Playstation 3 hur mycket?

Medlem
Playstation 3 hur mycket?

Hej jag tänker försöka sälja mitt playstation 3 fat med 12 gb.
jag hittade en köpare på det och han gav mig ett bud på 300kr är det verkligen bara värt så lite?
Jag köpte det för 6000 då det var nytt.

Medlem

Om det inte är något fel på det så lät det lite, men tänk på att du får en ny PS3 Slim för 1600:- idag (http://cdon.se/spel/playstation_3_slim_12gb-21388812).

En PS3a som kostade 6 000 låter ju som att den varit med i stort sett sen lanseringen vilket ger den en ålder på 7-8 år, ett visst slitage lär ju ha uppstått på så lång tid så jag kan nog tänka mig att du inte får allt för mycket för den. Så klart, har du några extra handkontroller och spel så bör ju det kunna dra upp priset men hoppas inte på för mycket.

/ LordDaimos

Medlem

Ja förstår att det inte blir så mycket. Hade nog tänkt mig 800 men jag var helt ute och flög haha

Medlem

Jag tror det är för lite. Har för mig att de allra äldsta modellerna är svåra att få tag på och är bakåtkompatibla med PS1 och PS2-spel, vilket gör dem mer eftertraktade.

Medlem
Skrivet av TheMaggot:

Jag tror det är för lite. Har för mig att de allra äldsta modellerna är svåra att få tag på och är bakåtkompatibla med PS1 och PS2-spel, vilket gör dem mer eftertraktade.

Gällde väl endast de som vart importerade från USA?

Köpte mitt när det kom till Sverige för 6.000. En kompis importerade det en aning tidigare från staterna för 8.000 runt där, med SD korts fack och som du sa, PS2 bakåtkomp.

Medlem

TheMaggot har helt klart en poäng, så har du lite tålamod och hittar rätt köpare så är kanske inte 800:- helt orimligt.

/ LordDaimos

Medlem

Kollar man på ebay så ligger dom runt 1000:- och uppåt, några under 1000;-


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Lite snålt känns det som, är ju bara kolla vad ps3 går för på tradera:
http://www.tradera.com/basenheter-c3_302558?sortBy=TimeLeft&e...

skulle nog säga iaf 500-800kr, speciellt om handkontroll(er) ingår.

är den bakåtkompatibel med så kan du nog få runt 1000kr för den, för då är det ett ps1,ps2 och ps3 i ett
ska inte bara gälla amerikanska, fast har för mig att det bara var en 60gb version i EU som var bakåtkompatibel.
fast inte helt säker, googla lite

Medlem

Det går att spela ps2 spel på den har testat nu inte ens jag visste det haha

1
Skriv svar