Gratis Bloodborne till blodfattiga danskar

Robot
Gratis Bloodborne till blodfattiga danskar

Danskar som donerar blod får det nya actionspelet som tack.

#bloodborne


Medlem
Gratis Bloodborne till blodfattiga danskar

Oj dags att åka till Danmark ^_^

Medlem

Taskigt läge för de som redan är blodgivare
Får ju bara ge var 3dje månad, lär dock dra bra med folk


signatur

Jag har ätit pannkaka!

Medlem

Hade gärna tömt lite blod för ett spel. Det är ju ändå 5-600:-

Medlem

Tummen upp, good game for a good cause

Medlem

Väldigt bra initiativ, har själv pushat för blodgivande på FZ via min blogg. Att ge blod kan rädda någons liv.


signatur

Burn in the light.

Medlem

Om en person nu donerar blod kan ju detta vara värt besväret! Jag hade blivit glad iaf.

Medlem

Om jag inte har helt fel så finns det en EU lag som säger att det inte är tillåtet att ge bort pengar eller liknande vid blodgivning. I princip säljer du din egen kropp vilket i sig inte är olagligt men köparen agerar olagligt!


signatur

I don’t puke when I drink. I puke when I don’t.

Medlem

PR och ett bra syfte på samma gång! :heart:

Medlem

Hahaha danskar <3

Medlem
Skrivet av obitwice:

Om jag inte har helt fel så finns det en EU lag som säger att det inte är tillåtet att ge bort pengar eller liknande vid blodgivning. I princip säljer du din egen kropp vilket i sig inte är olagligt men köparen agerar olagligt!

Ge bort gåvor till folk som ger blod är jag tveksam till att det är olagligt, menar du att mackorna och drickan du får efter blodgivning är olagliga?

Medlem
Skrivet av obitwice:

Om jag inte har helt fel så finns det en EU lag som säger att det inte är tillåtet att ge bort pengar eller liknande vid blodgivning. I princip säljer du din egen kropp vilket i sig inte är olagligt men köparen agerar olagligt!

dem har förmodligen kollat upp detta innan..

Medlem

Jätte Bra Ide! Tycket att det är en bra metod att övertala vissa att donera blod för andra som behöver det!

Synd att jag inte kan och inte bor i Danmark däremot..

Medlem

Jag gav blod ett par år tillbaka men fick sluta pga blodtrycksfall som varade nästan 1 1/2 timme vartenda gång.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem
Skrivet av obitwice:

Om jag inte har helt fel så finns det en EU lag som säger att det inte är tillåtet att ge bort pengar eller liknande vid blodgivning. I princip säljer du din egen kropp vilket i sig inte är olagligt men köparen agerar olagligt!

Även om det du säger stämmer så finns där ett juridiskt kryphål i hur det formuleras. Ges det pengar i utbyte är det omöjligt att kalla det för någonting annat än en transaktion. Det här är inte riktigt samma sak eftersom sjukhuset inte köpt spelen för eventet (antar jag). Snarare så är det här en form av give-away, även om det går att böja och vrida på semantiken som du gör.

Inaktiv

i sverige ställs det upp några stationära "bussar" med några jämna mellan rum. Hoppas det inte blir som glassbilen.

Medlem

En annan får bara biocheckar och andra attiraljer när man ger blod, men men det är ju trots inte gåvan som är det viktiga

Medlem

Har aldrig tagit emot en gåva från de gånger jag gett blod. Men om de erbjöd Bloodborne så hade jag nog inte kunnat säga nej.

Det här är en extra bra pr grej för att det är för kort tid att bli registrerad blodgivare innan spelet släpps. Så bara de som redan är blodgivare har en chans att få spelet.


signatur

// Bacon <3

SoL
Medlem

Bloodborne släpps på onsdag, jag vet för jag har räknat ner dagarna sen låååång tid tillbaka. Lr släpps det på tisdag i danmark?

Medlem

Kom att tänka på artikeln där det stod om en maskin som drog blod ur ens kropp när man dör i ett spel.

http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20141124/forlora-i-spel-bli...

Hade ju vart lite lustigt ifall det var just den maskinen de använde och spelade Bloodborne.
Skulle nog bli många liter insamlat blod på kort tid.


signatur
Medlem

Får jag en ps4 för en njure då ?

1
Skriv svar