Inaktiv
Mount & Blade

Gick och köpte spelet Mount & Blade igår. Grafiken är som nämns i FZs recension av spelet inte i toppklass men det tycks mig som att detta med lätthet mäts upp av detaljrikedomen i spelet. Har alltid tyckt om rollspel och att detta spel, åtminstonde försöker sig på, är med stark historisk prägel gör det definitivt inte sämre. Att det var så billigt som det var gjorde valet ganska lätt!

Har skapat en karaktär som är duktig på bågskytte och har egentligen mest bara ridit omkring ute i markerna. Stötte på ett gäng med banditer och lyckades mejja ner dem från hästryggen (bara en sak som att det ger skada att gallopera in i fienderna och att de då slås till marken!). Det var en synnerligen härlig upplevelse.

Men hur hoppar man av hästen? Har bara hittat ordern för det (F5) men inte hur jag dismountar pollen; skulle vara trevligt om man vill slåss till fots eller liknande.

Har du köpt spelet du med? Vad tycker du om det och hur spelar du det? Berätta!


signatur

sibbor: [...]eller hävdar att 60GB PS3 skulle vara en svart, tung, het stekpanna...
Min Blogg: Noir

Inte köpt det än, laddat hem fria versionen(upp till lvl 6)och sitter och laddar hem moddar i sinne just nu.


signatur

3080, i9-11900F, DDR4 64GB

Medlem
Skrivet av Nolite:

Gick och köpte spelet Mount & Blade igår. Grafiken är som nämns i FZs recension av spelet inte i toppklass men det tycks mig som att detta med lätthet mäts upp av detaljrikedomen i spelet. Har alltid tyckt om rollspel och att detta spel, åtminstonde försöker sig på, är med stark historisk prägel gör det definitivt inte sämre. Att det var så billigt som det var gjorde valet ganska lätt!

Har skapat en karaktär som är duktig på bågskytte och har egentligen mest bara ridit omkring ute i markerna. Stötte på ett gäng med banditer och lyckades mejja ner dem från hästryggen (bara en sak som att det ger skada att gallopera in i fienderna och att de då slås till marken!). Det var en synnerligen härlig upplevelse.

Men hur hoppar man av hästen? Har bara hittat ordern för det (F5) men inte hur jag dismountar pollen; skulle vara trevligt om man vill slåss till fots eller liknande.

Har du köpt spelet du med? Vad tycker du om det och hur spelar du det? Berätta!

För att gå av hästen måste du stoppa den och titta ner och klicka på f.
Har spelet är fett najs


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem

Jag har spelat det sen kanske 2 år tillbaks(från och till) Betaverisionen ofc.
Det roligaste är nog kastyxor, att sänka en i ngn bandits skalle slår det mesta.
Måste bara säga att det har blivit sjukt mycket bättre.

Inaktiv

Har inte testat så mycket kastvapen faktiskt. Kör mest med armborst nu efter att sparfilen från den sista betan inte gick att öppna med retailversionen valde jag att starta en ny karaktär. Det är ganska sväningt, i svårighetsgrad, och man får vara beredd på att bita i gräset ett gång gånger. Tycker faktiskt att funktionen "realistic - no quitting without saving" är ett litet genidrag. Det gör det mycket mer "verkligt" och inlevelsefullt att känna att allt som händer faktiskt kommer att få konskvenser!


signatur

sibbor: [...]eller hävdar att 60GB PS3 skulle vara en svart, tung, het stekpanna...
Min Blogg: Noir

Medlem

Själv har jag arbetat mig upp till styrka 14, bara för att få använda morgonstjärna. Grymt brutal sak, särskilt från hästrygg.


signatur

{15:3} Dominus quasi vir pugnator, omnipotens nomen eius.
The Lord is a Man of War.

Medlem

spelade det regelbundet för någon vecka sen, men man tröttnade rätt snabbt...


signatur

Informationsbrev, jasså det är så det kallas nu. Jag antar att de vill informera om vilket konto man ska betala in skadeståndssumman till.

Medlem

jävligt beroende framkallat! sitter o spelar tit som tätt, har en lvl 22 som concentrerar sig på two handed weapons och massa companions och enbart veigir knights, så jag kan rida snabbt och mejja ner fienderna,

kan bli lite enformigt, men endå beroendeframkallat!

Medlem

Jävligt bra spel.
Suttit i 3 dagar nonstop med detta nu : )
Om man nu skulle tröttna på detta (vilket lär dröja) så finns det hundratals mods som är riktigt bra gjorda att ladda hem.

Medlem

efter att min kille dante hade tagit över ett kungarike fått ett slott och två städer och flera byar så gick min kille i pension efter 409 dager i spelet.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem

*vill ha online läge*


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem
Skrivet av mosoloa1:

*vill ha online läge*

Lär inte dröja länge innan det dyker upp. Folk som jobbar på det as we speak. För mer info: http://forums.taleworlds.net/index.php

Medlem

De som tittar bort pga av grafiken har inte sett Graphical Enhancement moden.

[http://forums.taleworlds.net/index.php/topic,36914.0.html]

Spelet blir faktiskt riktigt snyggt.

1
Skriv svar