Plattan i mattan – Carmageddon: Reincarnation har fått datum!

Robot
Plattan i mattan – Carmageddon: Reincarnation har fått datum!
Releasehästryttare
Plattan i mattan – Carmageddon: Reincarnation har fått datum!

Bilspel som släpptes 2007 såg bättre ut än detta ...

Medlem

najs hallonbajs

Medlem

äntligen suttit och spelat utan kampanj för länge

Testpilot

Ska skaffa det bara för orginalen var så roliga

Nån som vet hur nya inkarnationen funkar , är det fortfarande larviga time-limits på banorna ?
Jag älskade att leta reda på alla motståndare och krossa dem men hatade time-limiten.

Medlem

Moraltanterna varnar: du kommer bli en suicidal massmördare på gatorna efter du spelat detta!

Allvarligt talat, grafiken såg verkligen gammal ut, men spelet ser kul ut! Har spenderat veckovis framför datorn med Carmageddon-serien, så jag kommer nog njuta av detta

Medlem
Skrivet av Devan:

Bilspel som släpptes 2007 såg bättre ut än detta ...

Ja, det såg fördjävligt ut. Fysiken på bilarna, haha. Nu var ju inte Carmageddon från början något speciellt realistiskt bilspel (inte ens för sin tid), men detta har jag svårt att se hur det skall locka spelare. Fy tusan vad kul Carmageddon 2 var dock.

Medlem

Var med och Kickstartade spelet, kul att det kommer ut nu


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem
Skrivet av Devan:

Bilspel som släpptes 2007 såg bättre ut än detta ...

Standard kommentar när man pratar om grafik i spel: Grafik är inte allt!

Medlem

Spelat igenom betan och visst finns det vackrare bilspel, men inte roligare.
Jag ler från öra till öra när jag aktiverar en specialare som skickar iväg fotgängare på en 400 meters flygtur med hjälp av enorma spiralfjädrar, eller sladdar in på en fotbollsplan med taservapnet aktiverat.

Glädje, det är vad Carmageddon ger mig, ren spelglädje.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Var också med och kickstartade spelet men har varit orolig sen den första releasen vi fick testa, fruktansvärt dåligt optimerat spel och jag har en känsla av att det inte kommer vara mycket bättre om 5 veckor...

Hade förväntat mig minst ett års längre utvecklingstid för att polera bort alla buggar, skumheter och optimisering....

MEG
Medlem

ser lovande ut


signatur

Death is only the beginning

Medlem

Hade hoppats på att spelet skulle se bättre ut och ha bättre fysik, nu ser det ju ut som om det är något man kan spela på en mobiltelefon.

Var med och kickstartade, testade spelet i början men prestandan var crap och det var sjukt trist. Känns som om man verkligen forcerat det här spelet genom utvecklingen bara för att ha något att släppa. Vi får väl se, kommer iaf testa det men några större förhoppningar har jag inte. Älskade Carmageddon 1 och 2 dock, förjävla roliga spel!

Medlem
Skrivet av Allexz:

Var också med och kickstartade spelet men har varit orolig sen den första releasen vi fick testa, fruktansvärt dåligt optimerat spel och jag har en känsla av att det inte kommer vara mycket bättre om 5 veckor...

Hade förväntat mig minst ett års längre utvecklingstid för att polera bort alla buggar, skumheter och optimisering....

Håller helt och hållet med. Det känns till och med sämre än tvåan. Fruktansvärt stor besvikelse. Får känslan att en ensam person knackat spel hemma i garaget

Medlem

Orginalets bild i slutet ser galnare ut.


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem

Jag var med early access på denna. Kul men trögspelat.
Hoppas de hinner finslipa och putsa mer tills release!
Gillar de tidigare spelen.


signatur

autograph

Medlem
Skrivet av Devan:

Bilspel som släpptes 2007 såg bättre ut än detta ...

mjo tycker det ser väldigt stelt och tråkigt ut faktiskt..

Medlem

“Ladies and gentlemen, start your engines! Members of the public, you have ONE minute to reach minimum safe distance!”

Introt till första Carmageddon ger mig fortfarande gåshud

Jag och farsan brukade lira carmageddon mot varandra hemma när jag var mindre.
Kommer ihåg när jag åkte på kollo med klassen i fyran och pappa skulle följa med som "förälder på plats" eller vadfan det kallas.. Han hade med sin laptop med carmageddon 2 på som vi kids satt och spelade när vi egentligen skulle sova.
Good memories!

Och om man ska prata om Carmageddon Reincarnation.. Det är sjukt bra om man gillar Carmageddon, men det är dåligt optimerat. Spelar det lite då och då, och jag har tyvärr svårt att se hur de ska hinna fixa spelet på 5 veckor. Bäst att hålla tummarna!

k3m
Medlem

Holy moly vilken video alltså. HAhahha bästa spelvideon hittills. Vilka minnen sen också

Inaktiv

Jag hoppas då verkligen att de har optimerat spelet tills dess, för jag får 5-15 FPS med allt på allra lägsta, medan jag får runt 40-55 FPS i Crysis 3 med allt på allra högsta.

Inaktiv

Finns vissa moment jag glimtar tillbaka på när man ser videon.. kan vara ett kul kvällsnöje att spela denna HD remake liksom TTDLX, AoE HD och Homeworld HD.. billiga koncept att göra om gamla diamanter.. men kanske är kul för vissa! Jag hoppas som sagt på ett kvällsnöje åtminstone!


signatur

Macintosh, grunden till PC gaming!

Medlem

Ser mer ut som surgeon simulator.

Avstängd

Carmageddon 2 fortfarande bästa spelet i serien. Minns att jag var 6 år när det kom och spelade det trots 18 års gräns.

Hoppas man fortfarande inte kan ta en kurva i 50 km/h så den rätta känslan infinner sig


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Blir ju glad när jag ser de gamla banorna från ettan. Även om det ser ut som ett spel för handenheter så tror och hoppas jag att det här blir som orginalet - beroendeframkallande kul


signatur

Man skulle ha två hjärnor så att man kunde sabba den ena

Medlem

Det ser fult men kul ut. Ungefär som jag mindes Carmageddon!


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Multiplayer delen har en ganska bra bit kvar att gå känns det som.
Det var inte helt kasst men "Death Race" kändes lite tråkigt och tomt just nu. Roliga power-ups dock.

1
Skriv svar