Steam-recensenter måste berätta om de blir belönade av utvecklare

Robot
Steam-recensenter måste berätta om de blir belönade av utvecklare
Inaktiv
Steam-recensenter måste berätta om de blir belönade av utvecklare

Hur ska man egentligen kunna kontrollera något sådant?

Medlem

Brukar aldrig läsa Steam recensioner då varenda person där ska leka komiker.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Brukar aldrig läsa Steam recensioner då varenda person där ska leka komiker.

Jag läser oftast de negativa för att se om det finns någon realistisk. Ofta det sker att det är väldigt, ursäkta ordvalet, "efterblivna" klagomål...

Medlem

Jag köper så väldigt sällan spel nu för tiden. Bäbis, fru, jobb och CS:go och Dota 2 gör att jag inte har så mycket tid för nya spel. Hearthstone också så klart.

Dock tycker jag det kan vara kul att läsa recensioner, och Steams verktyg har ju varit väldigt bra.

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Brukar aldrig läsa Steam recensioner då varenda person där ska leka komiker.

Crusader kings 2 har dom bästa recessionerna

Skribent
Skrivet av Luciphear:
Skrivet av Kleptoman:

Brukar aldrig läsa Steam recensioner då varenda person där ska leka komiker.

Jag läser oftast de negativa för att se om det finns någon realistisk. Ofta det sker att det är väldigt, ursäkta ordvalet, "efterblivna" klagomål...

Min taktik är att skumläsa jättemånga recensioner och se om jag hittar någon röd tråd. Lyfter majoriteten fram grejer jag brukar tycka om kan det leda till att jag undersöker spelet närmare – hackar de på sådant jag vanligtvis avskyr så går jag vidare utan att passera köp.

Men det är ju ingen exakt vetenskap och man får ofta vada genom mycket skräp för att hitta de vettigare åsikterna..


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem

Jag önskar att jag också blev belönad av utvecklare (möjligtvis på annat sätt än bilden). ;p

Medlem
Skrivet av Segas:

Hur ska man egentligen kunna kontrollera något sådant?

Om de får en gratis kopia som "belöning" så bör den rimligtvis också behöva registreras på Steam.

Användare -> Nytt spel med kupong/kod -> Positiva omdöme -> Rinse and repeat -> Something is fishy

Edit (Ändringen):
C. Promotions and Endorsements

If you use Steam services (e.g. the Steam Curators’ Lists or the Steam Broadcasting service) to promote or endorse a product, service or event in return for any kind of consideration from a third party (including non-monetary rewards such as free games), you must clearly indicate the source of such consideration to your audience.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Inaktiv

Hade kanske varit en lösning att "märka" spel som mottagits som en gåva från utvecklare, sen får man dra sina egna slutsatser.

Medlem

Från Polygon:
"Steam users are now required to disclose if they receive payment to endorse products through the Steam Curators List or the Steam Broadcasting service, according to an update to the Steam subscriber agreement released by Valve today."

Således berörs man endast av detta om man streamar eller är en s.k curator.

Medlem

Avskyr verkligen alla 10/10 blablabla would die again, eller i r8 8/8 m8 "recensionerna" finns fan 1000 tals såna. helt otroligt hur en del bara kastar ur sig 10/10 till alla spel och hälften är såklart early access med. Lurar så sjukt många att köpa mer spel som inte ens förtjänar den sortens uppmärksamhet.
Enligt mig borde de faktiskt ta bort så att allmänheten kan skriva recensioner eller att man måste ha någon sorts verifiering om den är trovärdigt eller inte.

Medlem

ända jag läser är folk som är egen kritiska dvs folk som är kritiska till det dom tillfreds att spela själva och är objektiva, inte många recenscenter som är detta.

krävs att ha jävligt mycket bakom panbenet, låter simpelt men det är det inte

Har iaf gjort succee när jag köpt spel, och givetvis har jag kollat och flummat runt information med själva.

Men dom som ej har tid så kan jag ge detta som tips och perosoner som dessa kan man lita på för dom är varken bias eller braindead morons.

Medlem

Brukar oftast se seriösa reviews i toppen.
Visst man ser oftast dom som inte direkt hjälper dig eller andra.

Har försökt skriva men..Eh jag tror att det inte behövdes för det mesta. (Och på att vara tydlig..)
Men att bli belönad av utvecklare..Får jag säga att det kanske tolkas som mut? Om det nu beror på innan man tänker skriva en recension eller inte.

Medlem

Det finns definitivt många dåliga user reviews där ute, men det betyder inte automatiskt att alla user reviews är dåliga.

Tycker att många proffesionella reviews är missledande också, säkert många som hoppar på hypen eller på många sätt uppmuntras att ge bra betyg på vissa spel.

Ta bara Diablo 3 som exempel, de flesta gav D3 riktigt högt betyg, de ligger på 8.8 på metacritic. Dragon age 2 fick också orealitiskt högt betyg av alla recensenter.
User reviews meta rating ger i det fallet en mer rättvis bild av spelens kvalitet.

Medlem
Skrivet av Mattias Frost:
Skrivet av Luciphear:
Skrivet av Kleptoman:

Brukar aldrig läsa Steam recensioner då varenda person där ska leka komiker.

Jag läser oftast de negativa för att se om det finns någon realistisk. Ofta det sker att det är väldigt, ursäkta ordvalet, "efterblivna" klagomål...

Min taktik är att skumläsa jättemånga recensioner och se om jag hittar någon röd tråd. Lyfter majoriteten fram grejer jag brukar tycka om kan det leda till att jag undersöker spelet närmare – hackar de på sådant jag vanligtvis avskyr så går jag vidare utan att passera köp.

Men det är ju ingen exakt vetenskap och man får ofta vada genom mycket skräp för att hitta de vettigare åsikterna..

Exakt. Jag gör detsamma.

Sen brukar även toppröstade recensionerna vara helt okay, men skumläser ändå totalen för att få en bild av totalintrycken.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av PcGamer:

Från Polygon:
"Steam users are now required to disclose if they receive payment to endorse products through the Steam Curators List or the Steam Broadcasting service, according to an update to the Steam subscriber agreement released by Valve today."

Således berörs man endast av detta om man streamar eller är en s.k curator.

Vilket jag skrev ovan


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Inaktiv

Kom ihåg "Dead Space", den upptog 50 procent av min dagliga tankeverksamet när den skulle lanseras.

btw: Får man upp FZ på en stor tv så fylls den bara av Battlefield. Kan inte minnas något större, va väl Battlefield 3 ..

1
Skriv svar