstone har varit Blizzads bästa spel sedan burning crusade. Riktigt trevlig överraskning men samtidigt lite sorgligt.
Märks att Activition haft en negativ påverkan på kvaliteten av Blizzards spel.

Medlem
Skrivet av Tarmböld:

Hearthstone har varit Blizzads bästa spel sedan burning crusade. Riktigt trevlig överraskning men samtidigt lite sorgligt.
Märks att Activition haft en negativ påverkan på kvaliteten av Blizzards spel.

WoW är bättre än någonsin. TBC är inte ens i närheten av att hålla standarden som är satt på MMORPGs idag. För 8 år sedan var varken genren eller WoW alls lika utvecklad som nu. Hade Blizzard släppt TBC idag istället så hade WoW dött på riktigt.

Medlem

Mitt minne:
"win three games and get the hearthsteed mount in WoW"

100 games senare

"congratulations you can now use hearthsteed in WoW"

avinstallerade spelet kort därefter.

Medlem

att jag fick 12-0 mage arena var stort
men efter nax + gvg fick jag
12-0 shaman, de var nog allra bäst.

Medlem
Skrivet av Rakoon:

Mitt minne:
"win three games and get the hearthsteed mount in WoW"

100 games senare

"congratulations you can now use hearthsteed in WoW"

avinstallerade spelet kort därefter.

haha

Medlem
Skrivet av Rakoon:

Mitt minne:
"win three games and get the hearthsteed mount in WoW"

100 games senare

"congratulations you can now use hearthsteed in WoW"

avinstallerade spelet kort därefter.

Hm... har kanske spelat 10 st... inget mount.

Bryr mig inte längre om det.

Medlem
Skrivet av Xepheros:
Skrivet av Tarmböld:

Hearthstone har varit Blizzads bästa spel sedan burning crusade. Riktigt trevlig överraskning men samtidigt lite sorgligt.
Märks att Activition haft en negativ påverkan på kvaliteten av Blizzards spel.

WoW är bättre än någonsin. TBC är inte ens i närheten av att hålla standarden som är satt på MMORPGs idag. För 8 år sedan var varken genren eller WoW alls lika utvecklad som nu. Hade Blizzard släppt TBC idag istället så hade WoW dött på riktigt.

Vad spelar det för roll ifall TBC hade släppts idag?
Man kan säga så om de mesta sakerna. Om den första datorn hade släppts idag hade den varit skit, även om det var det bästa de kunnat tillverka förut.
Tiderna förändras.

Medlem

Mitt enda minne är från igår när jag tänkte jag skulle testa hearthstone på min nyinköpta mobiltelefon, men det gick inte då det krävdes minst 6" skärm, snopet.

Medlem
Skrivet av Xepheros:
Skrivet av Tarmböld:

Hearthstone har varit Blizzads bästa spel sedan burning crusade. Riktigt trevlig överraskning men samtidigt lite sorgligt.
Märks att Activition haft en negativ påverkan på kvaliteten av Blizzards spel.

WoW är bättre än någonsin. TBC är inte ens i närheten av att hålla standarden som är satt på MMORPGs idag. För 8 år sedan var varken genren eller WoW alls lika utvecklad som nu. Hade Blizzard släppt TBC idag istället så hade WoW dött på riktigt.

Wow bättre än någonsin? WoD var en besvikelse och intoducerade inte ens en bråkdel nytt som BC gjorde till genren för 8 år sen.
BC gav oss Arena pvp, flying mounts, riktiga world pvp zoner, heroic dungeons, 2 nya raser etc..
Vad för nya features fick vi från WoD, Garrision? Vilket jäkla skämt.
Utöver detta så hade Bc bra mycket mer content, 15 stora instancer från start och flera raids. Totalt 7 raids blev det, detta är något WoD aldrig kommer att komma nära.

Vet inte vad det är för hög standard du pratar om. Brist på content, normal och heroics är för lätta, tråkigt talent tree och PvPet är det sämsta det varit på länge.

Kul för Blizzard att dom har fanboyz som saknar kontakt med verkligheten.

Medlem
Skrivet av Tarmböld:
Skrivet av Xepheros:
Skrivet av Tarmböld:

Hearthstone har varit Blizzads bästa spel sedan burning crusade. Riktigt trevlig överraskning men samtidigt lite sorgligt.
Märks att Activition haft en negativ påverkan på kvaliteten av Blizzards spel.

WoW är bättre än någonsin. TBC är inte ens i närheten av att hålla standarden som är satt på MMORPGs idag. För 8 år sedan var varken genren eller WoW alls lika utvecklad som nu. Hade Blizzard släppt TBC idag istället så hade WoW dött på riktigt.

Wow bättre än någonsin? WoD var en besvikelse och intoducerade inte ens en bråkdel nytt som BC gjorde till genren för 8 år sen.
BC gav oss Arena pvp, flying mounts, riktiga world pvp zoner, heroic dungeons, 2 nya raser etc..
Vad för nya features fick vi från WoD, Garrision? Vilket jäkla skämt.
Utöver detta så hade Bc bra mycket mer content, 15 stora instancer från start och flera raids. Totalt 7 raids blev det, detta är något WoD aldrig kommer att komma nära.

Vet inte vad det är för hög standard du pratar om. Brist på content, normal och heroics är för lätta, tråkigt talent tree och PvPet är det sämsta det varit på länge.

Kul för Blizzard att dom har fanboyz som saknar kontakt med verkligheten.

Vad förväntade du dig egentligen? Ingen expansion, eller ens nytt mmorpg, tillför någonting nytt till genren numera direkt. TBC introducerade mer PvE content, absolut, men spelmekaniskt är grejer från TBC skrattretande simpelt. WoW har inte blivit enklare, tvärtom, däremot så har dess spelare efter tio år blivit betydligt skickligare. Heroics var raktut sagt dåligt designade i TBC, även om jag absolut håller med om att de är lite för enkla i WoD. Men det är inte där som man letar efter utmaningar heller, det har alltid och kommer alltid förbli raids man finner det i.

Kul för dig att dina nostalgiglasögon har högre prioritet än din verklighetskontakt.

Medlem

Sant inte mycket händer på MMO-fronten, därför spel efter spel floppar. WoW är däremot det största MMO spelet där ute, dom drar in miljarder på alla spelare.
Så enligt dig så räcker det med att ge oss ett farmville mini game och minimalt med content för att göra det till en fantastisk expansion?

På vilket sätt är TBC spelmekaniskt simpelt? Kan inte säga att det hänt särskilt mycket på 8 år förutom en massa LFG system. TBC var åtminstone inte nerdummat som WoW är idag.

Nej saker var svårare förr och det handlar inte bara om att folk är mer skillade nu. I BC behövde du CCa till och med i normal instancer. Här har du ett minimum item level req som i princip förhindrar en utmaning. Bara om du har en kass healer/tank kan det bli svårt.
Nej det är inte bra game design att det bara ska vara utmanande i raids. Okej du gillar inte BC instancerna. Det gjorde jag, många att välja på, de var långa och utmanade.

Nej jag är inte alls nostalgisk, men TBC kom när WoW och dess spelare fortfarande var nya. Allt content och nya features gör det till den bästa expansionen. Som du säger de flesta har spelat WoW i tio år nu, WoD ger oss knappt något nytt och minimalt med content, vilket vi desperat behöver nu när de flesta är rätt trötta på WoW.
Ser ingen logik i ditt argument.

WoD gav oss sjukt lite men ändå så skulle dom ha 450 spänn för den + sub. Trots det anstänger de sig knappt att göra nya utseenden på vapen/rustningar eller sets. Något som är sjukt simpelt att göra. Så ja det är en lat expansion och jag är rädd för dom kommer att fortsätta testa gränserna på hur dom kan maximera intäkterna och samtidigt göra så lite som möjligt.
Detta har redan skett med Diablo 3, så Blizzard är definitvt inte samma företag jag älskade längre.

Inaktiv

Körde ett par veckor sedan tröttnade jag. Men kan absolut förstå att folk pressar det. Jag orkar inte hålla på bara Tycker ändå det är ett bra spel.

1
Skriv svar