Möt alla nya enheter i Starcraft II: Legacy of the Void

Robot
Möt alla nya enheter i Starcraft II: Legacy of the Void

Nya enheter och förändringar på gamla förändrar multiplayerbalansen ordentligt.

#starcraft-ii-legacy-of-the-void, #blizzard


Medlem
Möt alla nya enheter i Starcraft II: Legacy of the Void

Starcract, aww yeah!

Medlem

Är det en typo i rubriken eller är det en kinesisk klon av spelet?


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem

Protoss got screwed again


signatur

I got an offer you cant refuse!

I can't wait for StarCract!

Skägg.
10 Chambers
Medlem

Om man laddare ner spelet på piratebay så är det Starcract.

Medlem

Trodde dom skulle sänka tempot, inte öka det!
>:

Medlem

Underbart, kommer komma nya taktiker och nya spännande matcher.

Ser också fram emot singleplayerkampanjen

Medlem

Som ett nytt spel! Archon mode verkar hett också

Moderator | Testpilot

Med tanken på hur bra det går för LoL och Dota med deras F2P metod, hade inte något liknande funkat lika bra med RTS?

Jag kanske har fel men känns som att genren är på väg att dö ut ännu en gång.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Haha. Fuck.

Ungarna som kom åt tangentbordet?

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Kuci:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Haha. Fuck.

Ungarna som kom åt tangentbordet?

Lack of coffee!


signatur
Medlem

RTS genren dör ut pga de flesta kidsen inte orkar med all micro/macro. Mycket därför Moba är poppis är för att du bara kontrollerar en dude och behöver inte tänka på basbyggande och resurser.

Visst free to play lockar en massa spelare, men det är ju fan horribelt för RTS när det blir pay to win. Hoppas det kommer nya RTS som är genuint bra istället.

Medlem
Skrivet av Kuci:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Haha. Fuck.

Ungarna som kom åt tangentbordet?

Syftar nog till att han skrev fel i rubriken. Om du kollar vad web-adressen är till denna artikel så ser du vad han gjorde för typo innan det ändrades.

Själv hoppades jag lite på att man skulle kunna köra hela campaign i coop (shared base), men det verkar vara en total omöjlighet att fixa. :/

Medlem
Skrivet av Tarmböld:

RTS genren dör ut pga de flesta kidsen inte orkar med all micro/macro. Mycket därför Moba är poppis är för att du bara kontrollerar en dude och behöver inte tänka på basbyggande och resurser.

Visst free to play lockar en massa spelare, men det är ju fan horribelt för RTS när det blir pay to win. Hoppas det kommer nya RTS som är genuint bra istället.

Har du provat Company of Heroes? Orginalet from 2006 håller fortfarande och är i mina (och många andras) ögon världens bästa RTS någonsin. Minimalt basbyggande, förre enheter och lägre tempo än Starcraft. Har fortfarande en aktiv community. Company of Heroes 2 är OK, men inget slår originalet.

Medlem
Skrivet av Tarmböld:

RTS genren dör ut pga de flesta kidsen inte orkar med all micro/macro. Mycket därför Moba är poppis är för att du bara kontrollerar en dude och behöver inte tänka på basbyggande och resurser.

Visst free to play lockar en massa spelare, men det är ju fan horribelt för RTS när det blir pay to win. Hoppas det kommer nya RTS som är genuint bra istället.

Nja, jag håller med om att det är inne att strömlinjeforma spel (inte alltid positivt) men jag tycker inte att moba automatiskt är något simpelt för det, det är ju helt annorlunda spel - typ någon form av team shooter med topdown-vy (Strife var inte oväntat!). Jag gillar båda typerna; kanske därför som war3 är ett av mina favoritspel i genren eftersom jag tycker det hade en hyfsad balans mellan heroes/units. Även Spellforce är kul. Har alltid gillat sådana spel, så långt tillbaks som Master of magic eller Warlords, även om det inte gäller enbart RTS utan all strategi.

Det verkar dock vara rätt polariserande - somliga hatar heroes utan vill bara ha en armé... och det är ju helt okej det med.

Medlem

Jag hoppas ni har reserverat en nyckel till mig (GM protoss)

Medlem
Skrivet av Kennan:
Skrivet av Tarmböld:

RTS genren dör ut pga de flesta kidsen inte orkar med all micro/macro. Mycket därför Moba är poppis är för att du bara kontrollerar en dude och behöver inte tänka på basbyggande och resurser.

Visst free to play lockar en massa spelare, men det är ju fan horribelt för RTS när det blir pay to win. Hoppas det kommer nya RTS som är genuint bra istället.

Har du provat Company of Heroes? Orginalet from 2006 håller fortfarande och är i mina (och många andras) ögon världens bästa RTS någonsin. Minimalt basbyggande, förre enheter och lägre tempo än Starcraft. Har fortfarande en aktiv community. Company of Heroes 2 är OK, men inget slår originalet.

Jadå Comapny of Heroes är ett av mina favorit RTS lir. Känns än idag fräscht och föredrar den typen av gameplay över Starcraft 2s och c&c spelen.
De våga pusha fram genren medans SC 2 känns väldigt 1990s. Inget fel med det nödvändigtvis, men alltid kul med nytt gameplay.
Är också ett fan av MoW: Assault Squad spelen just pga att de har en trevlig mix av realism.

Skrivet av toern:
Skrivet av Tarmböld:

RTS genren dör ut pga de flesta kidsen inte orkar med all micro/macro. Mycket därför Moba är poppis är för att du bara kontrollerar en dude och behöver inte tänka på basbyggande och resurser.

Visst free to play lockar en massa spelare, men det är ju fan horribelt för RTS när det blir pay to win. Hoppas det kommer nya RTS som är genuint bra istället.

Nja, jag håller med om att det är inne att strömlinjeforma spel (inte alltid positivt) men jag tycker inte att moba automatiskt är något simpelt för det, det är ju helt annorlunda spel - typ någon form av team shooter med topdown-vy (Strife var inte oväntat!). Jag gillar båda typerna; kanske därför som war3 är ett av mina favoritspel i genren eftersom jag tycker det hade en hyfsad balans mellan heroes/units. Även Spellforce är kul. Har alltid gillat sådana spel, så långt tillbaks som Master of magic eller Warlords, även om det inte gäller enbart RTS utan all strategi.

Det verkar dock vara rätt polariserande - somliga hatar heroes utan vill bara ha en armé... och det är ju helt okej det med.

Nej Mobas kan vara komplexa just när det kommer till att lära sig alla hjältar, items och teamwork. Men dom är fortfarande mindre micro och macro krävande. Även om jag inte är något hardcore Starcraft fan så måste jag säga att proffsens snabba micro är mer underhållande att se på än något Moba.

1
Skriv svar