Medlem
Mass Effect pc

Är mass effect till pc ett bra spel? Jag är sugen på det men undrar om det är värt att sätta sig in i det.
Är grafiken bra?8)

Medlem

Det beror ju på...jag köpte det för ett tag sen men har bara blivit besviken på det...det krashar var 10de minut och är jävligt instabilt även med senaste patchen installerad bra spel som hamnat snett. Sedan står det ju under EA games domäner vilket gör situationen ännu värre med problemlösande osv. Grafiken är enligt BioWare mått mätt grymt bra...men jag har sett bättre. Det är ett bra spel som har big issues.

Medlem
Skrivet av CGSS:

Det beror ju på...jag köpte det för ett tag sen men har bara blivit besviken på det...det krashar var 10de minut och är jävligt instabilt även med senaste patchen installerad bra spel som hamnat snett. Sedan står det ju under EA games domäner vilket gör situationen ännu värre med problemlösande osv. Grafiken är enligt BioWare mått mätt grymt bra...men jag har sett bättre. Det är ett bra spel som har big issues.

Ok det lät ju trist. Kan du ge exempel på spel med bättre grafik förutom crysis.

Medlem

bioshock, imo.


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

enV
Medlem

Spelet i sig är ett väldigt bra spel. Men jag tycker det gjorde sig bättre på konsol.

Medlem

Jag har aldrig märkt nått med krasher, och jag körde det tidigt efter release hos en polare en hel del, varvat det 2-3 gånger i snabb följd totalt.


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Medlem

Har aldrig haft en enda krash.


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Medlem

Kul för dem som inte har haft en endra krash men tyvärr så har det uppstått för många spelare. :/

Medlem

Jag är en av dom...tror att det har med mitt grafikkorts dåliga fläkt som orsakar överhettningen att göra...


signatur

Informationsbrev, jasså det är så det kallas nu. Jag antar att de vill informera om vilket konto man ska betala in skadeståndssumman till.

Medlem

Jag hade en enda krasch, när jag tryckte på nått dialogval. Annars funkade det felfritt, förutom vissa ingame buggar ibland (fastna i väggen någon?).

Medlem

Kraschade inte mer än andra spel för mig. Däremot fanns det ju mindre roliga bugs som t.ex. att vapnet ibland inte kyls ned igen om det överhettats. Men då var det bara att quicksava där man stod och quickloada så var det ok igen, överkomligt.

För övrigt tycker jag det är ett underbart kul spel, löjligt gripande story. Köpte det för ett tag sedan och är helnöjd med det.

Medlem

Mass Effect är bra, dock med vissa brister.

Bland annat är sidequest på tok för tråkiga och upprepande. Är bara någon enstaka sidquest som sticker ut. Känns inte heller som man blir lika medryckt i storyn.

Håller det inte lika högt som andra 3D rollspel från Bioware, tänker främst på KOTOR serien o NWN 2. Men som alltid från Bioware hög kvalite!

BG2 är alltjämt kungen av rollspel


signatur

Sluta spela WoW och upptäcka alla andra bra spel som existerar!

Inaktiv

Bästa spelet som gjorts till 360 iaf, så lär väll vara bra till datorn

1
Skriv svar