Nej, Windows 10 blir INTE gratis för pirater

Robot
Nej, Windows 10 blir INTE gratis för pirater
Nej, Windows 10 blir INTE gratis för pirater

Jag blir lite förvirrad nu...

Piratern kan allstå uppgradera _HELT_ gratis... men det blir inte en riktig licens? Vari består straffet? De får ju Windows 10 helt gratis ändå? Känns som om ni saknar någoting i nyheten, eller så är Microsoft själva förvirrade över hur de ska hantera detta.

Medlem

De kanske kan uppgradera filerna i operativsystemet men den serial de använder förblir en falsk och de kanske får problem med Windows Update och liknande. Ingen rätt till support och sådant.


signatur

Hell Tengil, vår befriare!

Medlem

Windows 10 kommer vara gratis för pirater, på samma sätt som Windows 95, 98, 98SE, ME, 2000, XP, Vista, 7, och 8 var gratis för pirater.

Medlem

Låter lite klurigt det där. Kanske så optimistiska om Win10 att de "låter" piraterna få uppgradera i hopp om att de senare köper det?

Inaktiv
Skrivet av Ender:

Låter lite klurigt det där. Kanske så optimistiska om Win10 att de "låter" piraterna få uppgradera i hopp om att de senare köper det?

Är nog tanken, ja!

Medlem

Welcome to the internet Microsoft...

Moderator | Testpilot
Skrivet av Bennii:

Windows 10 kommer vara gratis för pirater, på samma sätt som Windows 95, 98, 98SE, ME, 2000, XP, Vista, 7, och 8 var gratis för pirater.

Fick mig skratta mer än det borde.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Pirater har väl aldrig skaffat något gratis ? Själva tanken med piratkopiering är just att någon tar betalat för "jobbet" och att kunden betalar en mindre summa för att få en kopia på något.

Är det gratis handlar det om illegal fildelning.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av Widowmaker-EATTJ:

Jag blir lite förvirrad nu...

Piratern kan allstå uppgradera _HELT_ gratis... men det blir inte en riktig licens? Vari består straffet? De får ju Windows 10 helt gratis ändå? Känns som om ni saknar någoting i nyheten, eller så är Microsoft själva förvirrade över hur de ska hantera detta.

Det här kommer nog fungera som det gjorde med Windows 7. Windows 7 erbjuder möjligheten att testa på produkten innan den kräver aktivering. Om man inte akiverar den efter att tiden tagit slut kommer Windows informera en om detta varje gång man startar datorn och man kan inte heller längre uppdatera programvaran.

Utan aktivering har man en trial version av Windows som fungerar utan restriktioner fram tills tiden löper ut efter detta kommer man få ett begränsat Windows som kommer fungera i ett tag tills systemet blir helt låst och man måste aktivera eller avinstallera det.

Medlem
Skrivet av Bennii:

Windows 10 kommer vara gratis för pirater, på samma sätt som Windows 95, 98, 98SE, ME, 2000, XP, Vista, 7, och 8 var gratis för pirater.

LOL

Medlem

Genuine Advantage eller vad det kallas för uppmanar ju en att uppgradera till en riktig licens om det är problem med den man har.
Själv äger jag faktiskt 2x WinXP Pro, 2x Win 7 Pro samt 2x Win 8. Vad jag ska göra med XP licenserna är däremot oklart haha


signatur

Welcome to the Manglerdome

Antagligen kommer piraterna uppdatera sitt Windows, bara för att sedan upptäcka att massor av program inte går att installera och kanske då måste köpa licens för att ens få det att funka.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Inaktiv

Ja, nyhetssidorna hoppade på det budskapet lite väl fort. Man blev själv bärare av falsk information tyvärr.

MS har iallafall sagt att de inte har nåt att tillägga när det gäller vad en icke genuin kopia innebär. Förmodligen arbetar de fortfarande på det.

Ursäkta till de med äldre versioner av Windows som jag gav falskt hopp.

Medlem

Jag köpte win7 för dyr peng, så att få win10 gratis glädjer mej


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Windows har ALLTID varit gratis för pirater


signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

Medlem

Antar att mängden piratkopior av Windows 7 och 8 denna vecka har ökat avsevärt :).

Medlem

Har inte piratat ett enda Windows sen XP. Pröjsat för både VIsta (men inte innan sp1), 7 och 8(.1) så det blir skönt att kunna uppgradera gratis denna gång.

Medlem
Skrivet av Widowmaker-EATTJ:

Jag blir lite förvirrad nu...

Piratern kan allstå uppgradera _HELT_ gratis... men det blir inte en riktig licens? Vari består straffet? De får ju Windows 10 helt gratis ändå? Känns som om ni saknar någoting i nyheten, eller så är Microsoft själva förvirrade över hur de ska hantera detta.

Piratkopierar du windows så förlorar du riktiga licenser till Oficce och vice versa. Pirakopierar du Office blir din Windows licens borttagen. Och då kan du inte köpa vissa program eller installera dom, vissa uppdateringar får du inte osv. (och vissa bonus tjänster kan du inte gå med i eller får vissa förmåner).

Desutom får du inte hjälp av microsoft suporten om du råkar ut för problem du inte kan lösa själv osv.


signatur

Mirrors are more fun than television

Medlem

Tycker att det låter som att de helt enkelt inte kommer att lägga tid och pengar på kopieringsskydd mm. det har ju aldrig fungerat tidigare.

Skrivet av DonGrif:

De kanske kan uppgradera filerna i operativsystemet men den serial de använder förblir en falsk och de kanske får problem med Windows Update och liknande. Ingen rätt till support och sådant.

Ja precis så tar jag det också


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av Makoo:
Skrivet av Widowmaker-EATTJ:

Jag blir lite förvirrad nu...

Piratern kan allstå uppgradera _HELT_ gratis... men det blir inte en riktig licens? Vari består straffet? De får ju Windows 10 helt gratis ändå? Känns som om ni saknar någoting i nyheten, eller så är Microsoft själva förvirrade över hur de ska hantera detta.

Piratkopierar du windows så förlorar du riktiga licenser till Oficce och vice versa. Pirakopierar du Office blir din Windows licens borttagen. Och då kan du inte köpa vissa program eller installera dom, vissa uppdateringar får du inte osv. (och vissa bonus tjänster kan du inte gå med i eller får vissa förmåner).

Desutom får du inte hjälp av microsoft suporten om du råkar ut för problem du inte kan lösa själv osv.

Vart har du läst det här?


signatur

Burn in the light.

Medlem
Skrivet av IceMan:

Jag köpte win7 för dyr peng, så att få win10 gratis glädjer mej

x2

Medlem
Skrivet av SunShine:

Pirater har väl aldrig skaffat något gratis ? Själva tanken med piratkopiering är just att någon tar betalat för "jobbet" och att kunden betalar en mindre summa för att få en kopia på något.

Är det gratis handlar det om illegal fildelning.

Vart i ordet PIRATkopiering får du det till att det skulle handla om legal fildelning,? Så vitt vad jag vet så var pirater tjuvar

1
Skriv svar