Spelar grannarna hög musik? Massmörda dem!

Inaktiv
Skrivet av Ender:

Tror man borde utreda sin störning ifall man ser fram emot ett "spel" som Hatred. Och ifall det skulle kategorisera mig som en medlem i "moralmaffian" i en del personers ögon så bär jag den etiketten stolt.

Isf är jag stolt av att vara en störd individ och vill absolut inte bli av med min störning.
Jag ser fram emot Hatred för att jag gillar top-down shooters och det ser ut att vara en ganska snygg sådan med häftig fysik. Älskar gore. Älskar även provokation, oavsett vad det är för någon och det är intressant hur utvecklarna lyckats göra detta så mycket mer provocerande än andra spel. Ska bli intressant att se om gameplayet faktiskt är roligt och om det har något intressant spelupplägg.
Visserligen är trailern väldigt cringe-worthy då man försöker göra den cool men den är väldigt ocool. Typ stor brist på estetik/smak.
Tycker det finns ett egenvärde i att i spel få göra sådant man inte får göra på riktigt. Att gå på rampage i GTA är inte bara kul för att spelet har humoristiska inslag och stora inslag av satir.
Kolla på detta klipp när Elders spelar GTA, det verkar ju faktiskt vara våldet i sig som är kul:

Medlem
Skrivet av Ender:
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av Ender:

Tror man borde utreda sin störning ifall man ser fram emot ett "spel" som Hatred. Och ifall det skulle kategorisera mig som en medlem i "moralmaffian" i en del personers ögon så bär jag den etiketten stolt.

Kan inte direkt påstå att det är ett spel jag ser fram emot, men jag tycker att det är en smula dubbelmoral när det går bra att döda civila i vissa spel (GTA, Payday, Infamous etc), men att det är totalt sinnessjukt i andra spel (Hatred, Postal, Manhunt etc).

Ja, man har ett eget val i de förstnämnda spelen, men vilka här har med handen på hjärtat aldrig dödat en enda civil med flit i GTA?

Hatred intresserar mig inte av den simpla anledningen att det ser skit ut, och inte för att man dödar oskyldiga.

Jag dömer inte de som tar avstånd från våldsamma spel, och jag dömer heller inte de som gillar våldsamma spel. Däremot så dömer jag hycklare som säger tvi åt våldsamma spel samtidigt som deras spelsamling är fylld av våldsamma spel.

Jag har inte spelat något av spelen du nämnde. Känner iallafall till GTA och Postal vad gäller innehåll, och de andra enbart till namnet. Egentligen kan man väl kalla det hyckleri eftersom jag spelar BF-serien då och då, men det känns ändå som en skillnad då man gör ett slags tävlingsmoment av det. Såg inget "tävlingsmoment" i Hatred, utan bara massaker på civila, och har svårt att hitta någon slags "spelglädje" i det.

Scenen ur klippet ovan var däremot väldigt vackert när snubben klev ut ur huset och vindarna viner i de svartvita dystra träden. Sedan blev det ju bara sjukt, och jag måste undra hur man är i skallen som person ifall man finner nöja i att "spela" något sådant.
Det är som att vissa saker [tänk på vad som helt som är riktigt obehagligt] som stimulerar hjärnbarken hos somliga inte är mindre störda bara för att någon gjort ett så kallat "spel" av det.

Till Dig (inte du Bojkott, generellt) som känner att det pirrar lite i skrevet med tanke på nästa steg i "spelevolutionen", där man kan leka skolmassaker och förgripa sig på dagisbarn med OR...jag skiter i ifall det "bara är ett spel", jag vill inte ha något med Dig att göra...alls. Kthxbye.

Jag personligen ser inget intresse i Hatred då det inte verkar gå ut på något speciellt. Postal hade åtminstone uppdrag du skulle utföra vid sidan av allt dödande, och GTA har som nog de flesta vet en väldigt välgjord story. Jag gillar inte Hatred av samma anledning som att jag inte gillar Dead Nation. Där går det till skillnad mot Hatred ut på att döda zombies istället. Coop gör det lite roligare än om det bara hade varit singleplayer, men det är inte hållbart i längden. Och samma känner jag för Hatred.

Det finns många som drivs av nyfikenhet. Det betyder inte att de är psykopater, utan kanske snarare att de vill utforska områden som inga pratar öppet om. Vissa tittar exempelvis på brutala klipp (halshuggningar m.m.) utav ren nyfikenhet, och inte för att de söker någon sorts njutning av att se någon annan dö. Men visst finns det såna personer också. Dock ser jag hellre att de spelar spel eller tittar på sjuka klipp än att de tar saken i egna händer och utför något vidrigt i verkligheten.

Jag förstår exakt vad du menar, men du verkar också ta avstånd från spel som GTA osv som innehåller onödigt våld. Krigsspel som BF ser jag som en helt annat typ av våldsamhet. Där handlar det mer om att kämpa för sitt eget liv. Men av samma anledning som att du förmodligen inte tycker krig i verkligheten är häftigt och ger dig njutning så finns det nog många som vill spela Hatred men som inte får någon njutning av massmord i verkligheten.

Medlem
Skrivet av Ender:

Tror man borde utreda sin störning ifall man ser fram emot ett "spel" som Hatred. Och ifall det skulle kategorisera mig som en medlem i "moralmaffian" i en del personers ögon så bär jag den etiketten stolt.

Min störning heter Doom, den kom 1993.
Den gjorde att jag verkligen gillade att skjuta saker i en digital värld.

Medlem

Skrik er hesa Moralmuppar, jag ska spela Hatred och njuta av ... grafiken.

Medlem

Jag undrar vad drivet i spelet kommer vara, sånt här blir ju tråkigt om det bara är slakt utan någon story överhuvudtaget.

Medlem

Asså ni som säger man är störd för att man ser fram emot hatred. Alltså va? Varför? Jag har gjort så sjukt mycket grejer i spel som jag aldrig någonsin skulle få för mig tanken att göra IRL. Eller påstår ni att ni står bakom alla beslut ni tagit i alla spel ni spelat? Sluta leka moralpolis.
Är alla som gillar filmer som saw sjuka i huvudet också eller? De tycker det är intressant att se oskylda människor bli kidnappade och torterade. Saw är tillochmed mer verklig och mer visuell än hatred. Själv har jag svårt att se den typen av filmer. Kompisar har försökt få mig att kolla på "a serbian movie" och andra tortyr filmer. Men jag klarar inte av den typen av filmer. För det är aldeles för visuellt för mig. Men spel som hatred och GTA har jag ingra problem med att springa runt och döda folk. Tycker det är kul. Fantaserar jag om att döda folk IRL? Nej, aldrig i livet. Att ta någons liv skulle traumatisera mig rejält och jag skulle aldrig kunna vara mig själv igen. Att ni sitter här och säger att jag är sjuk i huvudet och att jag fantaserar om att göra det där i verkligheten är inte jättekul att höra.

Jag, till skillnad från er tydligen, klarar av att göra skillnad på verklighet och spel. Jag är en person som inte gillar sadist humor (om någon skadas eller råkar illa ut på riktigt) men har inga problem med att döda en virtuell karaktär. Hur fan är jag sjuk i huvudet för att jag klarar av att se skillnad på verklighet och fantasi? Borde inte ni vara mer sjuka i huvudet som inte ser skillnad på verklighet och fiktion?

Nej, sluta anklaga folk för saker ni inte vet ett SKIT om. Lägg ner er jävla dagis "psykologi", sluta tro ni vet saker om folk för att ni vet en faktor om dem. Ni låter för fan som de som sa att hårdrock gör ungdomar våldsamma och de som sa att om man spelar DooM så kommer man göra en massaker. Det har redan blivit forskat om så många gånger, det stämmer inte.

Medlem
Skrivet av Morknox:

Asså ni som säger man är störd för att man ser fram emot hatred. Alltså va? Varför? Jag har gjort så sjukt mycket grejer i spel som jag aldrig någonsin skulle få för mig tanken att göra IRL. Eller påstår ni att ni står bakom alla beslut ni tagit i alla spel ni spelat? Sluta leka moralpolis.
Är alla som gillar filmer som saw sjuka i huvudet också eller? De tycker det är intressant att se oskylda människor bli kidnappade och torterade. Saw är tillochmed mer verklig och mer visuell än hatred. Själv har jag svårt att se den typen av filmer. Kompisar har försökt få mig att kolla på "a serbian movie" och andra tortyr filmer. Men jag klarar inte av den typen av filmer. För det är aldeles för visuellt för mig. Men spel som hatred och GTA har jag ingra problem med att springa runt och döda folk. Tycker det är kul. Fantaserar jag om att döda folk IRL? Nej, aldrig i livet. Att ta någons liv skulle traumatisera mig rejält och jag skulle aldrig kunna vara mig själv igen. Att ni sitter här och säger att jag är sjuk i huvudet och att jag fantaserar om att göra det där i verkligheten är inte jättekul att höra.

Jag, till skillnad från er tydligen, klarar av att göra skillnad på verklighet och spel. Jag är en person som inte gillar sadist humor (om någon skadas eller råkar illa ut på riktigt) men har inga problem med att döda en virtuell karaktär. Hur fan är jag sjuk i huvudet för att jag klarar av att se skillnad på verklighet och fantasi? Borde inte ni vara mer sjuka i huvudet som inte ser skillnad på verklighet och fiktion?

Nej, sluta anklaga folk för saker ni inte vet ett SKIT om. Lägg ner er jävla dagis "psykologi", sluta tro ni vet saker om folk för att ni vet en faktor om dem. Ni låter för fan som de som sa att hårdrock gör ungdomar våldsamma och de som sa att om man spelar DooM så kommer man göra en massaker. Det har redan blivit forskat om så många gånger, det stämmer inte.

Håller med.
Finns flertal undersökningar som visar att våldsamma spel och filmer inte har någon dålig effekt på människor som inte redan har en störning.
Personligen tycker jag att Hatred ser kul ut och att folk kallar en för psykopat bara för att man vill spela det är ju sinnessjukt i sig tycker jag.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av Kleptoman:
Skrivet av Morknox:

Asså ni som säger man är störd för att man ser fram emot hatred. Alltså va? Varför? Jag har gjort så sjukt mycket grejer i spel som jag aldrig någonsin skulle få för mig tanken att göra IRL. Eller påstår ni att ni står bakom alla beslut ni tagit i alla spel ni spelat? Sluta leka moralpolis.
Är alla som gillar filmer som saw sjuka i huvudet också eller? De tycker det är intressant att se oskylda människor bli kidnappade och torterade. Saw är tillochmed mer verklig och mer visuell än hatred. Själv har jag svårt att se den typen av filmer. Kompisar har försökt få mig att kolla på "a serbian movie" och andra tortyr filmer. Men jag klarar inte av den typen av filmer. För det är aldeles för visuellt för mig. Men spel som hatred och GTA har jag ingra problem med att springa runt och döda folk. Tycker det är kul. Fantaserar jag om att döda folk IRL? Nej, aldrig i livet. Att ta någons liv skulle traumatisera mig rejält och jag skulle aldrig kunna vara mig själv igen. Att ni sitter här och säger att jag är sjuk i huvudet och att jag fantaserar om att göra det där i verkligheten är inte jättekul att höra.

Jag, till skillnad från er tydligen, klarar av att göra skillnad på verklighet och spel. Jag är en person som inte gillar sadist humor (om någon skadas eller råkar illa ut på riktigt) men har inga problem med att döda en virtuell karaktär. Hur fan är jag sjuk i huvudet för att jag klarar av att se skillnad på verklighet och fantasi? Borde inte ni vara mer sjuka i huvudet som inte ser skillnad på verklighet och fiktion?

Nej, sluta anklaga folk för saker ni inte vet ett SKIT om. Lägg ner er jävla dagis "psykologi", sluta tro ni vet saker om folk för att ni vet en faktor om dem. Ni låter för fan som de som sa att hårdrock gör ungdomar våldsamma och de som sa att om man spelar DooM så kommer man göra en massaker. Det har redan blivit forskat om så många gånger, det stämmer inte.

Håller med.
Finns flertal undersökningar som visar att våldsamma spel och filmer inte har någon dålig effekt på människor som inte redan har en störning.
Personligen tycker jag att Hatred ser kul ut och att folk kallar en för psykopat bara för att man vill spela det är ju sinnessjukt i sig tycker jag.

This.

Först var det hårdrocken. Sen var det rollspel. Nu är det Hatred.

Moraltanterna ger aldrig upp, och sover aldrig.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Kleptoman:
Skrivet av Ender:
Skrivet av Rakoon:
Skrivet av Mattias Frost:

Jag är övertygad om att en stor majoritet av de som är intresserade av Hatred är det för övervåldet mot civila och den övergripande "jag hatar hela världen"-attityden. Det är dessa komponenter som utvecklarna väljer att lyfta fram, och utan dem har jag svårt att se hur spelet skulle bli hypat hos en stor målgrupp.

Varför är du övertygad? Har du pratat med den stora majoriteten som är intresserade av Hatred?

Förstår inte ditt resonemang.

Varför förstår du inte hans resonemang? Har DU pratat med den stora majoriteten som ev. är intresserad av Hatred?

What? Det är ju inte han som ska visa bevis utan det är Herr Frost som påstod något och måste komma med källor och bevis.

Måste Frost "komma med källor och bevis" för att han är övertygad om något? Har du källor och bevis för att han måste det?

Medlem
Skrivet av Mirage:
Skrivet av Kleptoman:
Skrivet av Morknox:

Asså ni som säger man är störd för att man ser fram emot hatred. Alltså va? Varför? Jag har gjort så sjukt mycket grejer i spel som jag aldrig någonsin skulle få för mig tanken att göra IRL. Eller påstår ni att ni står bakom alla beslut ni tagit i alla spel ni spelat? Sluta leka moralpolis.
Är alla som gillar filmer som saw sjuka i huvudet också eller? De tycker det är intressant att se oskylda människor bli kidnappade och torterade. Saw är tillochmed mer verklig och mer visuell än hatred. Själv har jag svårt att se den typen av filmer. Kompisar har försökt få mig att kolla på "a serbian movie" och andra tortyr filmer. Men jag klarar inte av den typen av filmer. För det är aldeles för visuellt för mig. Men spel som hatred och GTA har jag ingra problem med att springa runt och döda folk. Tycker det är kul. Fantaserar jag om att döda folk IRL? Nej, aldrig i livet. Att ta någons liv skulle traumatisera mig rejält och jag skulle aldrig kunna vara mig själv igen. Att ni sitter här och säger att jag är sjuk i huvudet och att jag fantaserar om att göra det där i verkligheten är inte jättekul att höra.

Jag, till skillnad från er tydligen, klarar av att göra skillnad på verklighet och spel. Jag är en person som inte gillar sadist humor (om någon skadas eller råkar illa ut på riktigt) men har inga problem med att döda en virtuell karaktär. Hur fan är jag sjuk i huvudet för att jag klarar av att se skillnad på verklighet och fantasi? Borde inte ni vara mer sjuka i huvudet som inte ser skillnad på verklighet och fiktion?

Nej, sluta anklaga folk för saker ni inte vet ett SKIT om. Lägg ner er jävla dagis "psykologi", sluta tro ni vet saker om folk för att ni vet en faktor om dem. Ni låter för fan som de som sa att hårdrock gör ungdomar våldsamma och de som sa att om man spelar DooM så kommer man göra en massaker. Det har redan blivit forskat om så många gånger, det stämmer inte.

Håller med.
Finns flertal undersökningar som visar att våldsamma spel och filmer inte har någon dålig effekt på människor som inte redan har en störning.
Personligen tycker jag att Hatred ser kul ut och att folk kallar en för psykopat bara för att man vill spela det är ju sinnessjukt i sig tycker jag.

This.

Först var det hårdrocken. Sen var det rollspel. Nu är det Hatred.

Moraltanterna ger aldrig upp, och sover aldrig.

"Yaaawn", nyvaken och på väg att piggna till med en balja kaffe och lite Raised Fist.

Medlem
Skrivet av Deathwisher:

Spelet Hatred gör att det knyter sig i magen av flera skäl. Jag har spelat de flesta konstiga spel sedan C64-tiden och har väl ca 1000 spel på nacken. At least.

Jag anser att det här spelet är på ett annat plan än många andra spel där man kan slakta oskyldiga medborgare. Det är förmodligen första gången som man dödar folk utan "inslag av humor" (Carmageddon, GTA osv) eller där det bara blir föööör konstigt så att man kan distansera sig (postal).

Det är allvarligt, mörkt, grafiskt och jävligt rått. En person som finner Hatred intressant, skulle jag vara orolig för. Det är klart att den spelaren tycker att fantasin om att bara dra ut och slakta oskyldiga är eggande. Annars skulle man spela vilken annan shooter som helst.

Eller Ice Climber.

Hur är det med en person som lyssnar på Cannibal Corpse, som har låtar som "Stripped, Raped and Strangled", "Necropedophile", "Blunt Force Castration", "Rotted Body Landslide", "Hammer Smashed Face" och "Entrails Ripped from a Virgin's Cunt"? Skall man vara orolig för deras miljontals fans? Är det klart att deras fans fantiserar om att gräva upp och sätta på barnlik, eller slå en hammare i skallen på någon?

Hur är det med folk som gillar filmer som "Saw", "Hostel", "The Human Centipede", "Friday the 13th" eller "Cannibal Holocaust"? Bör man hålla extra koll på dem? Kanske tvinga dem att sy fast en symbol på sina kläder så man vet vilka de är?

Eller hur är det med folk som väljer otäcka användarnamn som "Deathwisher". Det är ju klart att de vill gå ut på gatorna och döda folk precis som Charles Bronson i "Death Wish". Hemskt att sådana människor får gå lösa.

Personer som du och Ender är precis som idioterna som ville förbjuda wienervalsen, bluesen, jazzen, serietidningar, rock 'n roll och våldsamma videofilmer, för att ta det hela kronologiskt. Samma visa varje gång, de som gillar sånt är någon slags degenererade Untermenschen som man måste hålla koll på. Det är ett fascistiskt tänkande, baserat på att man anser sig själv stå över andra människor, och ha rätt att fatta beslut åt dem. Om det är några man borde hålla koll på så är det snarare fascistvurmare som Deathwisher och Ender.

Inaktiv

Kommentarer här (och framför allt topkommentarerna på youtube) visar hur desensitiserade vi blivit av våld och sex. "Allt är normalt" nu för tiden.

Jag tycker Hatred verkar rätt sjukt, och det har inget med politisk korrekthet att göra. Snarare sunt förnuft. Men det är klart, folk som spelar moddar med nakna barn i Fallout 3 är inte är pedofiler! De gillar bara realism...

Medlem

Hatred är onekligen "sjukt", problemet är att "folk" verkar tro att man blir "sjuk" av det.
Väldans tur att man inte blir lobotomerad och hjärntvättad av spel.

Även om det finns sjuka människor där ute, så kan psykotiska anlag triggas av i princip vad som helst, en öl, en stark upplevelse, Så vi kan väl lika gärna förbjuda allt för alla, när några få kan bli "loco" så är vi maktlösa :'(

Medlem

det är denna typ av spel som får allt annat att se dåligt ut, pass


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av anon_234443:

Kommentarer här (och framför allt topkommentarerna på youtube) visar hur desensitiserade vi blivit av våld och sex. "Allt är normalt" nu för tiden.

Jag tycker Hatred verkar rätt sjukt, och det har inget med politisk korrekthet att göra. Snarare sunt förnuft. Men det är klart, folk som spelar moddar med nakna barn i Fallout 3 är inte är pedofiler! De gillar bara realism...

Jepp, och ribban ska hela tiden höjas, vilket tydligen är det viktigaste som finns, då någon har blandat ihop skiten som görs idag med "konstnärlig frihet". Jag tror mindre på att man blir störd av ett spel som Hatred än att man redan är rätt trasig i skallen ifall man gillar sådant.

Medlem

Haha vilka jäkla PK moralkärringar här finns.. Varför måste man ha en störning för att gilla spelet? Det är ju inte så att man tänker oh här är en oskyldig som säkert har barn hemma, låt oss döda henne så brutalt som möjligt...

Bölar ni över skräckfilmer med där oskyldiga dör?

Medlem
Skrivet av LVX156:
Skrivet av Deathwisher:

Spelet Hatred gör att det knyter sig i magen av flera skäl. Jag har spelat de flesta konstiga spel sedan C64-tiden och har väl ca 1000 spel på nacken. At least.

Jag anser att det här spelet är på ett annat plan än många andra spel där man kan slakta oskyldiga medborgare. Det är förmodligen första gången som man dödar folk utan "inslag av humor" (Carmageddon, GTA osv) eller där det bara blir föööör konstigt så att man kan distansera sig (postal).

Det är allvarligt, mörkt, grafiskt och jävligt rått. En person som finner Hatred intressant, skulle jag vara orolig för. Det är klart att den spelaren tycker att fantasin om att bara dra ut och slakta oskyldiga är eggande. Annars skulle man spela vilken annan shooter som helst.

Eller Ice Climber.

Hur är det med en person som lyssnar på Cannibal Corpse, som har låtar som "Stripped, Raped and Strangled", "Necropedophile", "Blunt Force Castration", "Rotted Body Landslide", "Hammer Smashed Face" och "Entrails Ripped from a Virgin's Cunt"? Skall man vara orolig för deras miljontals fans? Är det klart att deras fans fantiserar om att gräva upp och sätta på barnlik, eller slå en hammare i skallen på någon?

Hur är det med folk som gillar filmer som "Saw", "Hostel", "The Human Centipede", "Friday the 13th" eller "Cannibal Holocaust"? Bör man hålla extra koll på dem? Kanske tvinga dem att sy fast en symbol på sina kläder så man vet vilka de är?

Eller hur är det med folk som väljer otäcka användarnamn som "Deathwisher". Det är ju klart att de vill gå ut på gatorna och döda folk precis som Charles Bronson i "Death Wish". Hemskt att sådana människor får gå lösa.

Personer som du och Ender är precis som idioterna som ville förbjuda wienervalsen, bluesen, jazzen, serietidningar, rock 'n roll och våldsamma videofilmer, för att ta det hela kronologiskt. Samma visa varje gång, de som gillar sånt är någon slags degenererade Untermenschen som man måste hålla koll på. Det är ett fascistiskt tänkande, baserat på att man anser sig själv stå över andra människor, och ha rätt att fatta beslut åt dem. Om det är några man borde hålla koll på så är det snarare fascistvurmare som Deathwisher och Ender.

Det enda jag hör dig grina om är hur viktigt det är att kunna stympa och våldta människor, djur och barn så realistiskt och inlevelsefullt som det bara går, NUUUUUUU! För annars är alla som motverkar detta elaka fascister, moralpoliser, moraltanter, PK, frihetskonstnärsmördare, förtryckare och så vidare. Det absolut farligaste som verkar finnas i dina ögon är någon som helst moral eller folkvett.

Hur står du ens ut att vara en del av ett samhälle där lag och ordning blir påtvingat dig? Där man inte får gå runt och göra lite vad du vill liksom? Eller är det kanske där skon klämmer, att du fysiskt hindras av att göra alla (vet inte riktigt hur jag ska formulera mig...) "egendomliga" saker genom samhällsstrukturen runt omkring dig, och känner att enda möjligheten är att göra det "på låtsas", hemma med rullgardinerna nerdragna? Du kan göra infantila jämförelser mellan "spel" som Hatred och serietidningar, rockmusik (om det nu var det du räknade upp?) och blodpudding hur mycket du vill. Det blir inte samma sak för det.

Jag vill tro att jag bara överdriver som du gör, men ifall så inte är fallet så förbehåller jag mig rätten att ta avstånd från dig som person, på samma sätt som jag inte skulle umgås privat med mördare, pedofiler, höger/vänsterextremister, nazister, huliganer, militanta veganer, satanister och religiösa fanatiker, för att bara nämna några kategorier.
Naturligtvis MÅSTE man inte vara sjuk i skallen för att man blir nyfiken på ett spel som Hatred, men inte heller MÅSTE sådana spel (och värre) utvecklas.

Medlem
Skrivet av eCore:

Haha vilka jäkla PK moralkärringar här finns.. Varför måste man ha en störning för att gilla spelet? Det är ju inte så att man tänker oh här är en oskyldig som säkert har barn hemma, låt oss döda henne så brutalt som möjligt...

Ok, men om du byggde en spelidé på just det då, skulle det vara OK? Ansträng dig lite nu, och tänk ut någonting som du skulle tycka var rätt jäkla risigt, och så tänker du dig att det släpps ett spel om det, där man verkligen vältrar sig i just det som du tyckte var som mest obehagligt och stört. Är det OK då?
Var försiktig med ditt svar...blir det ett nej så har du just kallat dig själv för en "jäkla PK moralkärring"

Skrivet av eCore:

Bölar ni över skräckfilmer med där oskyldiga dör?

Var det samma sak? Någonstans? De enda skräckfilmer jag sett, och det är en hel del, bygger på att man ska kunna leva sig in i obehaget som personerna på filmen upplever. Ifall det är en bra film, vilket i genren är rätt sällsynt. Oftast är det komediliknande skräp som slätar över avsaknaden av logik och story med mycket blod och hoppa-till-effekter.
Jag har aldrig sett en skräckfilm där du själv kan påverka handlingen och interagera med personer och omgivning som man verkar kunna i Hatred. Har du?

Medlem
Skrivet av Ender:

Det enda jag hör dig grina om är hur viktigt det är att kunna stympa och våldta människor, djur och barn så realistiskt och inlevelsefullt som det bara går, NUUUUUUU! För annars är alla som motverkar detta elaka fascister, moralpoliser, moraltanter, PK, frihetskonstnärsmördare, förtryckare och så vidare. Det absolut farligaste som verkar finnas i dina ögon är någon som helst moral eller folkvett.

Det allra farligaste är när självutnämnda moralpoliser tar sig rätten att bestämma över andra människor och censurera konst som enligt dem är degenererad. Jag kommer att försvara rätten för spel som Hatred, RapeLay (http://en.wikipedia.org/wiki/RapeLay) eller Ethnic Cleansing (http://en.wikipedia.org/wiki/Ethnic_Cleansing_(video_game) ) att existera med mitt sista andetag, för som Heinrich Heine sa, om man börjar bränna böcker så slutar det med att man bränner människor.

Men jag förstår att du skulle älska ett sådant samhälle, där du fick sitta och bestämma vad som var Entartete Kunst. Det här är väl din våta dröm, du som stark och moralisk ledare och landsfader som bestämmer vilken konst som är omoralisk och judi...jag menar farlig: http://renegadetribune.com/wp-content/uploads/2015/03/OB-VH24...

Medlem
Skrivet av LVX156:
Skrivet av Ender:

Det enda jag hör dig grina om är hur viktigt det är att kunna stympa och våldta människor, djur och barn så realistiskt och inlevelsefullt som det bara går, NUUUUUUU! För annars är alla som motverkar detta elaka fascister, moralpoliser, moraltanter, PK, frihetskonstnärsmördare, förtryckare och så vidare. Det absolut farligaste som verkar finnas i dina ögon är någon som helst moral eller folkvett.

Det allra farligaste är när självutnämnda moralpoliser tar sig rätten att bestämma över andra människor och censurera konst som enligt dem är degenererad. Jag kommer att försvara rätten för spel som Hatred, RapeLay (http://en.wikipedia.org/wiki/RapeLay) eller Ethnic Cleansing (http://en.wikipedia.org/wiki/Ethnic_Cleansing_(video_game) ) att existera med mitt sista andetag, för som Heinrich Heine sa, om man börjar bränna böcker så slutar det med att man bränner människor.

Men jag förstår att du skulle älska ett sådant samhälle, där du fick sitta och bestämma vad som var Entartete Kunst. Det här är väl din våta dröm, du som stark och moralisk ledare och landsfader som bestämmer vilken konst som är omoralisk och judi...jag menar farlig: http://renegadetribune.com/wp-content/uploads/2015/03/OB-VH24...

Och du ser inga faror som helst med ditt eget synsättt? Utan moral hade vi inte haft lagar, och grupper som IS hade antagligen framstått som rena syjuntan i jämförelse mot resten av samhället. För det du så starkt vurmar för just nu stannar inte vid tanke, utan inkluderar även handling, när man långdrar det som du gör. Med ditt synsätt finns det ingenting som säger att: "näe, det där är inte rätt", då det inte längre finns något som är rätt eller fel...vem skulle avgöra det liksom?
Nej då, individens fulla frihet att göra vad den vill är det som gäller, när som helst, mot vem som helst.

Men jag förstår att du skulle älska ett sådant samhälle, där människor lämnade alla moraliska beslut till sitt eget omdöme, och var "fria" att göra sina egna val mellan "rätt och fel", då dessa begrepp inte längre saknar betydelse. Det kanske skulle kunna fungera, ifall människorna hade någon som helst moral, men det är ju tydligen farligt.
Det mest intressanta i ditt "resonemang" är nog ändå att du tar dig rätten att censurera, hindra och förtrycka mina åsikter, och i samma andetag anklagar mig för att vara den som enligt dig vill göra likadant.

Medlem
Skrivet av Ender:
Skrivet av LVX156:
Skrivet av Ender:

Det enda jag hör dig grina om är hur viktigt det är att kunna stympa och våldta människor, djur och barn så realistiskt och inlevelsefullt som det bara går, NUUUUUUU! För annars är alla som motverkar detta elaka fascister, moralpoliser, moraltanter, PK, frihetskonstnärsmördare, förtryckare och så vidare. Det absolut farligaste som verkar finnas i dina ögon är någon som helst moral eller folkvett.

Det allra farligaste är när självutnämnda moralpoliser tar sig rätten att bestämma över andra människor och censurera konst som enligt dem är degenererad. Jag kommer att försvara rätten för spel som Hatred, RapeLay (http://en.wikipedia.org/wiki/RapeLay) eller Ethnic Cleansing (http://en.wikipedia.org/wiki/Ethnic_Cleansing_(video_game) ) att existera med mitt sista andetag, för som Heinrich Heine sa, om man börjar bränna böcker så slutar det med att man bränner människor.

Men jag förstår att du skulle älska ett sådant samhälle, där du fick sitta och bestämma vad som var Entartete Kunst. Det här är väl din våta dröm, du som stark och moralisk ledare och landsfader som bestämmer vilken konst som är omoralisk och judi...jag menar farlig: http://renegadetribune.com/wp-content/uploads/2015/03/OB-VH24...

Och du ser inga faror som helst med ditt eget synsättt? Utan moral hade vi inte haft lagar, och grupper som IS hade antagligen framstått som rena syjuntan i jämförelse mot resten av samhället. För det du så starkt vurmar för just nu stannar inte vid tanke, utan inkluderar även handling, när man långdrar det som du gör. Med ditt synsätt finns det ingenting som säger att: "näe, det där är inte rätt", då det inte längre finns något som är rätt eller fel...vem skulle avgöra det liksom?
Nej då, individens fulla frihet att göra vad den vill är det som gäller, när som helst, mot vem som helst.

Men jag förstår att du skulle älska ett sådant samhälle, där människor lämnade alla moraliska beslut till sitt eget omdöme, och var "fria" att göra sina egna val mellan "rätt och fel", då dessa begrepp inte längre saknar betydelse. Det kanske skulle kunna fungera, ifall människorna hade någon som helst moral, men det är ju tydligen farligt.
Det mest intressanta i ditt "resonemang" är nog ändå att du tar dig rätten att censurera, hindra och förtrycka mina åsikter, och i samma andetag anklagar mig för att vara den som enligt dig vill göra likadant.

Du kunde verkligen inte ha mer fel. Det du gör nu kallas förtal. Läs på om anarkokapitalism. Radikalt icke-våld är själva grundprincipen bakom anarkokapitalismen, en princip som bygger helt och hållet på moral och respekt för mänskligt liv och alla människors olikheter, oavsett kön, ras, sexuell läggning etc.

Hur har jag censurerat, hindrat eller förtryckt dig? Du och alla andra människor på denna jord har all rätt att ha precis vilka åsikter som helst, och uttrycka dem hur mycket ni vill, och jag kommer att försvara din rätt att uttrycka dina åsiker, precis som jag kommer att försvara rätten för spel som Hatred, RapeLay och Ethnic Cleansing att existera.

Men när du tar steget från ord till våld (även egendomsvåld som att stoppa någon från att ge ut ett spel), då har du klivit över gränsen. För att parafrasera Thomas Jefferson så har du rätt att säga och göra precis vad som helst, så länge det "neither breaks my bone nor picks my pocket".

Inaktiv

Jag har dödat 100 tals miljarder digitalt sen 1989 men kommer aldrig döda nån IRL.

alla clichee varelser borde borsta bättre innan de pratar och då inkluderar jag gnällspikar som är bittra UTAN ANLEDNING.

Medlem

Usch klarar inte av ender. Sitter och säger att man är sjuk i huvudet för att man vill spela hatred. På vilket jävla sätt är man sjuk i huvudet? Kan du förklara vad du menar? Menar du seriöst att alla som vill spela hatred och som dödar civila i GTA är mental sjuka i huvudet? Menar du att vi är psykopater? En psykopat känner inte medkänsla och har inte spegelbeteendet som normala människor har. Jag känner att jag har mycket mer medkänsla än många av mina vänner då jag mår dåligt av att se RIKTIGA VERKLIGA människor göra sig illa. Men inte fan bryr jag mig om en virtuell karaktär? Varför skulle jag. Det enligt mig är mer sjukt, att man behandlaren virtuell karaktär som en riktig människa. Du måste ju ha djupt sårat samvete med alla du "tvingats" döda i spel. Jag hade knappt klarat av att döda en person IRL om det så vore för min egna överlevnad. Men du anser ju att virtuella och riktiga karaktärer är jämlikar så jag kan ju nara anta att du inte har några som helst problem med att springa runt och döda tusental miljontals människor. För du anser att du har en "anledning". Om du råkar döda en civil i ett spel gråter du då? Eller är du som USAs militär och polis och bara säger "ääh det var en olyckshändelse det var tvunget att ske för att hindra andra brott".

Ne tvi för dig ender. Anklagar folk du inte känner för saker du inte har någon som helst utbildning i. Klarar inte av den typen av person som sätter sig högre än andra, tror de vet allt och som tror de vet saker om folk. Usch

Medlem
Skrivet av Ender:
Skrivet av LVX156:
Skrivet av Ender:

Det enda jag hör dig grina om är hur viktigt det är att kunna stympa och våldta människor, djur och barn så realistiskt och inlevelsefullt som det bara går, NUUUUUUU! För annars är alla som motverkar detta elaka fascister, moralpoliser, moraltanter, PK, frihetskonstnärsmördare, förtryckare och så vidare. Det absolut farligaste som verkar finnas i dina ögon är någon som helst moral eller folkvett.

Det allra farligaste är när självutnämnda moralpoliser tar sig rätten att bestämma över andra människor och censurera konst som enligt dem är degenererad. Jag kommer att försvara rätten för spel som Hatred, RapeLay (http://en.wikipedia.org/wiki/RapeLay) eller Ethnic Cleansing (http://en.wikipedia.org/wiki/Ethnic_Cleansing_(video_game) ) att existera med mitt sista andetag, för som Heinrich Heine sa, om man börjar bränna böcker så slutar det med att man bränner människor.

Men jag förstår att du skulle älska ett sådant samhälle, där du fick sitta och bestämma vad som var Entartete Kunst. Det här är väl din våta dröm, du som stark och moralisk ledare och landsfader som bestämmer vilken konst som är omoralisk och judi...jag menar farlig: http://renegadetribune.com/wp-content/uploads/2015/03/OB-VH24...

Och du ser inga faror som helst med ditt eget synsättt? Utan moral hade vi inte haft lagar, och grupper som IS hade antagligen framstått som rena syjuntan i jämförelse mot resten av samhället. För det du så starkt vurmar för just nu stannar inte vid tanke, utan inkluderar även handling, när man långdrar det som du gör. Med ditt synsätt finns det ingenting som säger att: "näe, det där är inte rätt", då det inte längre finns något som är rätt eller fel...vem skulle avgöra det liksom?
Nej då, individens fulla frihet att göra vad den vill är det som gäller, när som helst, mot vem som helst.

Men jag förstår att du skulle älska ett sådant samhälle, där människor lämnade alla moraliska beslut till sitt eget omdöme, och var "fria" att göra sina egna val mellan "rätt och fel", då dessa begrepp inte längre saknar betydelse. Det kanske skulle kunna fungera, ifall människorna hade någon som helst moral, men det är ju tydligen farligt.
Det mest intressanta i ditt "resonemang" är nog ändå att du tar dig rätten att censurera, hindra och förtrycka mina åsikter, och i samma andetag anklagar mig för att vara den som enligt dig vill göra likadant.

Fan snackar du om ender? Har du lässvårigheter? Han har inte sagt något sådant. Sluta vara så sjuk i huvudet nu ender. Din hjärna inbillar sig saker som inte är där. Du borde nog kolla upp det. Låter inte hälsosamt. Medans du kollar upp din mentalasjukdom så ska jag döda lite civila i GTA. Ha det så gött Ender. Hoppas det bättrar sig.

Medlem
Skrivet av LVX156:
Skrivet av Ender:
Skrivet av LVX156:
Skrivet av Ender:

Det enda jag hör dig grina om är hur viktigt det är att kunna stympa och våldta människor, djur och barn så realistiskt och inlevelsefullt som det bara går, NUUUUUUU! För annars är alla som motverkar detta elaka fascister, moralpoliser, moraltanter, PK, frihetskonstnärsmördare, förtryckare och så vidare. Det absolut farligaste som verkar finnas i dina ögon är någon som helst moral eller folkvett.

Det allra farligaste är när självutnämnda moralpoliser tar sig rätten att bestämma över andra människor och censurera konst som enligt dem är degenererad. Jag kommer att försvara rätten för spel som Hatred, RapeLay (http://en.wikipedia.org/wiki/RapeLay) eller Ethnic Cleansing (http://en.wikipedia.org/wiki/Ethnic_Cleansing_(video_game) ) att existera med mitt sista andetag, för som Heinrich Heine sa, om man börjar bränna böcker så slutar det med att man bränner människor.

Men jag förstår att du skulle älska ett sådant samhälle, där du fick sitta och bestämma vad som var Entartete Kunst. Det här är väl din våta dröm, du som stark och moralisk ledare och landsfader som bestämmer vilken konst som är omoralisk och judi...jag menar farlig: http://renegadetribune.com/wp-content/uploads/2015/03/OB-VH24...

Och du ser inga faror som helst med ditt eget synsättt? Utan moral hade vi inte haft lagar, och grupper som IS hade antagligen framstått som rena syjuntan i jämförelse mot resten av samhället. För det du så starkt vurmar för just nu stannar inte vid tanke, utan inkluderar även handling, när man långdrar det som du gör. Med ditt synsätt finns det ingenting som säger att: "näe, det där är inte rätt", då det inte längre finns något som är rätt eller fel...vem skulle avgöra det liksom?
Nej då, individens fulla frihet att göra vad den vill är det som gäller, när som helst, mot vem som helst.

Men jag förstår att du skulle älska ett sådant samhälle, där människor lämnade alla moraliska beslut till sitt eget omdöme, och var "fria" att göra sina egna val mellan "rätt och fel", då dessa begrepp inte längre saknar betydelse. Det kanske skulle kunna fungera, ifall människorna hade någon som helst moral, men det är ju tydligen farligt.
Det mest intressanta i ditt "resonemang" är nog ändå att du tar dig rätten att censurera, hindra och förtrycka mina åsikter, och i samma andetag anklagar mig för att vara den som enligt dig vill göra likadant.

Du kunde verkligen inte ha mer fel. Det du gör nu kallas förtal. Läs på om anarkokapitalism. Radikalt icke-våld är själva grundprincipen bakom anarkokapitalismen, en princip som bygger helt och hållet på moral och respekt för mänskligt liv och alla människors olikheter, oavsett kön, ras, sexuell läggning etc.

http://i.imgur.com/DB9eVFe.jpg

Hur har jag censurerat, hindrat eller förtryckt dig? Du och alla andra människor på denna jord har all rätt att ha precis vilka åsikter som helst, och uttrycka dem hur mycket ni vill, och jag kommer att försvara din rätt att uttrycka dina åsiker, precis som jag kommer att försvara rätten för spel som Hatred, RapeLay och Ethnic Cleansing att existera.

Men när du tar steget från ord till våld (även egendomsvåld som att stoppa någon från att ge ut ett spel), då har du klivit över gränsen. För att parafrasera Thomas Jefferson så har du rätt att säga och göra precis vad som helst, så länge det "neither breaks my bone nor picks my pocket".

Förtal? Jag gjorde ju bara som du gjorde mot mig. Läs vad du själv skrev i inlägget innan det här.

Och för att citera dig själv ännu högre upp:

Skrivet av LVX156:

...
Personer som du och Ender är precis som idioterna som ville förbjuda wienervalsen, bluesen, jazzen, serietidningar, rock 'n roll och våldsamma videofilmer, för att ta det hela kronologiskt. Samma visa varje gång, de som gillar sånt är någon slags degenererade Untermenschen som man måste hålla koll på. Det är ett fascistiskt tänkande, baserat på att man anser sig själv stå över andra människor, och ha rätt att fatta beslut åt dem. Om det är några man borde hålla koll på så är det snarare fascistvurmare som Deathwisher och Ender.

För att säga sig värna om folks rätt att ha åsikter så visar du det på ett ganska konstigt sätt, Lika så när du säger att "jag tar steget från ord till våld" då jag är av den personliga åsikten att det inte är plogat hela vägen fram hos folk som vill spela Hatred. Påstår du dig inte göra exakt samma sak när du ska försvara rätten för spel som Hatred, RapeLay (http://en.wikipedia.org/wiki/RapeLay) eller Ethnic Cleansing (http://en.wikipedia.org/wiki/Ethnic_Cleansing_(video_game) ) att existera med mitt sista andetag...? Låter rätt våldsamt i mina öron iallafall.

Kul att höra att du kanske har någon slags moral iallafall, men hur kan du tala så fint om dina egna ideal, samtidigt som du gapar "moralkärring" till andra är lite för mig en gåta.

Medlem
Skrivet av Ender:

Förtal? Jag gjorde ju bara som du gjorde mot mig. Läs vad du själv skrev i inlägget innan det här.

Och för att citera dig själv ännu högre upp:

Skrivet av LVX156:

...
Personer som du och Ender är precis som idioterna som ville förbjuda wienervalsen, bluesen, jazzen, serietidningar, rock 'n roll och våldsamma videofilmer, för att ta det hela kronologiskt. Samma visa varje gång, de som gillar sånt är någon slags degenererade Untermenschen som man måste hålla koll på. Det är ett fascistiskt tänkande, baserat på att man anser sig själv stå över andra människor, och ha rätt att fatta beslut åt dem. Om det är några man borde hålla koll på så är det snarare fascistvurmare som Deathwisher och Ender.

För att säga sig värna om folks rätt att ha åsikter så visar du det på ett ganska konstigt sätt, Lika så när du säger att "jag tar steget från ord till våld" då jag är av den personliga åsikten att det inte är plogat hela vägen fram hos folk som vill spela Hatred. Påstår du dig inte göra exakt samma sak när du ska försvara rätten för spel som Hatred, RapeLay (http://en.wikipedia.org/wiki/RapeLay) eller Ethnic Cleansing (http://en.wikipedia.org/wiki/Ethnic_Cleansing_(video_game) ) att existera med mitt sista andetag...? Låter rätt våldsamt i mina öron iallafall.

Du verkar ha svårt med läsförståelsen. Hur får du det till något våldsamt?

Citat:

Kul att höra att du kanske har någon slags moral iallafall, men hur kan du tala så fint om dina egna ideal, samtidigt som du gapar "moralkärring" till andra är lite för mig en gåta.

Enkelt. Min moral går ut på att låta folk säga och göra precis vad som helst, så länge de inte skadar någon som inte vill bli skadad. Din moral går ut på att förbjuda, kontrollera och bestämma över andra människor, eftersom du sätter dig över dem. Min moral strävar efter största möjliga frihet för alla, utan att någon kommer till skada. Din moral sträver efter att en liten grupp människor skall inskränka alla andra människors frihet, för att de gillar fel saker.

Medlem
Skrivet av LVX156:

Enkelt. Min moral går ut på att låta folk säga och göra precis vad som helst, så länge de inte skadar någon som inte vill bli skadad. Din moral går ut på att förbjuda, kontrollera och bestämma över andra människor, eftersom du sätter dig över dem. Min moral strävar efter största möjliga frihet för alla, utan att någon kommer till skada. Din moral sträver efter att en liten grupp människor skall inskränka alla andra människors frihet, för att de gillar fel saker.

Jag gillar hur du återigen motsäger dig själv genom att sätta "din" moral framför "mig". Speciellt när du tar dig friheten att tillskriva mig vilka roller eller attribut som helst. Vad var det du sa?:

Skrivet av LVX156:

Det är ett fascistiskt tänkande, baserat på att man anser sig själv stå över andra människor, och ha rätt att fatta beslut åt dem. Om det är några man borde hålla koll på så är det snarare fascistvurmare som Deathwisher och Ender.

Det går alltså bra att deklarera mig "fascist" för att jag inte vill inkludera folk som har (i min åsikt) mycket störda fritidsaktiviteter i min bekantskapskrets, av rädsla för mig och min familj, och samtidigt påstå sig värna om individens frihet? Ok, logiskt.
Hur är det då med människor som inte delar din soliga samhällssyn, vad händer med dem? Vilka lagar och regler skall du diktera för dem? Hur du än vrider och vänder på det så kommer du inte undan att någonstans bestämma över andra människors vilja, något du höjer dig till skyarna över att inte göra.

Samtidigt så delar jag den åsikten, att människor borde vara fria att göra vad dm vill, så länge de inte skadar andra, lika mycket som att människa gemensamt borde sträva efter att hjälpa varandra till en värld där det inte finns krig, svält och miljöförstöring. Tyvärr så fungerar ju det riktiga världen inte så. Det kommer alltid finnas personer som dig och mig som inte kommer överens, på ett plan eller ett annat, som slutar i konflikter av varierande storlek. Tanken bakom "kommunismen" är jättefin, men det gick ju sådär då många människor är egoistiska svin som hellre utnyttjar andra för sin egen vinning.

Så i teorin håller jag faktiskt med dig, men i praktiken är det antagligen omöjligt på grund av människans natur. Vi har som "ras" kommit rätt lång, ironiskt nog tack vare vår intelligens som gav och tal och skrift samt insikt nog att skriva "moraliska riktlinjer" såsom Bibeln och Koranen. Samtidigt är människan ointelligent nog att tro på vad som helst bara för att det står skrivet någonstans, oavsett hur mycket som talar emot det, och mer än villig att mörda andra för sin fasta övertygelse, eller bara för att nå sina egna egoistiska mål.

Den dagen man kan lita på att människan bredvid dig inte är sinnesstörd, och spontant kan klubba ner dig med ett järnrör, köra en bil in i en folkmassa för att han tror att han är radiostyrd av "hemliga agenter", mörda folk i tusental för din rätt till deras olja eller bränna ner ditt hus medans du sover för att det lyser så fint. DÅ skulle jag gärna stå stolt vid din sida, tillsammans med alla andra, och hylla dina ideal.

Men jag tror nog att man får arbeta lite mer för den utopin. Ett sätt kanske kan vara att lära folk respektera andra, och behandla dem som man själv skulle vilja bli bemött, istället för att lära dem hur "roligt" man kan ha det när man i fantasin gör precis det motsatta och vältrar sig i att förtrycka, våldta och mörda män kvinnor och barn.

Medlem

Ender, du är nog en av de personer man bör vara rädd för, då du verkar inkapabel att skilja mellan verklighet och det som sker i ett spel eller en film.

Jag antar att alla kvinnor bör betrakta dig som en våldtäktsman för att du har sexuella tankar och fantasier om din flickvän? Och om du någonsin har spelat ett spel som innehåller våld så är dt ju uppenbart att du bara drömmer om att få massakrera människor i verkliga livet också, eller?

Studie efter studie efter studie efter studie visar samma resultat: våldsamma spel har ingen som helt påverkan på hur våldsam en person är i verkligheten, snarare finns en liten korrelation mellan spelvåld och mindre verkligt våld. Ändå är du, likt en bokstavstroende kristen, helt fast i din övertygelse om att alla som spelar våldsamma spel - det vill säga miljoner och åter miljoner människor över hela världen - är sociopater som vilken sekund som helst kan bestämma sig för att massakrera människor i verkliga liver. Du borde söka hjälp.

Medlem
Skrivet av LVX156:

Ender, du är nog en av de personer man bör vara rädd för, då du verkar inkapabel att skilja mellan verklighet och det som sker i ett spel eller en film.

Jag antar att alla kvinnor bör betrakta dig som en våldtäktsman för att du har sexuella tankar och fantasier om din flickvän? Och om du någonsin har spelat ett spel som innehåller våld så är dt ju uppenbart att du bara drömmer om att få massakrera människor i verkliga livet också, eller?

Studie efter studie efter studie efter studie visar samma resultat: våldsamma spel har ingen som helt påverkan på hur våldsam en person är i verkligheten, snarare finns en liten korrelation mellan spelvåld och mindre verkligt våld. Ändå är du, likt en bokstavstroende kristen, helt fast i din övertygelse om att alla som spelar våldsamma spel - det vill säga miljoner och åter miljoner människor över hela världen - är sociopater som vilken sekund som helst kan bestämma sig för att massakrera människor i verkliga liver. Du borde söka hjälp.

Ah, så nu passar det äntligen att gå tillbaka till spelens värld. Inga fler "Bränna böcker idag, och människor imorgon" jämförelser då antar jag? Nu blev allting "på låtsas" igen

Klart jag har sexuella fantasier om kvinnor, men när blev det samma sak som att fantisera om våldtäkt? Jag kanske är "konstig", men i mina fantasier är jag mig själv, fast i olika sammanhang och miljöer. Någon som fantiserar om att mörda och stympa andra i "spel" (och jag vill verkligen inte kalla det spel, mer som digital våldsorgie av klippet att döma) som Hatred och värre är ingen person jag vill umgås med. Vad spelar det för roll ifall det "än så länge" bara är fantasier?

Tror du att jag är mindre obekväm med att ha mina barn i närheten av en person som "fantiserar" om att våldta och stympa dem bara för att denna person inte gjort det än? Du får det att låta som att sådana personer inte finns alls här i världen. Återigen drar du upp det nu ganska tröttsamma "studier visar att..." -argumentet som tydligen går att svinga i vilket sammanhang som helst.
Finns det studier som visar att människan inte tar intryck..alls? Finns det t.ex studier som visar att människan absolut inte kan ta sådant intryck av sin omgivning att de skulle kunna tro på en skäggig farbror som bor i himlen, och att man får komma och bo med honom när man dött bara för att det står i en gammal bok? Och dessutom inrätta hela sitt liv och inte heller tveka att ta andras efter denna tro? Finns det studier som visar på att människan inte är formbar som en svamp, och suger åt sig vadsomhelst från omgivningen och är kapabel att göra vadsomhelst utifrån dessa intryck?

Nej men vad skönt, då har vi det avklarat då. Skygglapparna på så kör vi, tjohoo!

Skulle nog snarare påstå att det är du som inte kan se skillnad på dina egna ideologiska fantasier och verkligheten.

12
Skriv svar