HTTP 500 - fz.se

Medlem
HTTP 500 - fz.se

Flera kvällar senaste tiden har fz.se strulat för mig. Osäker på om det händer exakt samma tid varje gång, men ikväll var det runt ~19:30 (+/- 20-25mins).

Det som händer är att sajten verkar ladda färdigt _direkt_, d v s med ett tomt innehåll. Granskar man innehållet i Firefox eller Chrome, möts man av tomma HTML-taggar, Internet Explorer lämnar å andra sidan ifrån sig ett "HTTP 500"-felmeddelande (se bifogad bild).

Jag har när detta händer även testat på en iPad (via WiFi) som visar upp samma beteende i Safari. I en iPhone, som defaultar direkt till mobile.fz.se, funkar dock den mobila plattformen okay.

Nästan förvånad över att inte hitta fler trådar om detta, och har uteslutit min uppkoppling som boven. Avlastar ni sajten på kvällarna, och viss trafik vidarebefordras felaktigt?

Bifogar som sagt en bild från IE. Knappast min huvudbrowser, men den enda som faktiskt visade upp ens en vägledning till felorsak.

Nu när det funkar ska jag göra en traceroute som jag kan jämföra med om det händer igen. Det kanske kan vara till någon hjälp!


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Har sett det också.

Medlem

Har också upplevt lite problem då och då där det endast laddas en helt blank sida

Medlem

Läser ni aldrig det här forumet numera FZ?


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av jonis:

Läser ni aldrig det här forumet numera FZ?

Jorå!

Jag skulle ju ha svaret... tidigare.

Den blanka sidan har sin förklaring i att vi har haft problem med en lastfördelare, men det ska vara löst sedan en vecka tillbaka. 500-meddelandet känner jag inte igen, får kika på det.


signatur
Medlem

Det förklarar saken. 500-meddelandet är nog bara IE som försöker antyda "fel på andra sidan".


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

1
Skriv svar