Medlem
Fallout 3

Hittade ingen tråd om det här liret så jag slänger upp en.

Start diskussionsämne - Vart bör man spela Fallout 3

Själv har jag PS3 och PC och kan inte bestämma mig över till vilken plattform jag ska beställa Fallout. PCn skulle ju vara mest "Fallout" men samtidigt känns det som upplevelsen skulle kunna bli bättre på en stor tv i soffan istället för på en datorskärm.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Med tanken på hur dåligt Oblivion var direkt "out of the box" så skulle jag säga PC. Får dock bli på konsoll för min del, har inte så höga förhoppningar på spelet ändå.

Medlem

Precis som du säger beror det ju helt och hållet på vad du har för setups hemma. Har du en 42" LCD-tv och surround-ljud till ps3an lär det vara svårt att slå med PCn. Men om du däremot sitter på en 24"+ med nåt riktigt riktigt fett grafikkort kanske du kan få ett finare och trevligare spel på PCn

Jag kommer lira på 360n med min bildyta på 100"+ SNNNNNNNAAAAAAAAAART...

Medlem

Har alltid varit partisk mot PCn's kontroller, dosor ger aldrig samma effektivitet utan det känns som att saker går långsamt vilket leder till att motståndare dummas ner till idiotnivå för att man ska hinna med.

PC above all helt enkelt.


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Medlem

PC helt klart för min del

Medlem

Självklart PC.
Längtar tills moddarna har satt tänderna i spelet och gör spelet precis som vi vill ha det.

Medlem
Skrivet av Pliskin:

Självklart PC.
Längtar tills moddarna har satt tänderna i spelet och gör spelet precis som vi vill ha det.

Enligt någon intervju jag läste ska det inte finnas modmöjligheter till fallout, saknar källa men är rätt säker på min sak.

IMO hade FO3 gärna fått tagit 6 månader till och fixat lite av det PCGs recension klagade på och lagt till modverktyg då jag moddar mycket själv och hemskt gärna hade använt vettiga rollspelsverktyg.


signatur

subterranean homesick alien

Inaktiv

Det beror på om det har Live eller inte. Kollar man på bilder av dom olika boxarna så har alla limited utgåvor en LIVE logga men inte standard versionen. Kontentan av det för min del är att om det kommer med den där "tjänsten" så kommer jag inte att ta i det med tång föräns det finns på budget till någon konsoll.

Medlem
Skrivet av Pliskin:

Självklart PC.
Längtar tills moddarna har satt tänderna i spelet och gör spelet precis som vi vill ha det.

Skrivet av Pete Hines:

Folk probably took for granted that every time we make a game, there's a mod tool. We explained to folk that it takes a lot of time and effort to get that tool ready for release, and it's not on our schedule right now. We need to get the game done and out. It's not to say we won't do it. It's that right now we have an enormous amount of work to do, for three platforms and all these different languages to get it out around the wall. Right now, we can't say definitively “there will be mod tools, and here is when they'll be out”. That work remains to be done."

Så det ser tyvärr inte så ljust ut på horisonten. Men! Det är ju inte helt spikat iallafall.


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Medlem

Jag tror inte det kommer släppas tillsammans med Fallout 3, men att de släpper ett mod tool senare med en patch eller så verkar ganska troligt om man ser till bethesdas föregående spel.


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Medlem

Jaja, bara det dyker upp något construction set förr eller senare.. Om inte spelföretaget gör en så gör alltid någon annan det.

Medlem

5 dagar grabbar. 5 dagar...


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Inaktiv

Beror ju helt på vad man föredrar. Jag kommer dock aldrig lira Fallout 3 på konsoll(jag kan inte sikta med en handkontroll) så blir PC för min del.

Medlem

Kom just och tänka på en sak: Bethesda kanske vill kränga sitt "Download content" denna gång i några månader innan de släpper ett constructionset så att folk inte kan konkurrera med gratismaterial

Inaktiv

Fallout retrospective: bra att se innan vi lirar Fallout 3

http://www.gametrailers.com/player/42026.html?r=1&type=flv

har inte bestämt mig för om det blir PC eller 360 versionen som inhandlas, men jag har lirat det på en polares 360 och..ja det är sjukt grymt, en värdig uppföljare

(jo faktiskt hos en polare, min box är ochippad!)

Medlem

Har bestämt mig efter mkt velande fram och tillbaka att jag ska ha Fallout på Xboxen.

nu med bara 2 dagar kvar så känner man verkligen att man har ett begär efter det här spelet xD

Blir några dagar med Fable 2 ifall sen ett antal långa dagar tillsammans med Fallout 3

Medlem

kommer idag va? nån som testat?

Medlem
Skrivet av boneless:

kommer idag va? nån som testat?

Släpps i USA idag, i Sverige släpps det tyvärr på torsdag.

Jag var förbi en onoff tidigare idag och de hade en drös liggande bakom kassan som de vägrade sälja till mig.
Detta känns oerhört irriterande då jag inte varit så sugen på ett spel sen Diablo 2.

Någon som känner till någon mindre nogräknad liten spelbutik i stockholm som kan tänkas sälja det redan idag?

Medlem

Satt själv och funderade just på vilken platform jag ska köpa till... Det riktar åt PS3-hållet men jag lånade precis min kompis ex av Oblivion, som funkar ganska bra ändå på min dator. Är det nån som har koll på om Fallout 3 bygger helt och hållet på Oblivion motorn eller är det någon slags "enhanced version" av den?

Inaktiv

det blir nog till 360.Känns häligare att sitta fram för en stor tv och bättre ljud i mitt fall!:D

Medlem

Så dåligt känns ju inte spelet än. Ska kolla lite och se om jag lyckas fixa till lockpick...


signatur

{15:3} Dominus quasi vir pugnator, omnipotens nomen eius.
The Lord is a Man of War.

Medlem
Skrivet av Wingu:

Är det nån som har koll på om Fallout 3 bygger helt och hållet på Oblivion motorn eller är det någon slags "enhanced version" av den?

Ja, det är en vidareutvecklad "Oblivion motor".

För övrigt så kan PS3 ägare glömma Download content... kommer bara till 360 och PC.

Medlem

Jo, Gametspot (Videoreview) sa att spelet var mycket fulare till PS3an än övriga versioner.

Så köpvarning på PS3 varianten.

Medlem

Tja, texturerna på landskapet ser ju väldigt lika ut de i Oblivion, särskilt inne i grottor och på stenar utomhus, men VATS är faktiskt ett himla sjysst system.


signatur

{15:3} Dominus quasi vir pugnator, omnipotens nomen eius.
The Lord is a Man of War.

Medlem

http://www.bethsoft.com/bgsforums/index.php?showtopic=892618&...

Verkar som att Bethesda skjutit sig själva i foten... eller?

Medlem

Installerar...

Fan, specialutgåvor av spel gillar bevisligen inte mig. Först, Oblivion CE, sen CoD4 LE och nu FO3 CE. Oblivion CE, hade en del av pappen lossnat och den såg lite ihoptryckt ut, skrumpen typ. Samma sak med CoD4 LE. Fallout 3 lunchboxen däremot hade en väldigt stor buckla.

EDIT: Stämningsfullt intro. Mycket facial hair


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Medlem

Nu har jag varit iväg och inhandlat det.
Endast 339 spänn på Siba/Computercity.

Blir en lång eftermiddag tills jag kommer hem och kan dra igång

Medlem

Någon som vet var jag kan få info om vilka de spelar på pipboy radion?
Skulle vilja veta vad artisterna heter och skivorna om det går..

För övrigt, så jäkla bra spel!


signatur

Det var inte jag...

Medlem

Är spelet bättre än oblivion tycker ni som har spelat så här långt? Och föredrar ni gamepad framför mus till detta spel?

123
Skriv svar