Nintendos aktier skjuter i höjden efter mobilavslöjande

Robot
Nintendos aktier skjuter i höjden efter mobilavslöjande
Medlem
Nintendos aktier skjuter i höjden efter mobilavslöjande

Lite besviken är jag ändå att de bara väljer att satsa på nya titlar till mobilerna. Jag är mer än villig att betala för en officiell emulator där man kan köpa äldre Gameboy- NES- SNES- och N64-titlar.

Tänk Pokémon Crystal med sparfiler i molnet och möjlighet att slåss mot kompisar över 3G. Det hade varit nåt, det. Eller en mobilversion av Smash Bros.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Marknaden är positivt inställd...jo det kan jag tro. Oväntat att det börjar kittla i "marknadens" erogena zoner när den får ett doftspår av kapital. Det som intresserar mig är vad vi spelare kommer tycka

Medlem
Skrivet av Pjotor:

Lite besviken är jag ändå att de bara väljer att satsa på nya titlar till mobilerna. Jag är mer än villig att betala för en officiell emulator där man kan köpa äldre Gameboy- NES- SNES- och N64-titlar.

Tänk Pokémon Crystal med sparfiler i molnet och möjlighet att slåss mot kompisar över 3G. Det hade varit nåt, det. Eller en mobilversion av Smash Bros.

Om den här satsningen går bra kommer det säkert så småningom.


signatur

Gör inte idag vad du kan skjuta upp även imorgon.

Medlem

kommer väl bli spel inriktade mot casuals med freemium skit där man endast får spela en stund, sen så måste man betala eller vänta för att få fortsätta -.-

finns verkligen inga mobilspel jag gillar, såvitt jag vet.
var sugen på one finger death punch när jag fick reda på att det skulle komma till mobila enheter, men blev ingen portining som jag trodde det skulle bli, blev freemium skit med det med.

hoppas nintendo väljer att göra saker annorlunda. men jag är skeptisk.

Medlem
Skrivet av Pjotor:

Lite besviken är jag ändå att de bara väljer att satsa på nya titlar till mobilerna. Jag är mer än villig att betala för en officiell emulator där man kan köpa äldre Gameboy- NES- SNES- och N64-titlar.

Tänk Pokémon Crystal med sparfiler i molnet och möjlighet att slåss mot kompisar över 3G. Det hade varit nåt, det. Eller en mobilversion av Smash Bros.

Det ena utesluter inte det andra

Skrivet av tuckdragon:

kommer väl bli spel inriktade mot casuals med freemium skit där man endast får spela en stund, sen så måste man betala eller vänta för att få fortsätta -.-

finns verkligen inga mobilspel jag gillar, såvitt jag vet.
var sugen på one finger death punch när jag fick reda på att det skulle komma till mobila enheter, men blev ingen portining som jag trodde det skulle bli, blev freemium skit med det med.

hoppas nintendo väljer att göra saker annorlunda. men jag är skeptisk.

De är nog medvetna om vad folk egentligen tycker om "penga-spel". Kommer nog komma lite av båda. Tror inte de smutsar ner exempelvis Mario-märket med paytoplay koncept!

Tror Nintendo är rätt företag för detta! Kan nog komma med riktigt kul spel till mobilerna! Nått som hade vatt guld är ju om de släpper lite nostalgi i mobilform. Ett Mario 64 eller Super Mario World på mobil! Givet köp

Medlem
Skrivet av tuckdragon:

finns verkligen inga mobilspel jag gillar, såvitt jag vet.

Xcom, Knights of the old republic eller Leviathan warships kanske? De enda jag kan komma at tänka på.
Fast de är tablet spel och inte mobilspel.

Medlem

Hoppas mer på en kontroller man kan sätta i telefonen i, så man får vettiga fysiska knappar till telefonspel typ en GameCubekontroller med hål för telefonen


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem

Så underbart när världen fokuserar på pengar istället för vad som faktiskt är bra...

Medlem

Jag säger bara låt mig köpa gamla pokemonspel till min 3ds, det hade gjort mitt liv.

Medlem
Skrivet av Pjotor:

Lite besviken är jag ändå att de bara väljer att satsa på nya titlar till mobilerna. Jag är mer än villig att betala för en officiell emulator där man kan köpa äldre Gameboy- NES- SNES- och N64-titlar.

Tänk Pokémon Crystal med sparfiler i molnet och möjlighet att slåss mot kompisar över 3G. Det hade varit nåt, det. Eller en mobilversion av Smash Bros.

Håller klart med. Vore roligt om de kunde bygga en tjänst som steam där man har sin lilla katalog i molnet. Hur mycket pengar som helst finns att tjäna.

1
Skriv svar