Alla älskar Cities: Skylines – säljer som smör i solsken

Robot
Medlem
Alla älskar Cities: Skylines – säljer som smör i solsken

välförtjänt! sjukt bra spel detta! älskar det!


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

Hur mycket har Sim City sålts?

Medlem

Det vinner nog rätt så mycket på den överkomliga prissättningen också!


signatur

Burn in the light.

Medlem

Kudos till "Colossal Order"! Om ens en fjärdedel av det jag hört om "Cities Skylines" så är dom en värdig efterträdare till Sim City och förtjänar all beröm

Medlem

Tycker det är VÄLDIGT likt Sim City på ytan, med art direction och vissa designval. Jag gillar spelet skarpt, men känner samtidigt att det inte är speciellt utmanade. Finns inga riktiga katastrofer att tala om och bränder sprider sig inte, så finns inte riktigt samma problemlösande element. Å andra sidan är det ju befriande att kunna bygga loss med få riktiga hinder. En sann sandbox.

Medlem

Ni gör det inte lätt att hålla sig borta från köpknappen på Steam FZ. Men jag ska hålla mig undan tills tentaveckan är slut. Sen blir det ett köp.

Medlem
Skrivet av Lolflakes:

Hur mycket har Sim City sålts?

1.1 Miljoner under de två första veckorna.

2 Mille i mitten av 2013

Det vill säga, alldeles för många bara på grund av ett namn

k3m
Medlem
Avstängd

Detta + kommande GTA V kommer att göra min tid med älskade burken svårt att släppa.

Meh. Smör smälter ju i solsken, inte säljer. Det ju alla.

Medlem

Det här är min andra stadsbyggarsimulator någonsin och tycker det är ett sjukt kul spel som definitivt är värt den lilla summa det kostar. :)(Y)

Dock har jag ett återkommande problem med återkommande bostadshus eller industribyggnad som ofta blir övergivna. Även om marken är värd en hel del och alla mätare visar bra siffro. Vet inte om det här är rätt forum men är det någon som har bra tips till en nybörjare som mig?


signatur
Medlem
Skrivet av SebastianV:

Detta + kommande GTA V kommer att göra min tid med älskade burken svårt att släppa.

Det roliga är att du kan spela GTA V i Cities: Skylines. grockefeller byggde upp hela GTA V kartan med städerna och allt.
http://steamcommunity.com//sharedfiles/filedetails/?id=406684...

Inaktiv

Ska se till att köpa det här spelet så fort jag fått lön. Mest för att reta EA.

Medlem

Underbart spel! Inväntar i och för sig många moddar men har kul med vad spelet erbjuder för stunden - och mycket tid med att skapa kartor!

Några moddar jag kan rekommendera om det intresserar:

  • Tree Brush (placera många träd samtidigt under spelets gång.)

  • Cursor Jail (om du har fler skärmar.)

  • Dynamic Resolution (om du känner att du har tillräckligt med kraft i datorn och skala ned upplösningen från en betydligt högre.)

  • Enable Achievements (om du vill kunna få achievements trots att du kör med moddar.)

  • Extended Road Upgrade (för att kunna uppgradera vägar till en-riktade vägar eller bara skifta riktning etc.)

  • No Pillars (Lite mer frihet med att placera vägar och annat tjaffs så får du själv bestämma när du ska ha pelare!)

Finns fler men de är några jag inte klarar mig utan.
Jag hade velat se en total conversion Half-Life mod där polis ersätts av Combines och polisbilar är striders. Sjukhus ersätts med något Combine-högkvarter som skickar ut transport-bilar av något slag för att hämta upp de sjuka och föra de till någon form av "processing" istället för att agera läkare. Brandkår lär väl vara relativt detsamma, vet inte hur de sköter bränder men sålänge det passar temat.

Kriminella lär väl vara rebeller och skolor någon slags hjärntvättning och omvandling. Yadda yadda...ni förstår nog poängen. Vore häftigt med ett "mörkare" Cities: Skylines.

Medlem

Hur kan 25000 sålda spel bli 70 miljoner kronor? Då skulle spelet kosta runt 2800kr styck (samma pris som spel från EA med alla dlc)


signatur

I don’t puke when I drink. I puke when I don’t.

Medlem

250.000st spel sålda, tryckfelsnisse har nog varit framme i artikeln.

Skrivet av obitwice:

Hur kan 25000 sålda spel bli 70 miljoner kronor? Då skulle spelet kosta runt 2800kr styck (samma pris som spel från EA med alla dlc)

Skrivet av Biggles:

Finns inga riktiga katastrofer att tala om och bränder sprider sig inte,

Bra, fan hatar sånt i spel, låt mig få bygga ifred!
Blir nog ett inköp...


signatur

3080, i9-11900F, DDR4 64GB

Medlem
Skrivet av GnutAh:
Skrivet av Lolflakes:

Hur mycket har Sim City sålts?

1.1 Miljoner under de två första veckorna.

2 Mille i mitten av 2013

Det vill säga, alldeles för många bara på grund av ett namn

Helt klart. Tror många (inklusive mig själv) köpte det på pre-order. Hade varit intressant att se hur många licenser som det spelades på en månad efter release.

Medlem
Skrivet av Biggles:

Finns inga riktiga katastrofer att tala om och bränder sprider sig inte

Jag läste att Colossal Order känner till att en del spelare gärna vill ha katastrofer och att de kanske fixar det i någon form av framtida uppdatering, när de hinner.

Katastrofer är väl inget jag själv bryr mig om men kul om det finns som alternativ.

Medlem

Det är sånt här som man har en PC för. Helt underbart bra spel.


signatur

// Bacon <3

Medlem

Men vem kunde ha anat att ett bra spel säljer bra? Och här som EA trodde att skitspel gav pengar, vilket tid vi lever i, herregud.

Medlem

Håller man på och lägger ström och vatten ledningar i Skyline?

Medlem
Skrivet av Ferren:

Håller man på och lägger ström och vatten ledningar i Skyline?

Japp. Mest vattenledningar. Ström förs automatiskt över om byggnaderna är tillräckligt nära varandra, annars får du dra kablar om det är för stort avstånd.

Medlem
Skrivet av Nemo:
Skrivet av Biggles:

Finns inga riktiga katastrofer att tala om och bränder sprider sig inte

Jag läste att Colossal Order känner till att en del spelare gärna vill ha katastrofer och att de kanske fixar det i någon form av framtida uppdatering, när de hinner.

Katastrofer är väl inget jag själv bryr mig om men kul om det finns som alternativ.

Jag skulle jättegärna se katastrofer - men inte den formen som förstör och tvingar dig att manuellt bygga upp allt igen. Det är den enda dryga biten jag kan leva utan. Hade gärna sett förstörelse men utan "dezoning". Vägar kanske blir slitna och behöver repareras av invånarna själva efter en viss tidsperiod, och hus byggs upp igen eventuellt så spelaren måste anpassa sig och prioritera om för stunden. Men att behöva lägga om vägar och ha sig? Nej tack...

Skribent
Skrivet av Thomas Arnroth:

Meh. Smör smälter ju i solsken, inte säljer. Det ju alla.

Handskarna är kastade Arnerothstein!


signatur

I am the black wizards.

1
Skriv svar