Tales of Vesperia - Importera ?

Inaktiv
Tales of Vesperia - Importera ?

Hej hej

Tales of Vesperia är ju sedan några veckor tillbaka släppt i USA, medans det inte ens verkar finnas nått releasedatum för europa/Sverige.
Jag funderar på att testa importa det... jag undrar om det är möjligt eller om det är regionskodning på spelen ? Nån som vet ?

/Markus

nj
Medlem

Xbox 360-spel går efter NTSC/PAL-standarder (USA = NTSC, Europa = PAL) så du kan inte köra ett amerikanskt spel i en svensk konsoll.

Inaktiv

Tackar för svaret, är det här någonting du har testat eller hört om andra testat ? Eller är det en ren gissning...?
Jag känner till NTSC v PAL problematiken. Min TV klarar att visa NTSC. Jag har iofs en HDTV så jag vet inte ens om det finns NTSC vs PAL i HDTV världen.
Frågan är mest om det finns nån check i xboxen inlagd där spelet är märk som Amerikanskt och är låst till konsoller sålda där ?

nj
Medlem
Skrivet av mackan64:

Tackar för svaret, är det här någonting du har testat eller hört om andra testat ? Eller är det en ren gissning...?
Jag känner till NTSC v PAL problematiken. Min TV klarar att visa NTSC. Jag har iofs en HDTV så jag vet inte ens om det finns NTSC vs PAL i HDTV världen.
Frågan är mest om det finns nån check i xboxen inlagd där spelet är märk som Amerikanskt och är låst till konsoller sålda där ?

Det har gällt för alla spelkonsoller som släppts än så länge (bortsett PS3 då som är regionsfri när det gäller PS3-spel).
Det har dock funnits sätt att ta sig runt problemet, chip, externa tillbehör, freeloaders, etc, dock så tror jag inte det existerar något sådant för 360:n.
Verkar iofs finnas en del spel som är regionsfria till 360:n, men Tales of Vesperia ser inte ut att vara ett av dem enligt den här listan.

1
Skriv svar