Spelar grannarna hög musik? Massmörda dem!

Robot
Medlem
Spelar grannarna hög musik? Massmörda dem!

Vänta bara tills MoralMaffian hör talas om detta spel.

Nu blir vi massmördare allihop.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Inaktiv

Tack!, ska ta till mig av det rådet.

Medlem

Hatred blir bättre det där är ju rena bajset lol..

Skrivet av SWEBarb:

Hatred blir bättre det där är ju rena bajset lol..

jag kan se Aftonbladets rubriker redan nu


signatur

3080, i9-11900F, DDR4 64GB

Medlem

haha, vilket jäkla spel:D

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

Hatred blir bättre det där är ju rena bajset lol..

Med tanke på att de ser ut att vara två helt olika typer av spel så ser jag inte hur en jämförelse är relevant.

Skribent
Skrivet av SWEBarb:

Hatred blir bättre det där är ju rena bajset lol..

Enorm skillnad på det här och Hatred, dock. Party Hard har tydliga humoristiska tendenser där själva grundpremissen i sig känns som ett överdrivet skämt, medan Hatred enbart säljer på att vara kontroversiellt.


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem
Skrivet av Akronym:

Vänta bara tills MoralMaffian hör talas om detta spel.

Nu blir vi massmördare allihop.

Fast det enda "moralmaffian" hatar mer än våldsamma spel är väl högljudda fester hos grannarna?

Medlem

Hatred ser ut som en modern variant av Postal 1.
Party Hard ser mer ut som något man kan skratta åt.

Moralmaffian får panik över båda.


signatur

I drank what?

Medlem

Tror man borde utreda sin störning ifall man ser fram emot ett "spel" som Hatred. Och ifall det skulle kategorisera mig som en medlem i "moralmaffian" i en del personers ögon så bär jag den etiketten stolt.

Medlem
Skrivet av NordicStormtrooper:

I just fucking hate this party...

Medlem

Gillar man inte Party Hard eller spelet Hatred så köp det inte och spela det inte. Så länge vi har rätten att uttrycka oss och säga vad vi vill så borde spel som dessa finnas.

Man blir inte per automatik en massmördare genom att spela Hatred eller se på filmen Rampage tex.

Inaktiv
Skrivet av Ender:

Tror man borde utreda sin störning ifall man ser fram emot ett "spel" som Hatred. Och ifall det skulle kategorisera mig som en medlem i "moralmaffian" i en del personers ögon så bär jag den etiketten stolt.

Tror att du är själva definitionen av moralmaffian ja.

Medlem
Skrivet av Mattias Frost:
Skrivet av SWEBarb:

Hatred blir bättre det där är ju rena bajset lol..

Enorm skillnad på det här och Hatred, dock. Party Hard har tydliga humoristiska tendenser där själva grundpremissen i sig känns som ett överdrivet skämt, medan Hatred enbart säljer på att vara kontroversiellt.

Lite som skillnaden mellan FZ och Arnroths krönika då?
.
.
.

thihi

Medlem
Skrivet av Mattias Frost:
Skrivet av SWEBarb:

Hatred blir bättre det där är ju rena bajset lol..

Enorm skillnad på det här och Hatred, dock. Party Hard har tydliga humoristiska tendenser där själva grundpremissen i sig känns som ett överdrivet skämt, medan Hatred enbart säljer på att vara kontroversiellt.

Säljer endast för att vara kontroversiellt? Det är en faktor, ja. Men du behöver inte överdriva. Det som lockar mig är att spelet faktiskt ser roligt och väldigt polerat ut (andra trailern visar mer gameplay om du inte sett den än). Grafiska stilen är även den en av de smarrigaste jag sätt på ett tag. Älskar att allt är svart vit förutom blood,eld och polissirener. Jag tycker spelet verkar sjukt kul. Hade jag endast köpt spelet för att det är kontroversiellt så finns det väldigt många fler spel jag borde ha köpt redan som är kontroversiella.

Medlem

FZ får Aftonbladet att blekna i jämförelse när det kommer till click baits.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Det är inte bara grannarna som spelar hög musik!

Skribent
Skrivet av Morknox:
Skrivet av Mattias Frost:
Skrivet av SWEBarb:

Hatred blir bättre det där är ju rena bajset lol..

Enorm skillnad på det här och Hatred, dock. Party Hard har tydliga humoristiska tendenser där själva grundpremissen i sig känns som ett överdrivet skämt, medan Hatred enbart säljer på att vara kontroversiellt.

Säljer endast för att vara kontroversiellt? Det är en faktor, ja. Men du behöver inte överdriva. Det som lockar mig är att spelet faktiskt ser roligt och väldigt polerat ut (andra trailern visar mer gameplay om du inte sett den än). Grafiska stilen är även den en av de smarrigaste jag sätt på ett tag. Älskar att allt är svart vit förutom blood,eld och polissirener. Jag tycker spelet verkar sjukt kul. Hade jag endast köpt spelet för att det är kontroversiellt så finns det väldigt många fler spel jag borde ha köpt redan som är kontroversiella.

Jag är övertygad om att en stor majoritet av de som är intresserade av Hatred är det för övervåldet mot civila och den övergripande "jag hatar hela världen"-attityden. Det är dessa komponenter som utvecklarna väljer att lyfta fram, och utan dem har jag svårt att se hur spelet skulle bli hypat hos en stor målgrupp.


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem
Skrivet av Mattias Frost:

Jag är övertygad om att en stor majoritet av de som är intresserade av Hatred är det för övervåldet mot civila och den övergripande "jag hatar hela världen"-attityden. Det är dessa komponenter som utvecklarna väljer att lyfta fram, och utan dem har jag svårt att se hur spelet skulle bli hypat hos en stor målgrupp.

Varför är du övertygad? Har du pratat med den stora majoriteten som är intresserade av Hatred?

Förstår inte ditt resonemang.

Medlem
Skrivet av Mattias Frost:

Jag är övertygad om att en stor majoritet av de som är intresserade av Hatred är det för övervåldet mot civila och den övergripande "jag hatar hela världen"-attityden.

Ja, klart folk som är intresserade av Hatred är intresserade av de komponenterna. Men för att man är intresserad av de komponenterna så betyder det itne att man är intresserad av det för att det är kontroversiellt. Jag fick reda på att Hatred fanns och såg trailern innan "mainstream" media plockade upp det och började hata på det. Det är först när alla börjar gå emot spelet som det är kontroversiellt. Jag gillade idéen innan det hände. Jag lirade GTA san andreas år innan jag ens visste att spelet var kontrovesiellt. Var för liten då för att följa media och liknande, lirade GTA hos en kompis och för mig var det bara ett spel, inget med det "kontroversiella" som gjorde att jag tyckte det var kul.

Hatred har tjännat väldigt mycket publicitet för att det är kontroversiellt. Det håller jag med om. Men det betyder inte att folk tänker köpa det bara för att det är kontroversiellt, klart det finns endel som kommer det. Men jag tror många som tyckte spelet ser kul ut hade köpt det oavsett om det var kontroversiellt eller inte, enda skillnaden är att de flesta hade inte hörtalas om det om inte alla började skrika "MASSKJUTNING I ETT SPEL VI MÅSTE STOPPA SPELET!!".

Skrivet av Mattias Frost:

Det är dessa komponenter som utvecklarna väljer att lyfta fram, och utan dem har jag svårt att se hur spelet skulle bli hypat hos en stor målgrupp.

Klart de väljer att lyfta fram de komponenterna, det är det spelet handlar om. Och jag har itne sagt att jag eller någon annan som är intresserad av spelet hypar av andra anledningar. Men igen, det betyder inte att vi hypar för att det är kontroversiellt. Vi hypar pågrund av dessa komponenter och folk anser det vara kontroversiellt för pågrund av dessa komponenter. Förstår du? spel > hype och spel > kontroversiellt OCH INTE spel > kontroversiellt > hype.

Medlem

Forever alone sitter och spelar för sig själv och märker inte när en snygg tjej blir mördad alldeles bakom honom.

Medlem
Skrivet av Ender:

Tror man borde utreda sin störning ifall man ser fram emot ett "spel" som Hatred. Och ifall det skulle kategorisera mig som en medlem i "moralmaffian" i en del personers ögon så bär jag den etiketten stolt.

Jag tror man behöver utreda sin störning ifall man skriver kommentarer likt dessa...

Härligt att du påstår att folk som gillar vissa typer av spela är störda. Som vanligt när det kommer till folk som dig så är vissa spel okej, andra inte. Att folk själva ska få gilla spelen de gillar ska absolut inte få hända. Om du nu så gärna avskyr vissa spel kan du gärna sluta spela spel och hänga på en spelsite.

Gamers accepterar alla! Spelar ingen roll vad för människa du är eller vilka spel du gillar. Vi skulle aldrig inskränka en persons frihet att få spela det han eller hon vill.

Så kan inte du ta och krypa tbx under den sten du kom ifrån?
Tack

Medlem
Skrivet av Stelefan:
Skrivet av Ender:

Tror man borde utreda sin störning ifall man ser fram emot ett "spel" som Hatred. Och ifall det skulle kategorisera mig som en medlem i "moralmaffian" i en del personers ögon så bär jag den etiketten stolt.

Jag tror man behöver utreda sin störning ifall man skriver kommentarer likt dessa...

Härligt att du påstår att folk som gillar vissa typer av spela är störda. Som vanligt när det kommer till folk som dig så är vissa spel okej, andra inte. Att folk själva ska få gilla spelen de gillar ska absolut inte få hända. Om du nu så gärna avskyr vissa spel kan du gärna sluta spela spel och hänga på en spelsite.

Gamers accepterar alla! Spelar ingen roll vad för människa du är eller vilka spel du gillar. Vi skulle aldrig inskränka en persons frihet att få spela det han eller hon vill.

Så kan inte du ta och krypa tbx under den sten du kom ifrån?
Tack

Vill man spela Hatred bara för att plåga och döda så många som möjligt, så har man inte alla kaniner i hagen, precis.
För det mesta bara sociopater och mentalt störda personer som vill spela skit som Hatred överhuvudtaget.

Medlem
Skrivet av Stelefan:
Skrivet av Ender:

Tror man borde utreda sin störning ifall man ser fram emot ett "spel" som Hatred. Och ifall det skulle kategorisera mig som en medlem i "moralmaffian" i en del personers ögon så bär jag den etiketten stolt.

Jag tror man behöver utreda sin störning ifall man skriver kommentarer likt dessa...

Härligt att du påstår att folk som gillar vissa typer av spela är störda. Som vanligt när det kommer till folk som dig så är vissa spel okej, andra inte. Att folk själva ska få gilla spelen de gillar ska absolut inte få hända. Om du nu så gärna avskyr vissa spel kan du gärna sluta spela spel och hänga på en spelsite.

Gamers accepterar alla! Spelar ingen roll vad för människa du är eller vilka spel du gillar. Vi skulle aldrig inskränka en persons frihet att få spela det han eller hon vill.

Så kan inte du ta och krypa tbx under den sten du kom ifrån?
Tack

Eftersom jag är en "gamer" själv så faller ditt så kallade resonemang ganska platt när du påstår dig tala för en hel grupp där jag själv ingår.
Och jag är ledsen att spräcka dina illusioner, men jag kommer aldrig att vara bekväm runt en människa som leker barnvåldtäktsman på sin fritid, även om det "bara" skulle vara i ett spel. Det finns en skillnad på när våldsamma inslag bäddas in i ett spels miljö, och när ett spel inslag bäddas in i våldsamma miljöer.

"Vi gamers"...yeah, right.

Medlem
Skrivet av Rakoon:
Skrivet av Mattias Frost:

Jag är övertygad om att en stor majoritet av de som är intresserade av Hatred är det för övervåldet mot civila och den övergripande "jag hatar hela världen"-attityden. Det är dessa komponenter som utvecklarna väljer att lyfta fram, och utan dem har jag svårt att se hur spelet skulle bli hypat hos en stor målgrupp.

Varför är du övertygad? Har du pratat med den stora majoriteten som är intresserade av Hatred?

Förstår inte ditt resonemang.

Varför förstår du inte hans resonemang? Har DU pratat med den stora majoriteten som ev. är intresserad av Hatred?

Medlem
Skrivet av Ender:

Tror man borde utreda sin störning ifall man ser fram emot ett "spel" som Hatred. Och ifall det skulle kategorisera mig som en medlem i "moralmaffian" i en del personers ögon så bär jag den etiketten stolt.

Kan inte direkt påstå att det är ett spel jag ser fram emot, men jag tycker att det är en smula dubbelmoral när det går bra att döda civila i vissa spel (GTA, Payday, Infamous etc), men att det är totalt sinnessjukt i andra spel (Hatred, Postal, Manhunt etc).

Ja, man har ett eget val i de förstnämnda spelen, men vilka här har med handen på hjärtat aldrig dödat en enda civil med flit i GTA?

Hatred intresserar mig inte av den simpla anledningen att det ser skit ut, och inte för att man dödar oskyldiga.

Jag dömer inte de som tar avstånd från våldsamma spel, och jag dömer heller inte de som gillar våldsamma spel. Däremot så dömer jag hycklare som säger tvi åt våldsamma spel samtidigt som deras spelsamling är fylld av våldsamma spel.

Medlem

Spelet Hatred gör att det knyter sig i magen av flera skäl. Jag har spelat de flesta konstiga spel sedan C64-tiden och har väl ca 1000 spel på nacken. At least.

Jag anser att det här spelet är på ett annat plan än många andra spel där man kan slakta oskyldiga medborgare. Det är förmodligen första gången som man dödar folk utan "inslag av humor" (Carmageddon, GTA osv) eller där det bara blir föööör konstigt så att man kan distansera sig (postal).

Det är allvarligt, mörkt, grafiskt och jävligt rått. En person som finner Hatred intressant, skulle jag vara orolig för. Det är klart att den spelaren tycker att fantasin om att bara dra ut och slakta oskyldiga är eggande. Annars skulle man spela vilken annan shooter som helst.

Eller Ice Climber.


signatur

Hemsida: www.ombd.se
Discord: https://discord.gg/yrShMAg
Server: Squad Europe (serverpartners med adminbehörighet)
Besök gärna Sveriges äldsta Squadklan med cirka 50 selekterade soldater. Många med militär erfarenhet. Vi satsar stort på gemenskap!
Åldersgräns: 25 år

Medlem
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av Ender:

Tror man borde utreda sin störning ifall man ser fram emot ett "spel" som Hatred. Och ifall det skulle kategorisera mig som en medlem i "moralmaffian" i en del personers ögon så bär jag den etiketten stolt.

Kan inte direkt påstå att det är ett spel jag ser fram emot, men jag tycker att det är en smula dubbelmoral när det går bra att döda civila i vissa spel (GTA, Payday, Infamous etc), men att det är totalt sinnessjukt i andra spel (Hatred, Postal, Manhunt etc).

Ja, man har ett eget val i de förstnämnda spelen, men vilka här har med handen på hjärtat aldrig dödat en enda civil med flit i GTA?

Hatred intresserar mig inte av den simpla anledningen att det ser skit ut, och inte för att man dödar oskyldiga.

Jag dömer inte de som tar avstånd från våldsamma spel, och jag dömer heller inte de som gillar våldsamma spel. Däremot så dömer jag hycklare som säger tvi åt våldsamma spel samtidigt som deras spelsamling är fylld av våldsamma spel.

Jag har inte spelat något av spelen du nämnde. Känner iallafall till GTA och Postal vad gäller innehåll, och de andra enbart till namnet. Egentligen kan man väl kalla det hyckleri eftersom jag spelar BF-serien då och då, men det känns ändå som en skillnad då man gör ett slags tävlingsmoment av det. Såg inget "tävlingsmoment" i Hatred, utan bara massaker på civila, och har svårt att hitta någon slags "spelglädje" i det.

Scenen ur klippet ovan var däremot väldigt vackert när snubben klev ut ur huset och vindarna viner i de svartvita dystra träden. Sedan blev det ju bara sjukt, och jag måste undra hur man är i skallen som person ifall man finner nöja i att "spela" något sådant.
Det är som att vissa saker [tänk på vad som helt som är riktigt obehagligt] som stimulerar hjärnbarken hos somliga inte är mindre störda bara för att någon gjort ett så kallat "spel" av det.

Till Dig (inte du Bojkott, generellt) som känner att det pirrar lite i skrevet med tanke på nästa steg i "spelevolutionen", där man kan leka skolmassaker och förgripa sig på dagisbarn med OR...jag skiter i ifall det "bara är ett spel", jag vill inte ha något med Dig att göra...alls. Kthxbye.

Medlem
Skrivet av Ender:
Skrivet av Rakoon:
Skrivet av Mattias Frost:

Jag är övertygad om att en stor majoritet av de som är intresserade av Hatred är det för övervåldet mot civila och den övergripande "jag hatar hela världen"-attityden. Det är dessa komponenter som utvecklarna väljer att lyfta fram, och utan dem har jag svårt att se hur spelet skulle bli hypat hos en stor målgrupp.

Varför är du övertygad? Har du pratat med den stora majoriteten som är intresserade av Hatred?

Förstår inte ditt resonemang.

Varför förstår du inte hans resonemang? Har DU pratat med den stora majoriteten som ev. är intresserad av Hatred?

What? Det är ju inte han som ska visa bevis utan det är Herr Frost som påstod något och måste komma med källor och bevis.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

12
Skriv svar