PC Gamer hyllar avlidne Terry Pratchett

Medlem
PC Gamer hyllar avlidne Terry Pratchett

RIP Terry, tack för alla skratt!

Medlem

Vila i frid, du är redan saknad.

Inaktiv

Må döden leda han rätt. Vila i frid!

Medlem

Det är inte varje fredagsmorgon som börjar med en tår i ögat. Tack för alla glädje!
Ni som ännu inte öppnat en bok av Terry Pratchett - grattis, ni har massor av underbara stunder framför er.

Medlem

Grym var han!
Och herre gud vad jag rös när jag läste tweetsen.


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

Medlem

I mina ögon så var han världens bästa författare. Hoppas han hade med sin potatis på dödsbädden.

Medlem

signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Medlem

Baserat på kommentarerna känner man sig lite som en dålig människa för man aldrig läst en av hans böcker..

Medlem
Skrivet av Electrix:

Baserat på kommentarerna känner man sig lite som en dålig människa för man aldrig läst en av hans böcker..

Du ÄR en dålig människa om du inte läst nån Discworld bok.
(j/k)

Men dom kan inte rekommenderas starkt nog.
LÄS DOM, DO IT!


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Jag har aldrig varit något fan av hans böcker. Men jag önskar honom ändå en fridsam vila.

Medlem
Skrivet av Electrix:

Baserat på kommentarerna känner man sig lite som en dålig människa för man aldrig läst en av hans böcker..

Kände inte till han heller förrän jag läste om det första spelet som var baserat på hans böcker. Det fick mig att bli intresserad av att ta reda på mer om denne författare och det ångrar jag inte för hans Discworld böcker har gett mig många skratt. Det jag ångrar är att jag inte läste böckerna på engelska från början.

R.I.P Terry Pratchett och tack för alla fantastiska böcker du hann skriva innan du försvann från denna värld.

Medlem

Hade aldrig hört talas om karln.
Tråkigt hursomhelst!

Medlem
Skrivet av Electrix:

Baserat på kommentarerna känner man sig lite som en dålig människa för man aldrig läst en av hans böcker..

Läs Discworld. Gillar du inte att läsa så spela spelet åtminstone.

R.I.P Terry Pratchett

Medlem

Vilket fantastiskt sätt att annonsera hans död. Jag blir lite rörd.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

R.I.P. En mästare har gått bort. Tack för många timmar med underhållning och skratt. Till alla er som inte läst något av honom. Börja läsa...och helst på engelska. Jag är avundsjuk på alla de som får läsa böckerna för första gången...

spenderade 6 månader med trasig knä..hans böcker gjorde livet bra möe lättare. du kanske får bli nya mort

synd att Rite of AshkEnte inte fungerade för dig


signatur

New life, New hope

Medlem

FaceBook översvämmades av länkar häromdagen och jag bara... vem var det?

Är inget fan av fantasy eller sci-fi så det är väl därför... men man kunde väl haft någon aning ändå.

Medlem
Skrivet av Darkmage1971:

R.I.P. En mästare har gått bort. Tack för många timmar med underhållning och skratt. Till alla er som inte läst något av honom. Börja läsa...och helst på engelska. Jag är avundsjuk på alla de som får läsa böckerna för första gången...

Jag kan bara hålla med dig, jag är avundsjuk på alla som läser hans böcker för första gången. Fantastiska böcker med underbara karaktärer.

R.I.P. Sir Terence "Terry" Pratchett, tack för allt!


signatur

Text does not represent Mozart's life.

ett minne som slår mig med...trodde på allvar det var en tjej som skrev dessa böcker först^^


signatur

New life, New hope

Medlem

Jag satt ner med honom för en intervju way back when när han just hade släppt ett av sina första spel (känns som att det var till PS1 men det kan ha varit till PC). Samtidigt hade också det som skulle bli min favorit-bok kommit - Interesting Times. Som ett babblande fån ägnade jag mina 20 minuter åt att prata böcker hehe. Han var ett tacksamt objekt, dock, man kunde bara komma med ett par stödord så pratade han glatt på i fem minuter. Hans intelligens och genuina värme gick inte att ta miste på.

Jag kommer sakna honom otroligt mycket. =/


signatur
Medlem

Bästa böckerna jag någonsin läst.
För alla er som inte läst dom har några av ert livs bästa stunder framför er!

Förbokat hans nyaste bok, finns inget jag ser så mycket fram emot som den!

Medlem
Skrivet av Exxo:

FaceBook översvämmades av länkar häromdagen och jag bara... vem var det?

Är inget fan av fantasy eller sci-fi så det är väl därför... men man kunde väl haft någon aning ändå.

Ok.

Medlem
Skrivet av Largus:

Vila i frid, du är redan saknad.

TACK! Äntligen någon som skriver vila i frid.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

1
Skriv svar