Mer nostalgi i World of Warcraft – Se hur det såg ut i alphan

Robot
Mer nostalgi i World of Warcraft – Se hur det såg ut i alphan

Tio är en evighet i spelsammanhang men visst ser det mysigt ut.

#world-of-warcraft


Medlem
Mer nostalgi i World of Warcraft – Se hur det såg ut i alphan

Fy. Videorna får en att nostalgitrippa hårt.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Jelen:

Fy. Videorna får en att nostalgitrippa hårt.

Och det är.. dåligt?


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Jelen:

Fy. Videorna får en att nostalgitrippa hårt.

Och det är.. dåligt?

Det är ju det. Nästan så man subscribar till WoW igen, för att ångra det när man försöker avvänja sig från det om någon månad. Värre än kokain i vissa anseenden.

Medlem
Skrivet av Jelen:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Jelen:

Fy. Videorna får en att nostalgitrippa hårt.

Och det är.. dåligt?

Det är ju det. Nästan så man subscribar till WoW igen, för att ångra det när man försöker avvänja sig från det om någon månad. Värre än kokain i vissa anseenden.

För en som aktiv spelade från Vanilla till slutet av WotLK kan jag bara hålla med. Sjukt skön nostalgikänsla i dessa videos men när suget drog tag i en strax efter releasen av senaste expansionen insåg man bara efter någon vecka att det som en gång var aldrig kommer att komma tillbaka. Känslan som en gång var så stor och mäktig med allt från ens guilds första kills till att utforska världen är enbart ett varmt minne i sitt hjärta. Älskade WoW en gång i tiden, levde för det, men kunde lika gärna gett pengarna jag la på senaste expansionen och en månads speltid till någon som faktiskt hade behövt. För mig är World of Warcraft dött, länge leve World of Warcraft!


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Medlem

Rysningar till fall of the lich king låten <3

Inaktiv

Jag undrar hur spelet hade vart om inte Activision hade köpt upp Blizzard i slutet av vanilla. Tror mmo känslan hade levt vidare! Raids är fortfarande bundet till att hoppa in i instansen om du inte blir summonad.. men resten är ju inteface baserat som om wow vore counter-strike.. mmo känslan finns inte kvar!
X-realm dödade mycket av mmo känslan för mig, nu möter man alltid nytt folk och gör man fula tricks då bryr sig bara dungeon gruppen.. förr var det forum posts och tradechat som fick höra om det, vilket medförde ett värde på servern, att man inte var en ful fisk. Det var trist att behöva vara med i grupper när någon lämnade och stack.. men det skapade tryck på spelarna, att de som skötte sig blev vänner och man rekommenderade varandra till guilds eller att vara vänner och nöta instanser i fortsättningen.
Jag gillar dock WoD / WoW som det är nu men jag har inte känslan av mmo kvar i spelet.
Ibland kör jag på pvp server som rogue, där levererar wow fortfarande lite mmo känsla, när man gankar en låglevel och de blir så argsinta att de reloggar sin höglevel / whisprar till mig att jag är det ena och det andra.. det är kul! Jag gillar att irritera folk, world pvp <3


signatur

Macintosh, grunden till PC gaming!

Medlem

WoW hade en störtskön känsla i vanilla när det bara fanns ett fåtal instancer som ofta farmades, där låglevlade och höglevlade spelare höll till sida vid sida oavsett syfte. Så är det inte längre.

Medlem
Skrivet av Ankapaplanka:

Jag undrar hur spelet hade vart om inte Activision hade köpt upp Blizzard i slutet av vanilla. Tror mmo känslan hade levt vidare! Raids är fortfarande bundet till att hoppa in i instansen om du inte blir summonad.. men resten är ju inteface baserat som om wow vore counter-strike.. mmo känslan finns inte kvar!
X-realm dödade mycket av mmo känslan för mig, nu möter man alltid nytt folk och gör man fula tricks då bryr sig bara dungeon gruppen.. förr var det forum posts och tradechat som fick höra om det, vilket medförde ett värde på servern, att man inte var en ful fisk. Det var trist att behöva vara med i grupper när någon lämnade och stack.. men det skapade tryck på spelarna, att de som skötte sig blev vänner och man rekommenderade varandra till guilds eller att vara vänner och nöta instanser i fortsättningen.
Jag gillar dock WoD / WoW som det är nu men jag har inte känslan av mmo kvar i spelet.
Ibland kör jag på pvp server som rogue, där levererar wow fortfarande lite mmo känsla, när man gankar en låglevel och de blir så argsinta att de reloggar sin höglevel / whisprar till mig att jag är det ena och det andra.. det är kul! Jag gillar att irritera folk, world pvp &lt;3

Activission köpte inte upp Blizzard. De slogs samman med Vivendi som ägde Blizzard, med det sagt tror jag inte det har spelat någon roll för den tidiga utvecklingen av WoW då Ägarna har vart ganska duktiga på att hålla fingarna borta från Blizzards göranden. Hur det ser ut nu för tiden är nog en annan femma dock.

Medlem

https://en.nostalrius.org/
En 2 veckor gammal vanilla server, igår var det 6000 pers online.
Kan vara något för den som vill spela vanilla wow lite casual och kanske inte har så mycket tid då det är gratis

Medlem
Skrivet av baggso:

https://en.nostalrius.org/
En 2 veckor gammal vanilla server, igår var det 6000 pers online.
Kan vara något för den som vill spela vanilla wow lite casual och kanske inte har så mycket tid då det är gratis

Har du testat?

Medlem
Skrivet av Dantrew:
Skrivet av baggso:

https://en.nostalrius.org/
En 2 veckor gammal vanilla server, igår var det 6000 pers online.
Kan vara något för den som vill spela vanilla wow lite casual och kanske inte har så mycket tid då det är gratis

Har du testat?

Körde upp en orc shaman igår till lvl 8. Fullt med folk och en ms på 35. Har tidigare lirat på feenix men denna laggar ingenting och har väl ändå 4-5k fler spelare

Medlem

Apropå nostalgisk är det sjukt nostalgiskt att spela gamla låtar man samlat ihop på sin songbox i spelet just nu. Man kan iofs bara leta fram gamla soundtracks eller köra låten som ett sciprt i spelet men nu har man liksom anledning att välja sitt favoritspår.

Medlem
Skrivet av baggso:
Skrivet av Dantrew:
Skrivet av baggso:

https://en.nostalrius.org/
En 2 veckor gammal vanilla server, igår var det 6000 pers online.
Kan vara något för den som vill spela vanilla wow lite casual och kanske inte har så mycket tid då det är gratis

Har du testat?

Körde upp en orc shaman igår till lvl 8. Fullt med folk och en ms på 35. Har tidigare lirat på feenix men denna laggar ingenting och har väl ändå 4-5k fler spelare

Tack! Nu blev jag grymt sugen att testa

Inaktiv

äh wow, alla vet ju att...
https://www.youtube.com/watch?v=eWEjvCRPrCo

fast man saknar ju sin hunter lite.

Medlem
Skrivet av MiLeS:
Skrivet av Jelen:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Jelen:

Fy. Videorna får en att nostalgitrippa hårt.

Och det är.. dåligt?

Det är ju det. Nästan så man subscribar till WoW igen, för att ångra det när man försöker avvänja sig från det om någon månad. Värre än kokain i vissa anseenden.

För en som aktiv spelade från Vanilla till slutet av WotLK kan jag bara hålla med. Sjukt skön nostalgikänsla i dessa videos men när suget drog tag i en strax efter releasen av senaste expansionen insåg man bara efter någon vecka att det som en gång var aldrig kommer att komma tillbaka. Känslan som en gång var så stor och mäktig med allt från ens guilds första kills till att utforska världen är enbart ett varmt minne i sitt hjärta. Älskade WoW en gång i tiden, levde för det, men kunde lika gärna gett pengarna jag la på senaste expansionen och en månads speltid till någon som faktiskt hade behövt. För mig är World of Warcraft dött, länge leve World of Warcraft!

finns ju vanilla wow fortfarande som dessutom är kostnadsfritt vad jag vet så e väl bara att sätta igång

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Jelen:

Fy. Videorna får en att nostalgitrippa hårt.

Och det är.. dåligt?

Det är aldrig dåligt att trippa...

1
Skriv svar