Nytt lira för webspelarna!

Medlem
Nytt lira för webspelarna!

På fredag släpps Zenchi och har beta testat det lite granna. Är faktis ett helt okej spel som ni borde ge en chans! "Zenchi är ett textbaserat webbläsarspel som utspelar sig i en fiktiv version av 1100-talets feodala Japan, mitt i en historisk konflikt mellan 2 stora klanallianser; Kanto-Alliansen och Kanasawa-Alliansen.
Du börjar som en oberoende bonde ute i ödemarken för att sedan specilisera sig inom en klass, exempelvis Samuraj eller Ninja och till slut bli mästare inom sin klass. Gå med i en klan för att hjälpa din allians genom att utkämpa klanstider mot opponerande klaner.
Bjud in och utmana dina vänner för att se vem som kan bli den starkaste mästaren, eller samarbeta genom att skapa en klan och försök överta Japan!"

För mer info så hittar ni det på www.zenchi.se

Medlem

Textbaserat webbläsarspel? Är det som ett MUD fast i webbläsare?

Medlem

Jag reggade mig förut idag och har småspelat lite. Rätt skoj spel faktiskt, även fast jag inte är något direkt fan av japansk historia. Skoj att man får klicka runt sig på en karta och göra quests och grejer! Känns väldigt nära de gamla klassiska rollspelen fast man kan lira turneringar och pvpa mot folk också.

Om ni vill prova så regga er via denna länken så får jag en kram från utvecklarna, verkar det som: http://www.zenchi.se

inga ref-länkar - mod

1
Skriv svar