Empire total war kraschar

Medlem
Empire total war kraschar

När jag startar empire total war från steam så blir det direkt programmet svarar inte. någon som vet vad man ska göra?

Inaktiv

Samma här. Duktigt Steam.

Medlem

Ahh, det klassiska felet:P

Ta bort ClientRegistry.blob i steam mappen. Starta om steam, starta empire, Funkade för mig:D

Medlem

för mig funkade det genom att starta om datorn

Inaktiv

Har samma problem i Vista att Empire total war har slutat fungera ngn som kan något?

Medlem

om det är innnan ni kommer tiöö menyn så är det bara att vänta det kommer igång efter ett tag


signatur

F.E.A.R = Fuck Everything And Run

Medlem

Jag har däremot stora problem med att det kraschar medan jag spelar. Till exempel har jag ett sparat spel där spelet kraschar varje gång jag klickar på min flotta som ligger parkerad utanför stockholm. Ett annat sparat spel som kraschar varje gång jag intar Moskva. Mäkta irriterande

Inaktiv
Skrivet av Wiik:

Jag har däremot stora problem med att det kraschar medan jag spelar. Till exempel har jag ett sparat spel där spelet kraschar varje gång jag klickar på min flotta som ligger parkerad utanför stockholm.

Samma sak händer varje gång jag klickar på in flotta också:down:


signatur

Trä flis smakar trä!

Inaktiv

Tja, jag har också problem med Empire total war.
Spelet är nyinstallerat men laggar ihop totalt och jag kan inte spela. Jag har windows vista, 2 gig ram, Amd athlon 64 x2 dual core processor 4600+ som ligger på 2,41 GHZ.
MItt grafikkort är GeForce 8600 GTS.

Har provat på lägsta grafikinställningarna men ändå laggar spelet ihop och jag kan inte spela. fattar inte varför! Minimumkraven för att spela spelet klarar min dator så fattar ingenting!

hjälp, spelet verkar coolt!

Medlem

En eventuell lösning på problemet:

http://www.twcenter.net/forums/showthread.php?t=238484


signatur

//* Det finns inga Minor för Svärdet *\\

Inaktiv

Hmm, vad jag förstod det som handlade det om minnet på datorn och jag har 6 gig fritt minne med spelet installerat så det borde fungera... Vet du om man behöver någon patch eller uppdatering?

Medlem

Det är mer komplicerat än vad man tror. Men av vad jag har läst så har det hjälpt för många. Har själv haft problem med krascher, och det verkar fungerar bättre än förut med åtgärderna...ta i trä. En intressant sak är att ju mer minne man har på grafikkortet, desto större chans är att man får problem.

Om du har ett 64 bitars OS räcker det med att ladda ner "patchen" för exe filen till spelet(är ingen riktig officiell patch, utan mer som ett halvt officiell crack, då denna crack skapades en av programmerarna på företaget). Läst att denna "crack" kan orsaka problem med multiplayer. Cracket är till för att tala om för exe filen att programmet får använda mer än 2GB minne.

Med 32 bitars OS måste du förutom installera "cracket" också modifera OS:et för att det ska kunna tillåta spelet låna mer minne (av vad jag har uppfattat det som. )

Läs igenom noga, du kan alltid reversa processen om åtgärderna inte fungerar.

Edit: Verkar som inte lösningen ovan hjälpte mig med krascher. Bara lägga spelet åt sidan för min del.


signatur

//* Det finns inga Minor för Svärdet *\\

Medlem

spelet går så jäävla segt nu för mig.. suck, man orkar ju inte spela när det tar 5min att köra varje omgång. blää. suger röv!!!

fixa det nån


signatur

R.I.P The_maxx

Inaktiv

Lösningen ovan fungerade perfekt! Körde mer än 3h utan att spelet krascha. Var riktigt irriterande innan när man var tvungen att köra om flera slag.

1
Skriv svar