Steam rear ut cyberpunk-spel

Robot
Steam rear ut cyberpunk-spel

Fynda Deus Ex, Mirror's Edge och Transistor för en spottstyver.

#mirrors-edge


Medlem
Steam rear ut cyberpunk-spel

Rekommenderar System Shock 2!

Medlem

Helt klart ett spel alla borde spela : )

Medlem

Rekommenderar Transistor!


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Inaktiv

Vad är cyperpunk?


signatur

Macintosh, grunden till PC gaming!

NuZ
Testpilot
Skrivet av Ankapaplanka:

Vad är cyperpunk?

Istället för att vara dryg och skicka länkar på "google it" så svarar jag på din fråga. Tänk dig den mörka motpolen av science fiction. Blade runner filmen och även spelet är ett prakt exempel på Cyberpunk. Medans science fiction är Star-Trek där det är häftigt och fluffigt och coola rymdstrider

ex. på spel är Blade Runner, Deus Ex, Transistors

Sedan finns ju också Steampunk som är mera att under Viktorianska tiden så gick vi mer mot ånga istället för kol och olja
ex. på spel är The Order 1886, Bioshock, Steam marines

Är som all annan punk. Ett sätt att klä sig, Skriva romaner om, Lajva, Teman i filmer/spel mm.


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av D01tY:
Skrivet av Ankapaplanka:

Vad är cyperpunk?

Istället för att vara dryg och skicka länkar på "google it" så svarar jag på din fråga. Tänk dig den mörka motpolen av science fiction. Blade runner filmen och även spelet är ett prakt exempel på Cyberpunk. Medans science fiction är Star-Trek där det är häftigt och fluffigt och coola rymdstrider

ex. på spel är Blade Runner, Deus Ex, Transistors

Sedan finns ju också Steampunk som är mera att under Viktorianska tiden så gick vi mer mot ånga istället för kol och olja
ex. på spel är The Order 1886, Bioshock, Steam marines

Är som all annan punk. Ett sätt att klä sig, Skriva romaner om, Lajva, Teman i filmer/spel mm.

Jag brukar tänka på Cyberpunk som en sorts industriell sida av Science Fiction. Det ska vara skitigt, trångt, anarkism, enorma bolag som styr allt, korruption, och fascism.

Science Fiction i dystopi, kort sagt.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Oh shoot, ingen rea på Crysis 3. :/

NuZ
Testpilot
Skrivet av Puscifer:
Skrivet av D01tY:
Skrivet av Ankapaplanka:

Vad är cyperpunk?

Istället för att vara dryg och skicka länkar på "google it" så svarar jag på din fråga. Tänk dig den mörka motpolen av science fiction. Blade runner filmen och även spelet är ett prakt exempel på Cyberpunk. Medans science fiction är Star-Trek där det är häftigt och fluffigt och coola rymdstrider

ex. på spel är Blade Runner, Deus Ex, Transistors

Sedan finns ju också Steampunk som är mera att under Viktorianska tiden så gick vi mer mot ånga istället för kol och olja
ex. på spel är The Order 1886, Bioshock, Steam marines

Är som all annan punk. Ett sätt att klä sig, Skriva romaner om, Lajva, Teman i filmer/spel mm.

Jag brukar tänka på Cyberpunk som en sorts industriell sida av Science Fiction. Det ska vara skitigt, trångt, anarkism, enorma bolag som styr allt, korruption, och fascism.

Science Fiction i dystopi, kort sagt.

Helt rätt inget "fluff"! Jättebra förklaring du gjorde


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Ingen rea på Dragonfall


signatur

utassault.net - Assault i UT99 (Still Alive!)

Medlem
Skrivet av hest:

Oh shoot, ingen rea på Crysis 3. :/

Crysis 3 finns inte på Steam

Medlem

SATELLITREGN!

Medlem
Skrivet av Freffo:
Skrivet av hest:

Oh shoot, ingen rea på Crysis 3. :/

Crysis 3 finns inte på Steam

Kostar ju dock bara 99kr på origin
Sen om man är sugen att ha det på steam så ska det gå att få steamoverlayen att funka på origin spel.
Sen är det bara slänga in det som non steam game.

Skrivet av Ankapaplanka:

Vad är cyperpunk?

Medlem
Skrivet av Ankapaplanka:

Vad är cyperpunk?

"The term cyberpunk was coined by Bruce Bethke in 1983 through the title of his story “Cyberpunk." The term combines "cybernetics" and "punk."

Cyberpunk settings are typically focused in the not-so-distant future in a setting of societal breakdown where computers are allowed to control everything. This is essentially a technology-gone-wild scenario. Over time, cyberpunk has attracted a cult-like following worldwide. Certain types of clothing fashions have even surfaced to reflect the cyberpunk genre. And while it may have had its glory days in the '80s, many believe that cyberpunk is here to stay. If nothing else, the cyberpunk movement includes a lot imagination along with a sprinkle of reasonable pessimism and fear about the repercussions of computer technology."
http://www.techopedia.com/definition/2392/cyberpunk

Medlem

sattelit reign

Medlem

Oooh en av mina absoluta favorit genres! Tyvärr inte lika besökt av speltillverkare som andra universum men det känns som att vindarna är på väg att vända.
Men Crysis 2? Cyberpunk? Verkligen?

Medlem
Skrivet av humancentipede:
Skrivet av Ankapaplanka:

Vad är cyperpunk?

http://fc05.deviantart.com/fs29/f/2008/136/9/8/98ddaea5a0cb13...

Eller inte...

Medlem
Skrivet av Maxiz!:

Ingen rea på Dragonfall

På Gamersgate är det 50% på Dragonfall just nu.
Vart varenda öre, även till fullpris.

1
Skriv svar