Retrokonsoler slås i spillror – vilken är mest stryktålig?

Robot
Retrokonsoler slås i spillror – vilken är mest stryktålig?
Medlem
Retrokonsoler slås i spillror – vilken är mest stryktålig?

Jag förstår att underhållningsvärdet kanske är större än värdet på konsolerna men personligen blir jag oavsett bara deppad av sådant här...

Medlem
Skrivet av fanboyen:

Jag förstår att underhållningsvärdet kanske är större än värdet på konsolerna men personligen blir jag oavsett bara deppad av sådant här...

Typ, tänker inte ens förstöra min dag genom att se på eländet...


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Tråkigt med all negativitet här på FZ dessa dagar.

Inaktiv

Slå sönder saker som inte längre tillverkas borde inte uppmuntras Fy på dem!

Medlem

Skandal och ytterst beklämmande att förstöra dessa maskiner.
Finns folk som samlar på dem och dessutom reparerar trasiga maskiner.
Skam att vissa individer inte har mer respekt.

Medlem

Jag hoppas verkligen att konsolerna redan var bortom all räddning!
Tänkter inte titta på detta. Mobiler kan dom få dänga i backen men gammla konsoler som folk går över lika för att få tag på ibland är inte ok!

Fy skäms och visa lite respekt.

EDIT
Nvm läste inte hela den lilla artikeln. Konsolerna funkar och det gjorde allt ändå mer illa och respektlöst!

Medlem

va lågt, vad ska detta bevisa egentligen ? skänk dom till fattiga barn istället som har det svårt.

Medlem

THey are destroying history, SOMEONE STOP THEM!!!

Medlem
Skrivet av RainesX:

Jag hoppas verkligen att konsolerna redan var bortom all räddning!
Tänkter inte titta på detta. Mobiler kan dom få dänga i backen men gammla konsoler som folk går över lika för att få tag på ibland är inte ok!

Fy skäms och visa lite respekt.

EDIT
Nvm läste inte hela den lilla artikeln. Konsolerna funkar och det gjorde allt ändå mer illa och respektlöst!

Jag tycker det är ganska dumt att slänga mobiler i backen också om man tänker på jordartsmetaller och vilka jobb och resurser som ligger bakom att tillverka, men jag fattar vad du menar. Hade jag varit skribent på FZ så hade jag inte velat sprida sådant här men nu är jag ju inte det.

Medlem
Skrivet av Gozer:

Tråkigt med all negativitet här på FZ dessa dagar.

Så du menar att det är fel att känna nåt för saker som har varit nära en hjärtat sen barndomen?

OT: Ett jävla slöseri. Inga ljushuven direkt. Klart som fan de går sönder. Testerna var inte ens rimliga. Ok om det hade varit på 1m höjd och kanske 2dl vätska. Nåt som är typiskt. Kan inte minnas att jag nånsin suttit och spelat på en balkong eller haft konsolerna i fönstret. Och varför hade de på sig regnställ på överkroppen men inte på benen där stänket kom??

KoP
Medlem

Hädelse! Usch, kan inte titta. :/

KoP
Medlem
Skrivet av von_lidl:
Skrivet av RainesX:

Jag hoppas verkligen att konsolerna redan var bortom all räddning!
Tänkter inte titta på detta. Mobiler kan dom få dänga i backen men gammla konsoler som folk går över lika för att få tag på ibland är inte ok!

Fy skäms och visa lite respekt.

EDIT
Nvm läste inte hela den lilla artikeln. Konsolerna funkar och det gjorde allt ändå mer illa och respektlöst!

Jag tycker det är ganska dumt att slänga mobiler i backen också om man tänker på jordartsmetaller och vilka jobb och resurser som ligger bakom att tillverka, men jag fattar vad du menar. Hade jag varit skribent på FZ så hade jag inte velat sprida sådant här men nu är jag ju inte det.

Fast det är väl mer mer "rätt" att dänga en mobil i asfalten i "test syfte" då dom titt som tätt faktiskt hamnar där då folk tappar dem. Men ja, att slänga konsoller i marken är ju ganska menlöst då dom i 99,99999999% av fallen aldrig befinner sig i en sådana situationer. :/

Medlem

Väldigt amerikansk såklart och inte särskilt vetenskapligt, de resoneras ju inget kring om hur konsolerna föll (har ju stor betydelse) osv.
Men oavsett tycker jag den var rolig. Roligast var att se PS2an gå totalt i spillror.


signatur

| Ryzen 5 3600, 16gb DDR4, GTX 1070, Samsung 970 EVO Plus 1TB, Windows 10 Pro | Nintendo Switch| Wii U| PS4 | Xbox Series X | PSvita OLED |New 3DS XL |+Diverse retrokonsoler|

Medlem
Skrivet av KoP:
Skrivet av von_lidl:
Skrivet av RainesX:

Jag hoppas verkligen att konsolerna redan var bortom all räddning!
Tänkter inte titta på detta. Mobiler kan dom få dänga i backen men gammla konsoler som folk går över lika för att få tag på ibland är inte ok!

Fy skäms och visa lite respekt.

EDIT
Nvm läste inte hela den lilla artikeln. Konsolerna funkar och det gjorde allt ändå mer illa och respektlöst!

Jag tycker det är ganska dumt att slänga mobiler i backen också om man tänker på jordartsmetaller och vilka jobb och resurser som ligger bakom att tillverka, men jag fattar vad du menar. Hade jag varit skribent på FZ så hade jag inte velat sprida sådant här men nu är jag ju inte det.

Fast det är väl mer mer "rätt" att dänga en mobil i asfalten i "test syfte" då dom titt som tätt faktiskt hamnar där då folk tappar dem. Men ja, att slänga konsoller i marken är ju ganska menlöst då dom i 99,99999999% av fallen aldrig befinner sig i en sådana situationer. :/

Du har en poäng, men å andra sidan vad förväntar man sig? Tappar man en mobil i asfalten så kommer väl skärmen med stor sannolikhet att spricka? Hur som helst så tycker jag det är lite bortskämt att kasta mobiler i backen i, även fast att de har köpt prylarna med sina egna pengar så känns det lite respektlöst, det är i alla fall vad jag tycker. Sen finns det ju också kvalitetskontroller som man kan gå efter, hur bra dem nu är men hellre det än någon pajas på youtube

Medlem
Skrivet av Freddan:

Väldigt amerikansk såklart och inte särskilt vetenskapligt, de resoneras ju inget kring om hur konsolerna föll (har ju stor betydelse) osv.
Men oavsett tycker jag den var rolig. Roligast var att se PS2an gå totalt i spillror.

Precis! Inget alls vetenskapligt värde i det utan bara rent clickbait. Synd att sidor som FZ går på skiten

Medlem

Alla dessa konsoler såldes i miljontalen, det kan komma ett "test" av denna sorten varje dag i flera år utan att knappt en enstaka procentenhet av tillgängligheten påverkas..

Medlem

Förstår inte nöjet i detta? Har flera retrokonsoler hemma i gott skick. Är mer rädd om de gamla konsolerna än med min PS4:a.

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

va lågt, vad ska detta bevisa egentligen ? skänk dom till fattiga barn istället som har det svårt.

Ska fattiga barn ha konsoler till när de inte har någon TV?

KoP
Medlem
Skrivet av von_lidl:
Skrivet av KoP:
Skrivet av von_lidl:
Skrivet av RainesX:

Jag hoppas verkligen att konsolerna redan var bortom all räddning!
Tänkter inte titta på detta. Mobiler kan dom få dänga i backen men gammla konsoler som folk går över lika för att få tag på ibland är inte ok!

Fy skäms och visa lite respekt.

EDIT
Nvm läste inte hela den lilla artikeln. Konsolerna funkar och det gjorde allt ändå mer illa och respektlöst!

Jag tycker det är ganska dumt att slänga mobiler i backen också om man tänker på jordartsmetaller och vilka jobb och resurser som ligger bakom att tillverka, men jag fattar vad du menar. Hade jag varit skribent på FZ så hade jag inte velat sprida sådant här men nu är jag ju inte det.

Fast det är väl mer mer "rätt" att dänga en mobil i asfalten i "test syfte" då dom titt som tätt faktiskt hamnar där då folk tappar dem. Men ja, att slänga konsoller i marken är ju ganska menlöst då dom i 99,99999999% av fallen aldrig befinner sig i en sådana situationer. :/

Du har en poäng, men å andra sidan vad förväntar man sig? Tappar man en mobil i asfalten så kommer väl skärmen med stor sannolikhet att spricka? Hur som helst så tycker jag det är lite bortskämt att kasta mobiler i backen i, även fast att de har köpt prylarna med sina egna pengar så känns det lite respektlöst, det är i alla fall vad jag tycker. Sen finns det ju också kvalitetskontroller som man kan gå efter, hur bra dem nu är men hellre det än någon pajas på youtube

Haha ja. Sen finns det väl knappast någon person i världen som baserar sitt mobilköp på hur väl mobilen presterar i ett drop test. Ja såvida man inte har något tuffare yrke, men då går man väl automatisk och köper någon tuffare mobil.

Medlem
Skrivet av DAoG:
Skrivet av SWEBarb:

va lågt, vad ska detta bevisa egentligen ? skänk dom till fattiga barn istället som har det svårt.

Ska fattiga barn ha konsoler till när de inte har någon TV?

Dom 4 TV apparaterna på bordet funkade väl?

ELF
Medlem
Skrivet av kebbe:

Alla dessa konsoler såldes i miljontalen, det kan komma ett "test" av denna sorten varje dag i flera år utan att knappt en enstaka procentenhet av tillgängligheten påverkas..

Rätt som det är så är det i princip omöjligt att få tag på en.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av Pholiage:
Skrivet av DAoG:
Skrivet av SWEBarb:

va lågt, vad ska detta bevisa egentligen ? skänk dom till fattiga barn istället som har det svårt.

Ska fattiga barn ha konsoler till när de inte har någon TV?

Dom 4 TV apparaterna på bordet funkade väl?

Men hur ska de ha råd med elen?

Medlem
Skrivet av fanboyen:

Jag förstår att underhållningsvärdet kanske är större än värdet på konsolerna men personligen blir jag oavsett bara deppad av sådant här...

Skrivet av Mindrax:

Skandal och ytterst beklämmande att förstöra dessa maskiner.
Finns folk som samlar på dem och dessutom reparerar trasiga maskiner.
Skam att vissa individer inte har mer respekt.

Skrivet av anon_17240:

Slå sönder saker som inte längre tillverkas borde inte uppmuntras Fy på dem!

+1

Medlem
Skrivet av Pholiage:

Ett jävla slöseri. Inga ljushuven direkt. Klart som fan de går sönder. Testerna var inte ens rimliga. Ok om det hade varit på 1m höjd och kanske 2dl vätska. Nåt som är typiskt. Kan inte minnas att jag nånsin suttit och spelat på en balkong eller haft konsolerna i fönstret. Och varför hade de på sig regnställ på överkroppen men inte på benen där stänket kom??

Håller med.
Tycker det är ytterst patetiskt när folk ska göra "vetenskapliga tester" och utför dem med mindre logik och metodik än vad en 5 åring skulle hitta på..

Medlem

Det här gör ont!

Idiotiskt test dessutom. Stackars konsoler, som redan överlevt åratal av drift. Fy!


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av DAoG:
Skrivet av Pholiage:
Skrivet av DAoG:
Skrivet av SWEBarb:

va lågt, vad ska detta bevisa egentligen ? skänk dom till fattiga barn istället som har det svårt.

Ska fattiga barn ha konsoler till när de inte har någon TV?

Dom 4 TV apparaterna på bordet funkade väl?

Men hur ska de ha råd med elen?

Finns ju center för fattiga. Det är inte ovanligt att streamers och YT kändisar har donerat allt från Tvspel till fulla pc system. Även sjukhus för barn osv.

1
Skriv svar