Rykte: Kojima Productions läggs ner

Medlem
Rykte: Kojima Productions läggs ner

Lite av en historisk händelse i spelbranchen om det stämmer! =/

Medlem

Sjukt tråkigt.

Skribent
Skrivet av HampStamp:

Det är verkligen som att de vill radera hans existens. Hans namn är totalt borta från alla officiella sidor för MGS. Bland annat har de tagit bort "A HIDEO KOJIMA GAME" från spelcoversen för alla spelen.

Om man vill se upprörda fans kan man kika på #AHIDEOKOJIMAGAME på Twitter

Detta beteende spär ju verkligen på ryktet att det är något slags bråk mellan Konami och Kojima.


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem

Så konami vill döda sin guldgäss?


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem

Vad händer med Silent Hills nu?


signatur

Save thy self, because nobody else will.

Medlem

WAT?!

Vilket jävla bombnedslag!

SoL
Medlem
Skrivet av Ascendancy:

Vad händer med Silent Hills nu?

Precis va jag tänkte, har sett fram emot de spelet..

Medlem

Tråkigt, får hoppas att detta inte påverkar Phantom Pain på något sätt. Om det är det sista MGS från Kojima håller jag tummarna för ett värdigt avslut.

Medlem

Årets sämsta nyhet.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av Ascendancy:

Vad händer med Silent Hills nu?

Det lär ju olyckligtsvis utvecklas eller läggas ner utan Kojima's medverkan.

Undrar vad som hänt mellan parterna. Kojima kanske sa till styrelsen att det får räcka med MGS nu.

Medlem

Jag tycker detta är bra och något som kojima borde gjort för många år sedan.

Slå ihopa huvudet med någon tokig jävel i pc industrin.

Kan bara bli magi.

Medlem

@FuzioN: Tror dessvärre att du får leva med portningar oavsett. Jag tror inte Kojima slutar göra sina spel till konsol, bara för att han bryter med Konami. Men den som lever får se!

Medlem
Skrivet av Xvirisx:

@FuzioN: Tror dessvärre att du får leva med portningar oavsett. Jag tror inte Kojima slutar göra sina spel till konsol, bara för att han bryter med Konami. Men den som lever får se!

Nu menade iofs inte jag han bara skulle göra till pc faktist utan hade kunnat vara multi platform :D, men jo sant tänk dig vilka saker han hade kunnat göra och ideer som konsoler ej klarar av hade varit riktigt intressant att se

Medlem

Jag blir nöjd bara han gör en remake på Metal Gear solid och slutför Silent Hills!

1
Skriv svar