DM/TDM Bana gjord i UED till Unreal Tournament Alphan - Frågor om idèer.

DM/TDM Bana gjord i UED till Unreal Tournament Alphan - Frågor om idèer.

Har suttit dom senaste dagarna och byggt flera banor till unreal tournament alphan som är ute nu.
Har flera som jag håller på med (CTF / Bomb Run) men eftersom DM är lättast att göra så håller jag nu på att färdigställa denna först av dom 3 jag arbetar på.

Under här har ni lite bilder, varav en jag själv har ritat på med saker som skall komma.
Säg gärna vad ni tycker och vad ni tror måste ändras, byggas elr tas bort då jag inte är så jätte erfaren inom mapping och all kritik tas positiv då jag vill ha den så grym som möjligt då jag skall försöka få upp den på Marketplace senare.

Saker jag själv tänkt göra så fort jag hoppar in i UED igen.
*Gångarna ska bräddas.
*Väggar ska upp och husen (jump pad vid ena) ska få en övervåning med sniper spawn.
*Funderar på om jag skall göra en våning till under elr över.
*Tänker om jag kanske ska sätta pelare på toppen så det ser ut som ett ruin tempel högst upp.
*Pelare kommer byggas i mitten där nere

phi
Medlem

Kartans layout säger i pincip ingenting om hur den kommer att spelas, vad som behöver göras om/bättre, spelbalans etc. Vi vet inte ens var items och vapen (förutom sniper) kommer att placeras.

Gör klart kartan med allt som skall finnas på den och släpp den så folk får testa det, först då kan vi ge feedback på om den är bra eller ej.

Skrivet av phi:

Kartans layout säger i pincip ingenting om hur den kommer att spelas, vad som behöver göras om/bättre, spelbalans etc. Vi vet inte ens var items och vapen (förutom sniper) kommer att placeras.

Gör klart kartan med allt som skall finnas på den och släpp den så folk får testa det, först då kan vi ge feedback på om den är bra eller ej.

Bygger på den nu så den lär bli redo för test i natt gissar jag.
Lägger upp länk till nerladdning när den är rdy.

Medlem

Det första jag känner är att den blir en risk för Sniping-Only eller instagib. Jag är också lite fundersam över banans environment-"consistency", varför är där pillars/statues? Vilken arkeologisk bakgrund kommer "templet" ha? Kommer banan utspela sig på ett högattraktivt museum? Eller ett rikemansområde? (I och med hur öppet det är och skyn som bakgrundsmotiv, byt ut pillars med vattenfontäner och halvmörk omgivningsbelysning).

I och med hur öppet det så blir några vinklar väldigt förutsägbara för den som är sniper, detta är dåligt för dem som försöker ta sig runt och orientera sig när förväntningarna över en sniper redan har en i siktet just runt hörnet. Det blir inte motiverande att ta sig ut helt enkelt. Det går att ta sig runt problemet genom att antingen:

1. Placera vapnet på bottnen, detta tvingar spelaren att kämpa sig uppåt.
2. Gör det riskfyllt att ta vapnet.
3. Kompensera fördelarna med ovanvåningens öppenhet
4. Placera ett annat vapen som kontrar snipers

Jag undrar också varför du planerar sätta glas på taket, någon tanke bakom det? Alternativ "traverseroute"? (Isåfall, vad tar upp spelaren? En stege?) Hemligt easteregg? Ett vapen? Armor?


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem

Vem slänger upp en fz UT server då?

Angående banan : Fick total flipp senast jag byggde på den och gjorde om den lite så det kommer dröja ett tag längre innan jag får upp nerladdningslänken till kartan.

Här under har ni en bild dock på hur den ser ut nu.
*Vapen finns på kartan samt jump pads . Heals o armour kommer snart.

Skrivet av tuckdragon:

Vem slänger upp en fz UT server då?

Exakt !! vi behöver en FZ ut server dirr !! : )

1
Skriv svar