Bli nostalgisk - Jämför gamla och nya World of Warcraft

Robot
Bli nostalgisk - Jämför gamla och nya World of Warcraft
Medlem
Bli nostalgisk - Jämför gamla och nya World of Warcraft

Känns som att någon form mysighetsfaktor som existerade i vanilla är nu borta, men rent estetiskt så ser det bättre ut nu


signatur

I love the smell of napalm in the morning.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Fisklax:

Känns som att någon form mysighetsfaktor som existerade i vanilla är nu borta, men rent estetiskt så ser det bättre ut nu

Ja, eller hur. Läbbigt hur väl man känner igen platser som man inte besökt på 7-8 år, typ Northshire.


signatur
Medlem
Medlem

Det var bättre förr.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Inaktiv

Kör då och då på private realm.. känslan är gudomlig i vanilla.. men spelet är bättre med WoD


signatur

Macintosh, grunden till PC gaming!

Medlem

Inte spelat WoW sen 2006 men intressant att se.
Bara jag som föredrar den gamla stilen framför den nya?
Grymt nostalgisk blir man iaf..

Medlem

Tycker ändringen från Cataclysm som skeddepå dom gamla områden var otroligt bra, men man kan inte förneka att man blir så himla nostalgisk över det gamla.

Någon som kommer ihåg hur man grinda elementals i Arathi Highlands för att komma till lvl 40 då det inte fanns några quest

Medlem

Väderbiten har jag tänkt på innan. Speciellt i Un'goro Crater där regnet ibland kändes så tjockt att det blev ... påträngande.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem

Känslan av melankoli var, enligt mig, lite det som var attraktivt med Tirisfal Glades. Med regn som konstant faller över de odödas sorgliga liv. Nu ser det mer ut som ett "green light district"(se redlight district för odöda) eller diskotek med all neon grönt i alla lycktor

Inaktiv

Saknar verkligen snöfallet runt ironforge.

Medlem

Har inte ens tänkt på att vädereffekterna mer eller mindre försvunnit. Det är något de DEFINITIVT borde ta tillbaka. Det är ju klart väder nästintill överallt nuförtiden.

Medlem

Har inte de minimerade vädereffekterna och göra med att man nu kan flyga typ överallt? Får känslan av det.

Medlem

Fan va gammal jag känner mig nu. Time flies.

Medlem

Spelet har utvecklats till större del för det bästa, men sen är det alltid små saker som man saknar och tycker onödigt att dom tog bort från spelet utan anledning, eller ändringar som gjorde spelet mer casual-aktigt.

Som det ser ut nu i WoD så är det mer likt vanilla med förbättringar, men såklart så finns det mindre bättre saker.

Men man ska inte låta nostalgin göra en trångsynt och bli pessimistisk

Det finns Private servers om du vill ha en vanilla-kick, men du kommer snabbt se att spelet har utvecklats till en "bättre" sak.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Märkligt urval av scener. Vädereffekter finns ju kvar. Om han filmar med regn eller snö igång, varför inte göra detsamma i jämförelsen?

Medlem
Skrivet av xSOMx:

Har inte ens tänkt på att vädereffekterna mer eller mindre försvunnit. Det är något de DEFINITIVT borde ta tillbaka. Det är ju klart väder nästintill överallt nuförtiden.

Kommer ihåg när de faktiskt införde "väder"


signatur

IDKFA

Medlem

Good old days back on Shattered Hand

ja vad ska man säga. kört spelet sedan betan för gud så måånga herrans år sen. slutade nyligen och började köra på en privat vanilla server. så jävla mycket roligare, blizz har verkligen fuckat upp spelet sen dess,

: ska sägas med. Privat vanilla servern jag kör på har över 6k spelare så den är i jämförelse med en vanlig wow server väldigt high pop. Skitsvårt att questa i alla human ställen som elwyn forest

Medlem

Man blir ju sugen på lite Private servers, aldrig kört på dem men saknar old Orgrimmar som attan! Tyckte det var kul att de uppdaterade Orgrimmar till vad det är idag, men efter ett tag blev jag nästan bara spyfärdig av alla taggar, känns bara over the top.

Vanilla hade helt klart sin charm!

Medlem

Den grafiska stilen som introducerades med Cataclysm är magnituder bättre, men däremot så tycker jag att det blev litet mindre, eller hur man skall uttrycka det. Dels så blev en hel del förstört (det fanns ju i namnet), dels så blev en hel del strömlinjeformat för bättre flöde i uppdrag osv. Slutprodukten var att det kändes litet mindre... utan att kunna specificera allt som gör att det känns så.

Klasserna var ju dock ospelbara då jämfört med nu i vissa fall. En del hade inte ens rustningar som passade sina stats. Det enda som var bättre där var att det fanns litet mer fluff samt att man var sämre på att spela, så att det fanns fler val man kunde göra utan att inse hur dåliga en del av dem var.

Medlem

Aldrig fått så mycket nostalgi som när Ashenvale soundtracket gick igång. Holy macaronis.

Medlem
Skrivet av marcus8958:

Det var bättre förr.

Håller helt klart med. Dock vet jag inte om jag tycker att spelet blivit sämre, jag tror snarare att vi har spelat det för länge. All "novelty" som vi hade de första 3-4 åren har i princip försvunnit nu, det är svårt att överraska oss och lämna oss "in awe" på samma sätt som när man traskade runt i världen innan man kunde varje quest in och ut osv.

Skrivet av Xepheros:
Skrivet av marcus8958:

Det var bättre förr.

Håller helt klart med. Dock vet jag inte om jag tycker att spelet blivit sämre, jag tror snarare att vi har spelat det för länge. All "novelty" som vi hade de första 3-4 åren har i princip försvunnit nu, det är svårt att överraska oss och lämna oss "in awe" på samma sätt som när man traskade runt i världen innan man kunde varje quest in och ut osv.

Nja jag tror inte det, Handlar mycket om små gradvisa skitval av blizzard. Teleport och instaque till dugneons:? behändigt men det förstör immersion. nu behöver du inte ta en båt bort till kalimdor och springa genom barrens bli jagad av level ?? hunters ihjälskjuten innan du kommer fram.

Det kanske inte låter så kul men det tillför till spelet. samma som talent tree:t . i vanilla kan du specca i alla olika träd lite hur du vill.ja det har förstörts gradvis och jag är jävligt glad över privatservern jag kör på.

Medlem
Skrivet av Bockstensmannen:
Skrivet av Xepheros:
Skrivet av marcus8958:

Det var bättre förr.

Håller helt klart med. Dock vet jag inte om jag tycker att spelet blivit sämre, jag tror snarare att vi har spelat det för länge. All "novelty" som vi hade de första 3-4 åren har i princip försvunnit nu, det är svårt att överraska oss och lämna oss "in awe" på samma sätt som när man traskade runt i världen innan man kunde varje quest in och ut osv.

Nja jag tror inte det, Handlar mycket om små gradvisa skitval av blizzard. Teleport och instaque till dugneons:? behändigt men det förstör immersion. nu behöver du inte ta en båt bort till kalimdor och springa genom barrens bli jagad av level ?? hunters ihjälskjuten innan du kommer fram.

Det kanske inte låter så kul men det tillför till spelet. samma som talent tree:t . i vanilla kan du specca i alla olika träd lite hur du vill.ja det har förstörts gradvis och jag är jävligt glad över privatservern jag kör på.

LFG-funktionen är utan tvivel den viktigaste funktionen som lagts till i spelet. Jag kan ju direkt säga att jag inte saknar att stå i crossroads i 3-4 timmar för att få ihop en WC grupp som inte wipar och disbandar efter en kvart. Men du har helt klart en poäng. Blizzard har inte på senare tid lyckats att få ut spelarna ut ur huvudstäderna, vilket definitivt förstör dynamiken i den öppna världen i övrigt.

Inaktiv

Slutade spela 2006 och testade i någon vecka igen 2013.
Tyckte allt var så sjukt mycket sämre att det var deprimerande.
Antar att tiden också gjort sitt.

Det jag störde mig mest på var att det fanns köer till alla instanser, när man hamnat i en grupp teleporterades man direkt till instansen och när man var klar teleporterades man tillbaka igen. Helt värdelöst.
Varför ens bege sig utanför staden när man kan stå och hänga utanför banken och vänta på instans eller BG? Körde varannan instans varannan BG. Världen utanför städerna var ju helt livlös.
Annat var det när man var tvungen att stå och skrika LFG Sunken Temple i staden och när man sedan fått ihop en grupp med rätt level var man tvungen att kunna vägen och färdas manuellt till den instansen.
Man tar ju bort mycket av den sociala aspekten när man automatiserar för mycket.
Sedan kändes de instanser jag spelade mycket simplare. Minns i Scarlet Monastery när det i kapellet stod hur många mobs som helst och man var tvungen att pulla en i taget. Det var helt borta nu... Alla instanser kunde man springa igenom. Det kan iof ha att göra med att de jag spelade med har spelat dem 1 miljon gånger.

Om jag minns rätt finns det även quest markers nu? Att man får målet utmarkerat på kartan? Isf är det också värdelöst. Minns att man förut iaf var tvungen att ögna igenom questtexten för att få ett hum om vad man skulle göra och vart man skulle bege sig.

Och vad är det här med att typ alla klasser kan heala nu? Som präst var man ju GUD förr om man var bra healare, nu är det ingen som bryr sig. :_(

Inaktiv
Skrivet av Pontalicious:

Fan va gammal jag känner mig nu. Time flies.

Samma här. Jag var 23 år när jag började spela WoW med två kompisar. Slutade nån månad innan TBC.

Medlem

Känslan av att återgå till wow efter flera års uppehåll..

Medlem

Saxade de enligt mig viktiga poängerna:

Skrivet av mapamapa:

Annat var det när man var tvungen att stå och skrika LFG Sunken Temple i staden och när man sedan fått ihop en grupp med rätt level var man tvungen att kunna vägen och färdas manuellt till den instansen.
Man tar ju bort mycket av den sociala aspekten när man automatiserar för mycket.

Detta är utan tvekan det största misstag ett MMO kan göra - döda den sociala aspekten för att göra "instant gratification" publiken nöjd. Tar du bort den sociala aspekten och lokalkännedomen, så kommer ditt spel börja dö ut. Det är bara en tidsfråga.

Skrivet av mapamapa:

Sedan kändes de instanser jag spelade mycket simplare. Minns i Scarlet Monastery när det i kapellet stod hur många mobs som helst och man var tvungen att pulla en i taget. Det var helt borta nu... Alla instanser kunde man springa igenom. Det kan iof ha att göra med att de jag spelade med har spelat dem 1 miljon gånger.

Japp, instanser ska vara svåra, inte något du gör dagligen för pengar eller grejer. Jag minns också den tiden, good times.


signatur

I drank what?

Avstängd

Satan, vilken nostalgi!

När det sägs så är det faktiskt så att jag undrar var vädereffekterna tagit vägen? Tyckte att effekterna satte stämningen i spelet.

12
Skriv svar