Nytt Descent under utveckling!

Robot
Nytt Descent under utveckling!

Avhoppare från Star Citizen hoppas kunna återuppliva det klassiska actionspelet.

#nyhetstips, #descent-3, #star-citizen, #descent, #quake


Medlem
Nytt Descent under utveckling!

Älskar de gamla spelen och lirar dem fortfarande emellanåt
Härligt initiativ.

Medlem

Ehm? Jag tipsade om detta för flera veckor sedan.

Iaf, känns kul att de vill blåsa nytt liv i descent. Kanske något man får se på gog sen, må hända? Man kan bara hoppas


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Åh, det här var inte igår...! Jag köpte den första delen till Playstation och spelade det rätt mycket, klarade det till slut. Har för mig att det var riktigt svårt också, på det där sättet som de flesta datorspel var förr. Inga stödhjul eller pekpinnar, man fick förstå det mesta själv, förutom att själva fienderna var rätt tuffa i sig. Och det var mycket mer labyrintaktigt än dagens linjära FPS. Just att orientera sig blev ju en utmaning i sig eftersom man kunde röra sig helt fritt med svävarfordonet. Och nivåerna gick ju också åt alla möjliga håll, upp och ner. Tur att det fanns en vettig 3D-karta som är ungefär som den i Metroid Prime.

Kanske borde försöka få tag på det igen, sålde spelet. Inte lirat tvåan eller trean heller. Kan tänka mig att stödja det här projektet, men tråkigt nog är det ju ofta en digital version man får om man pytsar in pengar på Kickstarter, jag skulle vilja köpa en fysisk utgåva.

Medlem

Den här fortsättningen kan nog bli bra.

I Think it will be at least a descent game...

Medlem

Jag blev mest nyfiken på varför dom har hoppat av Star Citizen?

Medlem
Skrivet av umegatron:

Jag blev mest nyfiken på varför dom har hoppat av Star Citizen?

Känner detsamma, i och med finanseringen av Star Citizen så borde det väl vara en mer säker ekonomi för deras personliga hushåll, lite av en gamble att hoppa av och satsa på ett osäkert projekt. Granted det är finansierat, men i dem fallen så får man vara lite mer vaksam över vad som spenderas.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Inaktiv

Descent 2 var ett ok spel, musiken i spelet daremot ar grym, brukade anvanda spelskivan som musk cd .

Medlem

Alltid lika läskigt när man ska fly efter att ha skjutit sönder kärnan. Ska man hitta ut eller inte.

Medlem

När får vi ett nytt FreeSpace dårå?!

Medlem
Skrivet av ohem:
Skrivet av umegatron:

Jag blev mest nyfiken på varför dom har hoppat av Star Citizen?

Känner detsamma, i och med finanseringen av Star Citizen så borde det väl vara en mer säker ekonomi för deras personliga hushåll, lite av en gamble att hoppa av och satsa på ett osäkert projekt. Granted det är finansierat, men i dem fallen så får man vara lite mer vaksam över vad som spenderas.

Bara en gissning men med ett så stort gäng som SC har blivit nu så är de säkert ett par som inte gillar läget o provar på nått nytt.

Medlem
Skrivet av ohem:
Skrivet av umegatron:

Jag blev mest nyfiken på varför dom har hoppat av Star Citizen?

Känner detsamma, i och med finanseringen av Star Citizen så borde det väl vara en mer säker ekonomi för deras personliga hushåll, lite av en gamble att hoppa av och satsa på ett osäkert projekt. Granted det är finansierat, men i dem fallen så får man vara lite mer vaksam över vad som spenderas.

Eventuellt är kontroversiellt att säga såhär idag men det kanske inte bara är pengar de bryr sig om!

Deras arbete med SC kanske närmade sig sluttampen, eller kanske de inte blev tilldelade de uppgifter de förväntat sig?

Jag har inte kollat länkarna i nyheten dock, kanske tas upp där?


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av magma:

Ehm? Jag tipsade om detta för flera veckor sedan.

Iaf, känns kul att de vill blåsa nytt liv i descent. Kanske något man får se på gog sen, må hända? Man kan bara hoppas

Sorry, måste ha missat det mailen. Lägger in ett tipstack!


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av magma:

Ehm? Jag tipsade om detta för flera veckor sedan.

Iaf, känns kul att de vill blåsa nytt liv i descent. Kanske något man får se på gog sen, må hända? Man kan bara hoppas

Sorry, måste ha missat det mailen. Lägger in ett tipstack!

Ingen fara. Jag menade inte att verka otrevlig. Råkade hitta nyheten och tänkte bara att det vore kul att ta upplysa. Får man in många mail är det lätt att missa


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av magma:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av magma:

Ehm? Jag tipsade om detta för flera veckor sedan.

Iaf, känns kul att de vill blåsa nytt liv i descent. Kanske något man får se på gog sen, må hända? Man kan bara hoppas

Sorry, måste ha missat det mailen. Lägger in ett tipstack!

Ingen fara. Jag menade inte att verka otrevlig. Råkade hitta nyheten och tänkte bara att det vore kul att ta upplysa. Får man in många mail är det lätt att missa

Det gjorde du inte


signatur
Medlem
Skrivet av umegatron:

Jag blev mest nyfiken på varför dom har hoppat av Star Citizen?

Det är Wingmans företag. Han hoppade av på grund av att jobbet med SC skulle tvinga honom till att flytta och han ville inte lämna sin familj.

https://forums.robertsspaceindustries.com/discussion/197558/d...

Medlem

Gissa vilket Descent som var min favorit? Jo Freespace såklart you fucking idiots.

#StarCitizenFTW


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av magma:

Ehm? Jag tipsade om detta för flera veckor sedan.

Iaf, känns kul att de vill blåsa nytt liv i descent. Kanske något man får se på gog sen, må hända? Man kan bara hoppas

Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av magma:

Ehm? Jag tipsade om detta för flera veckor sedan.

Iaf, känns kul att de vill blåsa nytt liv i descent. Kanske något man får se på gog sen, må hända? Man kan bara hoppas

Sorry, måste ha missat det mailen. Lägger in ett tipstack!

Lite off topic - appropå tips så tipsade jag om den nya patchen till Elite: Dangerous för ett tag sedan, som lägger till avsevärt mycket bättre co-op-spelande. Vore intressant att få upp en nyhet om det.

Medlem

Kunde aldrig lira Descent-spelen back in the day, blev så gaaaalet illamående.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

1
Skriv svar