Valve: "Att göra ett nytt Half-Life utan att ta lärdom av senare spel vore ett dumt beslut"

Robot
Valve: "Att göra ett nytt Half-Life utan att ta lärdom av senare spel vore ett dumt beslut"

Gabe Newell och Erik Johnson snackar om företagets framtid i en timme och berättar bland annat om ett väldigt hårt beslut.

#half-life-3, #valve, #portal-2


Medlem
Valve: "Att göra ett nytt Half-Life utan att ta lärdom av senare spel vore ett dumt beslut"

Ok. Ja jo, det är ju fint att dom lär sig av "misstagen". Men det var ju inte direkt till något svar.

Det jag fick med mig här är väl mer att dom ger oss det dom tror på, och att tro på Half-Life 3 är lite för jobbigt och svårt. Hmmm.....

Medlem

Alltså.. .Jag vill ha ett nytt Half-Life. Jag saknar serien oerhört mycket.
Men... Jag vill endast ha ett bra Half Life. Inget framstressat crap.
De får gärna ta mer tid på sig, ta de erfarenheter de har lärt sig sedan tidigare. För det är det Half Life är för mig. En otrolig upplevelse.

Medlem

Half life 3 confirmed... to never come?

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Stilfullast:

Half life 3 confirmed... to never come?

Han räknade ju faktiskt till 3.


signatur
Medlem

Det är väl bara inse att HL serien har gott i graven kommer aldrig hända. R.I.P!

Medlem

Låter som de har beslutsångest i hur de vill leverera Half-Life 3, om det ens kommer bli något. Det känns också som att de har orimliga mål att nå upp till (som de sätter upp själva). Jag tror samtliga HL-fans hade varit någorlunda nöjda med en avslutning till cliffhangern vi fick för flera år sedan, även i Source-motorn. För mig - och jag tror jag talar för större delen av alla fans också - behövs det inget VR, inget superhäftigt/nytänkande, det behövs bara en nål i armen som ger mig den överdos av G-Man mysteri, headcrab-ångest och ett avslut på vad som hände sedan. Sen kan de få släppa vilka coola grejer som helst.

Medlem

vilket dum idiot om han inte tar half life först den var den första som fick igång allt på pc. förutom doom

Medlem

Om folk slutar handla på Steam så måste de skapa ett nytt HL3. Kom igen nu

Medlem

Skulle gissa på att dom vill presentera ett nytt half life med deras VR, när det är klart.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Både Valve och fans får skylla sig själva. De väntade för länge med att släppa en uppföljare säkert för att de inte bara ville släppa en nytt half life med en 3:a på, utan också framföra något nytt till genren fps så som de tidigare spelen har gjort .
Gabe/valve känner nog att det kommer helt enkelt bli för svårt att komma upp till den legendariska nivån som
internet /fans hypat upp serien till. Tror att de är mellan kvalet och valet om half life 3 ens borde släppas.

Medlem

Jag vill gärna ha ett nytt HL-2 nu, dvs HL-3?

Spelar ingen roll om det är ett framstressat crap-spel.

Bara det dyker upp imorgon helst!

Medlem

Det är okej, jag kan vänta 10 år till. Bara storyn får ett bra slut. <3

Medlem

Jag tycker dom ska göra Episode 3 i Source 2 bara för att visa upp motorn och köra på det gamla konceptet och sedan får dom dröja hur länge dom vill med Half Life 3.

För en Episode behöver inte va så revolutionerande som ett helt ny efterföljare.

SoL
Medlem

De e ett jäkla tjat om half life 3, varför inte bara sälja rättigheterna till några pålitliga utvecklare om nu valve inte tänker göra spelet? Är man rädd för att det inte blir en värdig uppföljare? Namnet Half Life 3 lär ju sälja bättre en coca cola..

Medlem
Skrivet av Wattem:

Både Valve och fans får skylla sig själva. De väntade för länge med att släppa en uppföljare säkert för att de inte bara ville släppa en nytt half life med en 3:a på, utan också framföra något nytt till genren fps så som de tidigare spelen har gjort .
Gabe/valve känner nog att det kommer helt enkelt bli för svårt att komma upp till den legendariska nivån som
internet /fans hypat upp serien till. Tror att de är mellan kvalet och valet om half life 3 ens borde släppas.

Äh skitsnack. Innan de börjar med Half Life 3 kan de göra klart 2an dvs Episode 3. Att säga att det är för sent är bara trams. Att det är mer lukrativt att fokusera på Steam och sånt kan jag köpa av Newell. Men det gör honom inte mindre till en besvikelse. Han har ju sina miljarder nu varför ska man behöva anstränga sig nåt mer. Som det låter så slutade han vara en dev när Steam startade. Han drar ju mer ekonomiska och företags seminarier numera än utvecklar nån mjukvara. Nä Gabe Newell är nu en "has been"

Medlem
Skrivet av Pholiage:
Skrivet av Wattem:

Både Valve och fans får skylla sig själva. De väntade för länge med att släppa en uppföljare säkert för att de inte bara ville släppa en nytt half life med en 3:a på, utan också framföra något nytt till genren fps så som de tidigare spelen har gjort .
Gabe/valve känner nog att det kommer helt enkelt bli för svårt att komma upp till den legendariska nivån som
internet /fans hypat upp serien till. Tror att de är mellan kvalet och valet om half life 3 ens borde släppas.

Äh skitsnack. Innan de börjar med Half Life 3 kan de göra klart 2an dvs Episode 3. Att säga att det är för sent är bara trams. Att det är mer lukrativt att fokusera på Steam och sånt kan jag köpa av Newell. Men det gör honom inte mindre till en besvikelse. Han har ju sina miljarder nu varför ska man behöva anstränga sig nåt mer. Som det låter så slutade han vara en dev när Steam startade. Han drar ju mer ekonomiska och företags seminarier numera än utvecklar nån mjukvara. Nä Gabe Newell är nu en "has been"

Att det är för sent tror jag verkligen inte, och half life 3 kommer släppas någon gång i framtiden det vet jag, men att släppa en uppföljare till ett sånt upphypat spel kan bli fruktansvärt svårt . Just den där hypen som skapats runt spelet kommer göra att betygen är allt ifrån 1/10 till 9/10 av många just för det är HALF LIFE!!!!!!!! YEEAAH BBYYY( sarkasm ) tror inte de vill göra en ny duke nukem direkt

Medlem
Skrivet av MarMan Hollow:

Ok. Ja jo, det är ju fint att dom lär sig av "misstagen". Men det var ju inte direkt till något svar.

Det jag fick med mig här är väl mer att dom ger oss det dom tror på, och att tro på Half-Life 3 är lite för jobbigt och svårt. Hmmm.....

Nu har jag inte lyssnat på intervjun, men utav det som skrevs så tycker jag det låter mer som att dom som jobbar på Valve får och gör det dom känner för.

Jag personligen känner att Valve förlorar mig som kund och kanske många andra genom att skriva att det inte finns någon anledning att blicka tillbaka. Jag har trott ett tag nu att Valve faktiskt arbetar på ett HL3 med tanke på att det faktiskt är det spelet som borde stå på tur, men om inte Valve ens arbetar på ett HL3 så vet jag inte om Valve är någonting att ha. Är det bara DoTA och Portal som gäller eller?

Medlem
Skrivet av Wattem:
Skrivet av Pholiage:
Skrivet av Wattem:

Både Valve och fans får skylla sig själva. De väntade för länge med att släppa en uppföljare säkert för att de inte bara ville släppa en nytt half life med en 3:a på, utan också framföra något nytt till genren fps så som de tidigare spelen har gjort .
Gabe/valve känner nog att det kommer helt enkelt bli för svårt att komma upp till den legendariska nivån som
internet /fans hypat upp serien till. Tror att de är mellan kvalet och valet om half life 3 ens borde släppas.

Äh skitsnack. Innan de börjar med Half Life 3 kan de göra klart 2an dvs Episode 3. Att säga att det är för sent är bara trams. Att det är mer lukrativt att fokusera på Steam och sånt kan jag köpa av Newell. Men det gör honom inte mindre till en besvikelse. Han har ju sina miljarder nu varför ska man behöva anstränga sig nåt mer. Som det låter så slutade han vara en dev när Steam startade. Han drar ju mer ekonomiska och företags seminarier numera än utvecklar nån mjukvara. Nä Gabe Newell är nu en "has been"

Att det är för sent tror jag verkligen inte, och half life 3 kommer släppas någon gång i framtiden det vet jag, men att släppa en uppföljare till ett sånt upphypat spel kan bli fruktansvärt svårt . Just den där hypen som skapats runt spelet kommer göra att betygen är allt ifrån 1/10 till 9/10 av många just för det är HALF LIFE!!!!!!!! YEEAAH BBYYY( sarkasm ) tror inte de vill göra en ny duke nukem direkt

Jo precis. Men devs behöver ge fanns i hype trains och bara göra de bästa de kan. Personligen tycker jag inte Halv Life 2 är så bra som spel som många andra gör. Men jag tycker det är ett tekniskt bra spel. Men jag tycker också det är dumt att inte avsluta en saga. Blir lite som om sagan om ringen slutar efter andra delen. Om Gabe Nu inte ska göra hl3 eller Episode 3 kan han åtminstone fixa så man filtrera bort dem jävla indiespelen som infekterat Steam. Och innan nån gnäller indiespelen kan vara roliga, ja det kan dom men de behöver inte vara i alla kategorier bara för nån mupp kommit på tags

Medlem

skulle lätt köra igenom hl2 och episoderna och portal spelen om de gjorde om de i source2 motorn, tills vi fortsätter vänta på nästa hl.

Medlem

De väll dags samla alla fans och people världen runtomkring och ta fan göra skyltar med HL3 Basterd och stå med alla utanför gabes hus....

Medlem

"We'll keep moving forward, but that doesn't necessarily always mean what people are worried it might mean."

Låter låvande imo... (hoppas!!)

Skrivet av SoL:

De e ett jäkla tjat om half life 3, varför inte bara sälja rättigheterna till några pålitliga utvecklare om nu valve inte tänker göra spelet? Är man rädd för att det inte blir en värdig uppföljare? Namnet Half Life 3 lär ju sälja bättre en coca cola..

ja.. hoppas dom säljer rättigheterna till timegate studios

Ase
Medlem

Tycker det känns som att source2 motorn vore ett ypperligt tillfälle att släppa HL3 Men vem vet det kanske släpps i vr på en mobil där du ska vicka på huvet för att svänga. Eller varför inte stillbild film på konsol.

Medlem

Egentligen har jag inget behov ett nytt nytt HL. Missförstå mig inte, serien är en av mina bästa spelminnen men jag förstår inte riktigt varför en trea skulle vara mer intressant än något helt annat. Ser hellre att de fortsätter vara kreativa istället för göra ännu en shooter (om än grymt bra). Känns rätt sunt med någon som faktiskt inte mjölkar pengar ur gamla varumärken för att det går.

Medlem
Skrivet av Pholiage:
Skrivet av Wattem:

Både Valve och fans får skylla sig själva. De väntade för länge med att släppa en uppföljare säkert för att de inte bara ville släppa en nytt half life med en 3:a på, utan också framföra något nytt till genren fps så som de tidigare spelen har gjort .
Gabe/valve känner nog att det kommer helt enkelt bli för svårt att komma upp till den legendariska nivån som
internet /fans hypat upp serien till. Tror att de är mellan kvalet och valet om half life 3 ens borde släppas.

Äh skitsnack. Innan de börjar med Half Life 3 kan de göra klart 2an dvs Episode 3. Att säga att det är för sent är bara trams. Att det är mer lukrativt att fokusera på Steam och sånt kan jag köpa av Newell. Men det gör honom inte mindre till en besvikelse. Han har ju sina miljarder nu varför ska man behöva anstränga sig nåt mer. Som det låter så slutade han vara en dev när Steam startade. Han drar ju mer ekonomiska och företags seminarier numera än utvecklar nån mjukvara. Nä Gabe Newell är nu en "has been"

Du har det bakvänt. Hade han slutat anstränga sig för att han redan nått miljarderna som du antyder om så hade HL3 släppts för flera år sedan oavsett hur dåligt det hade varit. Valve är en extremt platt organisation där skillnaden mellan de längst ner och de högst upp är oerhört liten, och Valve har stora ambitioner samt möjligheterna att utföra dem. De försöker ständigt göra någonting nytt, att vara innovativa. Och de lyckas dessutom.

Medlem

Ps5 exklusivt. Kom ihåg vart ni läste det först.


signatur

Styret upp och däcken ner

1
Skriv svar