Idag släpps Battlefield: Hardline - se oss spela den första episoden

Robot
Idag släpps Battlefield: Hardline - se oss spela den första episoden

Vi lirar igenom den första delen av Battlefield: Hardline på Ultra-inställningar.

#battlefield-hardline-5


Medlem
Idag släpps Battlefield: Hardline - se oss spela den första episoden

Singleplayern måste man pröva iallafall!

Medlem

Är det bara jag eller är fysiken på biljakten helt jäkla värdelös??
Kolla på den röda bilen.. Hasar runt som den vore typ ett bilspel ifrån mitten av 90 talet..

alltså spelet kanske är bra ändå, det kan jag inte säga.. men vad man än säger så blir de att se lite dåligt gjort när inte fysiken stämmer... Absolut på ett spel som ska påminna om verkligheten..

EA verkar som vanligt skicka ut skit som inte är riktigt 100.. Och sen överhypar det att det är verkligen det bästa spelet i Battlefields historia.. Men vad vet ja, Jag har bara sett filmen och till och med den får mig att tveka på att köpa spelet.. Absolut med BF4 färskt i minnet....

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av M4NGL3R:

Är det bara jag eller är fysiken på biljakten helt jäkla värdelös??
Kolla på den röda bilen.. Hasar runt som den vore typ ett bilspel ifrån mitten av 90 talet..

alltså spelet kanske är bra ändå, det kan jag inte säga.. men vad man än säger så blir de att se lite dåligt gjort när inte fysiken stämmer... Absolut på ett spel som ska påminna om verkligheten..

Bilfysiken är lite märkligt, helt klart. Som tur är innehåller singleplayer väldigt lite körning.


signatur
Medlem

Man blir verkligen tveksam till att köpa spelet om de inte ens lagt energi på fysiken i de fundementala delarna..

Medlem

Ingen livestream där Bennet sopar banan med övriga redaktionsmedlemmar?

Singleplayerupplevelsen är förvånansvärt stark för att vara en Battlefield titel (jag tittar på er BF3/4) - Har till och med kommit på mig själv med att högt yttra orden "jag kan tänka mig att spela igenom det här igen om ett par veckor"

Multiplayer är härligt hårt och kaotiskt - en del saker behöver definitivt åtgärdas men på det hela taget en mycket positiv upplevelse.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Bennii:

Ingen livestream där Bennet sopar banan med övriga redaktionsmedlemmar?

Bennet är i London på hemligt uppdrag!


signatur
Medlem

Kampanjen skulle ligga på runt 8-10 timmar, va?

Ser ut som att de har förbättrat sp-delen.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Jag älskar att dom valde kaptenen från The Shield
Säga vad man vill om multiplayern, men kampanjen ska jag banne mig testa


signatur

Game long and prosper

Medlem

OBS! går ej att ändra FOV i SP delen så att ni som funderar på att köpa för att spela... DONT do it...Det är 2015 vad fan tänker dem med? ....

http://www.reddit.com/r/pcmasterrace/comments/2zdcc8/totalbis...

Medlem

Jag tror att om det är något Viceral gör bra så är det kampanjen, dem brukar göra bra SP i sina spel

Medlem

Nejtack - såg lirik spela det och han refundade spelet en halvtimme senare. 59.99$ for battlefield duty 3.5

Medlem

Är det bara jag som aaaaldrig har behövt oroa mig för FOVn öht?

Eller är det speciella skärmar eller sådant som behöver högre FOV?

Medlem
Skrivet av totte1015:

Är det bara jag som aaaaldrig har behövt oroa mig för FOVn öht?

Eller är det speciella skärmar eller sådant som behöver högre FOV?

Vissa kan uppleva åksjukesymptom av för låg FOV. Och sen ger det ju en spelmässig fördel att ha ett bredare synfält.

Medlem
Skrivet av totte1015:

Är det bara jag som aaaaldrig har behövt oroa mig för FOVn öht?

Eller är det speciella skärmar eller sådant som behöver högre FOV?

Håller med, en verklig person ser ju inte direkt åt alla håll om man tittar rakt fram

Medlem

Löjligt blodsprut.

Medlem

tycker faktiskt kampanjen var hemskt tråkig, kliché-fylld, försöker vara realistisk men blir bara konstigt i slutändan. Snygg var den iaf

Medlem

Avskyr FPS - som att titta med ett cyklop ungefär.
Ögon ser ju vidvinkel på annat sätt - omöjligt att agera som vore man en person i cyklopvy.

Knapp att växla 1a/3e-person är de jag helst håller mig till.

Medlem
Skrivet av clappen:

Nejtack - såg lirik spela det och han refundade spelet en halvtimme senare. 59.99$ for battlefield duty 3.5

Fast om man använder uttryck som "refundade" då blir ju resten av orden runt om rätt ointressanta..

Medlem

Såg hela kampanjen på twitch. Tilltalade mig inte alls men multiplayer verkar småskoj. Tänker dock inte betala 500 kr.

Medlem
Skrivet av mickemat:

Såg hela kampanjen på twitch. Tilltalade mig inte alls men multiplayer verkar småskoj. Tänker dock inte betala 500 kr.

http://www.greenmangaming.com/s/se/en/pc/games/shooter/battle...
371 kr

Medlem
Skrivet av robbis:
Skrivet av totte1015:

Är det bara jag som aaaaldrig har behövt oroa mig för FOVn öht?

Eller är det speciella skärmar eller sådant som behöver högre FOV?

Håller med, en verklig person ser ju inte direkt åt alla håll om man tittar rakt fram

Även om man inte ser åt alla håll så är de flesta FPS väldigt mycket mer begränsade än ditt verkliga synfält. Ditt synfält är iaf runt 120 grader. OM vi räknar det suddiga du kan uppfatta i periferin så närmar vi oss 180 grader, men det kan ju vara svårt att simulera periferiseende i FPS. Många FPS har en standard-FOV runt 70-75 och då närmar vi oss tunnelseende.

Medlem

Första dissapointment: Du kan ju fan inte ens köra sönder BUSKAR med bilarna!!!!

Medlem

Tycker det är rätt snyggt iaf

Medlem

Det ser faktiskt kul ut, att sen utvecklarna har lyckats fånga skådespelarnas ansikten ordentligt får Treyarch att skämmas.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem

Ok. Tack.
Nu vet jag säkert att jag inte kommer att köpa det.
35 bortkastade minuter. Men sparade lite pengar.
Kändes ju inte riktigt som Battlefield...


signatur

autograph

Medlem

Köpte idag och lirat hela kvällen. Långt över förväntan! PS4, väldigt följsamt och behagligt. Inte stött på några buggar på 4-5 timmar iaf.

Medlem

Kanon fint med skådespelare, ansikten osv men själva spelmekaniken verkar ju helt bakom flötet! Spännande när två snutar stormar in på ett hak och ska arrestera men slutar i ett blodbad där möblerna på något vis går upp i gasform pga lite skottlossning??? Vidare med biljakt så är det samma skräp där att det ser mest ut som någon first-person mod till GTA 4 lr dylikt förutom att bil-fysiken är mycket sämre....

Medlem

Haha. That's all


signatur

AMD Dualcore +4400, 3GB Kingston, MSI 8800GT, 350GB WD, Windows XP

12
Skriv svar