Eve Online får högupplösta texturer

Robot
Eve Online får högupplösta texturer

Det lastgamla spelet har aldrig varit snyggare


Medlem
Eve Online får högupplösta texturer

jag skaffade detta för en tid tillbaks. skulle jättte gärna vilja förstå hur man lirar. skitsnyggt och detaljerat spel, men gör svårt att förstå. kom knappt igenom tutorialen
som sagt var skulle jätte gärna vilja kunna sätta mig in i spelet, men det är för svårt för mig.
dom nya texturerna ser skitsnygga ut dock.

Medlem
Skrivet av Zero303:

jag skaffade detta för en tid tillbaks. skulle jättte gärna vilja förstå hur man lirar. skitsnyggt och detaljerat spel, men gör svårt att förstå. kom knappt igenom tutorialen
som sagt var skulle jätte gärna vilja kunna sätta mig in i spelet, men det är för svårt för mig.
dom nya texturerna ser skitsnygga ut dock.

Spelet är ökänt för detta. Jag kan dock om du vill fortsätta spela upprepa en rekommendation jag hört från många gällande starten om att gå med i någon Corporation för nya spelare och låta dem ge dig en riktig tutorial. Brave Newbies tror jag tar emot vem som helst, till exempel.

OT: Detta var välbehövligt, PBR utan HD-texturer retade mig att se, trevligt att potentialen i PBR uppfylls nu.

Medlem
Skrivet av Zero303:

jag skaffade detta för en tid tillbaks. skulle jättte gärna vilja förstå hur man lirar. skitsnyggt och detaljerat spel, men gör svårt att förstå. kom knappt igenom tutorialen
som sagt var skulle jätte gärna vilja kunna sätta mig in i spelet, men det är för svårt för mig.
dom nya texturerna ser skitsnygga ut dock.

Gå med i någon corp för nybörjare. Eve univeristy är nog ett bra val. Har dock aldrig var medlem själv. http://www.eveuniversity.org/

Medlem
Skrivet av Zero303:

jag skaffade detta för en tid tillbaks. skulle jättte gärna vilja förstå hur man lirar. skitsnyggt och detaljerat spel, men gör svårt att förstå. kom knappt igenom tutorialen
som sagt var skulle jätte gärna vilja kunna sätta mig in i spelet, men det är för svårt för mig.

Exakt samma för mig..Jag har nog haft 3 en-månads sub och tröttnat varje gång..Jättesvårt att komma in i för mig.

Medlem

Jag misstänker att detta är i huvudsak för att EVE: Valkyrie är i behov av mer högupplösta skepp. Att EVE: Online ser bättre ut som resultat är väl bara en bonus.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av Egg3t_:
Skrivet av Zero303:

jag skaffade detta för en tid tillbaks. skulle jättte gärna vilja förstå hur man lirar. skitsnyggt och detaljerat spel, men gör svårt att förstå. kom knappt igenom tutorialen
som sagt var skulle jätte gärna vilja kunna sätta mig in i spelet, men det är för svårt för mig.
dom nya texturerna ser skitsnygga ut dock.

Gå med i någon corp för nybörjare. Eve univeristy är nog ett bra val. Har dock aldrig var medlem själv. http://www.eveuniversity.org/

EVE-uni har en lång ansökningsprocess där man väntas visa förståelse för deras regler mm. Rekommenderar dem inte.

Medlem

EVE är skitsvårt utan lite stöd, känt som ett av de svåraste spelen, förmodligen the #1 shithard MMO in the world.
Själv gick jag med i en svensk corporation dag 1 och fick bra stöd och hjälp med recept och liknande. Några månader senare satt jag med corpen i nullspace och drog in fett med pengar.
...och jag gillar inte ens pvp, så det rörde jag inte. Satt mest och var skitskraj varenda gång jag lämnade en station. Men kul var det. De visar hur ett MMO faktiskt KAN utvecklas och fortsätta vara aktuellt år efter år, och de gör det typ, ja... år efter år.
Slutade spela efter två år, men känner fortfarande stor respekt för att de vågar vara annorlunda, vågar ta risker, lita på att spelarna kan ha stor makt i spelet och dess utformning/framtid osv.
Tänk om EA/Bioware hade vågat lika mycket när de gjorde SWTOR. Suck... Så mycket pengar och potential bortkastad.

Medlem

Apocen ser riktigt snygg ut


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Skrivet av ulrik.borg:

EVE är skitsvårt utan lite stöd, känt som ett av de svåraste spelen, förmodligen the #1 shithard MMO in the world.
Själv gick jag med i en svensk corporation dag 1 och fick bra stöd och hjälp med recept och liknande. Några månader senare satt jag med corpen i nullspace och drog in fett med pengar.
...och jag gillar inte ens pvp, så det rörde jag inte. Satt mest och var skitskraj varenda gång jag lämnade en station. Men kul var det. De visar hur ett MMO faktiskt KAN utvecklas och fortsätta vara aktuellt år efter år, och de gör det typ, ja... år efter år.
Slutade spela efter två år, men känner fortfarande stor respekt för att de vågar vara annorlunda, vågar ta risker, lita på att spelarna kan ha stor makt i spelet och dess utformning/framtid osv.
Tänk om EA/Bioware hade vågat lika mycket när de gjorde SWTOR. Suck... Så mycket pengar och potential bortkastad.

De har ju förenklat spelet rätt mkt under åren med, när jag började lira var det betydligt fler skills som behövdes för att göra några större framsteg. Detta förenklades rätt rejält för ett par år sedan så att man inte behöver spendera tid på learningskills som en annan gjorde innan ^^

Har själv inte spelat aktivt sedan 2010 typ så har gått miste om en hel del sedan dess.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

bästa dom har gjort va att ta bort begränsningen i skillkön

Medlem

Riktigt nice! Det tar ett par försök att komma in i det här spelet men det är väl värt det!

Medlem

Det absolut svåraste MMO, och har en riktigt hög tröskel för att komma igång.
Jag tycker den här bilden sammanfattar det rikitig bra: https://dementiagaming.files.wordpress.com/2010/08/learning_c...

Men det finnså andra sidan inget annat spel som ger mig sådan puls och adrenalin-kick, som eve online, när man spelar. Klart väl värt tiden det tar att sätta sig in i det, och som många andra redan tipsat om. Det är en bra idé att joina ett "nybörjar vänligt corp".
Jag tror att CCP redan har (eller väldigt snart) kommer ändra tutorialen så den blir lättare att förså och lära sig spelet från den (den gamla var ju totalt värdelös).

1
Skriv svar