Buggdräpande patch till Cities: Skylines finns ute nu!

Robot
Medlem
Buggdräpande patch till Cities: Skylines finns ute nu!

Gamechanger: Road upgrade tool now works between two-way and one-way roads and right mouse-button changes direction of one-way roads. Kul att de implementerar en av de mest användbara modsen så här tidigt i spelet

Medlem

Hoppas på att det kommer lite mer dynamiska saker, tid/väder etc


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Då hoppas vi på att nästa patch innehåller fixar till trafiken

Geeks Gaming
Skrivet av LoyalCrystalean:

Då hoppas vi på att nästa patch innehåller fixar till trafiken

Bygger nån tillräckligt bra så är inte trafiken några problem

Härligt att dom fixar saker. Dock måste jag säga att jag inte stött på några buggar alls i spelet va några år sedan något sånt hänt

Medlem

Underbart företag!! Se och lär EA.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Om någon är intresserad.

Riktigt bra och rolig youtuber som visar hur man bygger sin stad på bästa sätt: https://www.youtube.com/watch?v=d2C1gjVAtyk

Shitty water!

Medlem
Skrivet av OddGreen:

Om någon är intresserad.

Riktigt bra och rolig youtuber som visar hur man bygger sin stad på bästa sätt: https://www.youtube.com/watch?v=d2C1gjVAtyk

Shitty water!

Haha, shitty water!

Och Poop River! I del 2.

Ja, jag är lättroad

Medlem

Detta spelet håller på att ta över mitt liv...

Medlem
Skrivet av LoyalCrystalean:

Då hoppas vi på att nästa patch innehåller fixar till trafiken

Fast å andra sidan blir det lätt trafikstockning i de flesta IRL-städer också. Nu har jag inte funderat så mkt över det men undrar om trafikläget är värre i ens städer under rusningstid...?


signatur

{15:3} Dominus quasi vir pugnator, omnipotens nomen eius.
The Lord is a Man of War.

Medlem
Skrivet av ChosenByGod:
Skrivet av LoyalCrystalean:

Då hoppas vi på att nästa patch innehåller fixar till trafiken

Fast å andra sidan blir det lätt trafikstockning i de flesta IRL-städer också. Nu har jag inte funderat så mkt över det men undrar om trafikläget är värre i ens städer under rusningstid...?

Jo det är ju ett av problemen med trafiken, ingen dygnsrytm så alltid max trafik. Problem är väl kanske lite starkt ord för det här men definitivt en efterfrågad feature.

Ett stort problem med trafiken dock är fordon som leverera nått till en byggnad, (typ lastbilar, ambulancer, traktorer osv) eftersom de parkerar tvärs över vägen och blockerar trafiken den tid leveransen tar, blir väldiga problem där du har många byggnader som ofta får eller skickar leveranser.

Medlem

Finns det något dåligt med spelet? Jag gillar inte att ALLA gillar det, är det en överreaktion på att Sim City var så dåligt eller?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Finns det något dåligt med spelet? Jag gillar inte att ALLA gillar det, är det en överreaktion på att Sim City var så dåligt eller?

Du har nog helt klart rätt att City Skylines har fått en rejäl knuff i positiv kritik pga Sim City.
Själv har jag inte spelat det eftersom tiden inte räcker till för tillfället men jag kommer nog införskaffa det snart.

Det jag tror göra att det är så lite negativ kritik om spelet är att all information om spelet som Colossal Order Ltd släppt innan lanseringen verkar stämma överens med slutprodukten till skillnad från Sim City.

Och de flesta verkar vara överens om att det är just nu den bästa City buildern och då är det ju svårt att klaga.

Och att det är Paradox som är utgivare ser jag bara som ett stort plus, nog för att de pumpar ut DLC paket utan hejd så är det få företag som ger så matiga patchar att det inte berör mig.


signatur
Medlem
Skrivet av Nemo:
Skrivet av OddGreen:

Om någon är intresserad.

Riktigt bra och rolig youtuber som visar hur man bygger sin stad på bästa sätt: https://www.youtube.com/watch?v=d2C1gjVAtyk

Shitty water!

Haha, shitty water!

Och Poop River! I del 2.

Ja, jag är lättroad

Del 3:
"I hope you are satisfied with what you learned from this video. If you are not I give you permission to spank me."

Medlem

Haha! Den här fixen var helt klart efterfrågad "killed the clicking sounds that could be heard on a quiet night during full moon and near the end of the loading screen"

Medlem

"nerfed parks decreasing commercial demand" TACK SOM FAN!
Det började bli löjligt i min största stad när alla var nöjda med ett ICA Maxi i hörnet på kartan typ.


signatur

// Bacon <3

Medlem
Skrivet av Wolfkin:
Skrivet av ChosenByGod:
Skrivet av LoyalCrystalean:

Då hoppas vi på att nästa patch innehåller fixar till trafiken

Fast å andra sidan blir det lätt trafikstockning i de flesta IRL-städer också. Nu har jag inte funderat så mkt över det men undrar om trafikläget är värre i ens städer under rusningstid...?

Jo det är ju ett av problemen med trafiken, ingen dygnsrytm så alltid max trafik. Problem är väl kanske lite starkt ord för det här men definitivt en efterfrågad feature.

Ett stort problem med trafiken dock är fordon som leverera nått till en byggnad, (typ lastbilar, ambulancer, traktorer osv) eftersom de parkerar tvärs över vägen och blockerar trafiken den tid leveransen tar, blir väldiga problem där du har många byggnader som ofta får eller skickar leveranser.

Det finns moddar som lägger till parkeringsgarage. Annars kan du göra ett eget i asset editorn väldigt lätt


signatur

// Bacon <3

Medlem
Skrivet av PcKaffe:
Skrivet av Wolfkin:
Skrivet av ChosenByGod:
Skrivet av LoyalCrystalean:

Då hoppas vi på att nästa patch innehåller fixar till trafiken

Fast å andra sidan blir det lätt trafikstockning i de flesta IRL-städer också. Nu har jag inte funderat så mkt över det men undrar om trafikläget är värre i ens städer under rusningstid...?

Jo det är ju ett av problemen med trafiken, ingen dygnsrytm så alltid max trafik. Problem är väl kanske lite starkt ord för det här men definitivt en efterfrågad feature.

Ett stort problem med trafiken dock är fordon som leverera nått till en byggnad, (typ lastbilar, ambulancer, traktorer osv) eftersom de parkerar tvärs över vägen och blockerar trafiken den tid leveransen tar, blir väldiga problem där du har många byggnader som ofta får eller skickar leveranser.

Det finns moddar som lägger till parkeringsgarage. Annars kan du göra ett eget i asset editorn väldigt lätt

Javisst gör det det, som tur är bestämde sig Colossal Order och Paradox för att satsa rejält på mod-stöd för spelet vilket gör att vi nu har över 16.000 moddar och tillägg vilket löser de flesta problem som finns. Saken är bara att du ska inte behöva moddar för att lösa grundläggande problem i spelet, det ska fixas av utvecklarna och finnas med default i spelet.

Nu tror jag ju att utvecklarna kommer att fixa det mesta bara vi ger dom lite tid, spelet har ju bara varit ute 1 vecka än och med tanke på att de är ett väldigt litet team så kan man inte begära att allt ska fixas med en gång. Utvecklarna har dessutom gått ut med att alla funktioner de vill ha i spelet inte var möjligt att hinna med innan release men att spelet kommer att uppdateras kontinuerligt, närmast blir det tunnlar och Europeiska byggnader men hur snart de dyker vet vi inte än.

Medlem
Skrivet av Wolfkin:
Skrivet av PcKaffe:
Skrivet av Wolfkin:
Skrivet av ChosenByGod:
Skrivet av LoyalCrystalean:

Då hoppas vi på att nästa patch innehåller fixar till trafiken

Fast å andra sidan blir det lätt trafikstockning i de flesta IRL-städer också. Nu har jag inte funderat så mkt över det men undrar om trafikläget är värre i ens städer under rusningstid...?

Jo det är ju ett av problemen med trafiken, ingen dygnsrytm så alltid max trafik. Problem är väl kanske lite starkt ord för det här men definitivt en efterfrågad feature.

Ett stort problem med trafiken dock är fordon som leverera nått till en byggnad, (typ lastbilar, ambulancer, traktorer osv) eftersom de parkerar tvärs över vägen och blockerar trafiken den tid leveransen tar, blir väldiga problem där du har många byggnader som ofta får eller skickar leveranser.

Det finns moddar som lägger till parkeringsgarage. Annars kan du göra ett eget i asset editorn väldigt lätt

Javisst gör det det, som tur är bestämde sig Colossal Order och Paradox för att satsa rejält på mod-stöd för spelet vilket gör att vi nu har över 16.000 moddar och tillägg vilket löser de flesta problem som finns. Saken är bara att du ska inte behöva moddar för att lösa grundläggande problem i spelet, det ska fixas av utvecklarna och finnas med default i spelet.

Nu tror jag ju att utvecklarna kommer att fixa det mesta bara vi ger dom lite tid, spelet har ju bara varit ute 1 vecka än och med tanke på att de är ett väldigt litet team så kan man inte begära att allt ska fixas med en gång. Utvecklarna har dessutom gått ut med att alla funktioner de vill ha i spelet inte var möjligt att hinna med innan release men att spelet kommer att uppdateras kontinuerligt, närmast blir det tunnlar och Europeiska byggnader men hur snart de dyker vet vi inte än.

Det beror på om man anser att parkeringen vid vägkanten är ett problem eller inte. Jag medger att trafiken inte är helt bra, men just den delen ser jag inte som ett problem. Det är ganska lätt löst om man använder flera strategiskt placerade avfarter från motorvägen.Eller använder rondeller istället för korsningar. Då kan det stå bilar efter varenda vägkant utan problem.


signatur

// Bacon <3

1
Skriv svar