Empire: Total War

Medlem
Empire: Total War

Tänkte bara säga att Empire fick 9.5 på pc.ign.com häromdagen, väntan blir bara mer och mer olidlig nu när jag inser att spelet faktiskt kan bli så pass bra som jag hoppats;)


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Medlem

Tur att det kommer imorrn. Kan inte vänta länge!!

Medlem

Fuck you steam! Och fuck you webbhallen! Vad är det för mening med att förhandsboka ett spel om man inte får spela det direkt när man får hem det i brevlådan? Och hur jävla arroganta kan steam vara när man får googla för att få reda på att jag inte får instalera MITT exemplar av ett spel som JAG har köpt för mina EGNA pengar förrens den 4:e? Hade jag istället valt att ladda ner spelet som så många andra verkar göra hade jag inte ens behövt ha ett konto på steam, eller betalat för den delen för ett spel som jag tydligen inte äger rätten till att spela när jag själv behagar!

Medlem

Eftersom spelet släpps kl. 18.00 på steam idag borde du kunna aktivera det då...

Medlem

Känns skönt att man fick DVD-casen idag

Ska bli kul att aktivera det kl 18.00.

Inaktiv

JAHA! Det är därför det inte funkar! Tänkte precis skriva ett inlägg om detta problem.

Fick hem det idag med.
Men det ville inte bli installerat när jag efter att jag skrev in mitt serialnumber. Hela mitt steam slockna o jag visste inte vad jag skulle göra.

Skönt att det var bara det... men ändå, DE KUNDE MEDDELAT MIG VIA STEAM!

Klart man blir förbannad.

Medlem

Jag kom på en sak. Om man ställer in England som boplats, ungefär som när man tog hem demot och valde något annat land, borde man inte kunna aktivera det kl 17.00?

Inaktiv
Skrivet av Proppen:

Jag kom på en sak. Om man ställer in England som boplats, ungefär som när man tog hem demot och valde något annat land, borde man inte kunna aktivera det kl 17.00?

borde vara mögligt faktiskt...

Medlem

Haha kände på mig att det var något med att spelet släpps officiellt imorn i butiker... aja ska testa vid 18

Medlem

Hehe, tänkte också skriva och fråga vad problemet var Skönt att veta att jag inte gjort nåt fel då


signatur

I am the liquor

Medlem
Skrivet av Kungbla:

Fuck you steam! Och fuck you webbhallen! Vad är det för mening med att förhandsboka ett spel om man inte får spela det direkt när man får hem det i brevlådan? Och hur jävla arroganta kan steam vara när man får googla för att få reda på att jag inte får instalera MITT exemplar av ett spel som JAG har köpt för mina EGNA pengar förrens den 4:e? Hade jag istället valt att ladda ner spelet som så många andra verkar göra hade jag inte ens behövt ha ett konto på steam, eller betalat för den delen för ett spel som jag tydligen inte äger rätten till att spela när jag själv behagar!

de har kommit ny info, alla som har spelet kan INSTALLERA/LADDA NER spelet klockan 18,00(här i sverige alltså). efter de så är de fritt att spela:up:

infon:[http://www.twcenter.net/forums/showthread.php?t=230866]


signatur

"I believe whatever doesn't kill you, simply makes you... stranger." Jokern

Medlem

Argh, önskar att discshop var snabba på att skicka men icke:(

Medlem

Bra, kan man inte installera "too busy" jävla fitt-steam

Medlem

Haha lär väl inte bli något spelande ikväll pga Steam...

Medlem

SÅ JÄVLA DÅLIGT att dem väljer sätta spelet via steam. Vill ju spela det!!

Medlem

Steam måste vara den sämsta skiten som finns.

Medlem
Skrivet av Proppen:

Steam måste vara den sämsta skiten som finns.

Håller med.

Om dom inte kan garantera att allting fungerar vid releasen så ska dom heller inte ta på sig ansvaret att fungera som activation för spelet. Varför kan inte bara vi med skiva o fodral få installera det!?!?

Medlem

grymt frustrerande, frågar bara efter användarnamn och lösen när jag försöker installera...ingen som hittat en region med lättare load som man kan dra ifrån?

Dyker inte upp någonting för mig, aktiverad cd-keyn men spelet dyker inte ens upp något i "My Games" fönstret. Stoppar jag in CD'n får jag inte ens förfrågan att installera det, utan står bara "Play Empire Total War" (vilket bara hänvisar mig till steams lilla butik) Reinstall och Unistall. Försöker jag 'reinstallera' så står det bara "Can't install this game." Värdelöst!

Medlem

Jaha, då blir det att man piratkopierar nästa gång man väljer att släppa ett spel genom steam.

Medlem

killar, killar ta bort ClientRegistry.blob så ska ni att de funkar nog för de flesta. de har de gjort för de flesta som har testat det.

och ni behöver inte ta en backupp, steam skapar en ny när ni startar det ingen.


signatur

"I believe whatever doesn't kill you, simply makes you... stranger." Jokern

Medlem
Skrivet av Thumba:

killar, killar ta bort ClientRegistry.blob så ska ni att de funkar nog för de flesta. de har de gjort för de flesta som har testat det.

och ni behöver inte ta en backupp, steam skapar en ny när ni startar det ingen.

Vart ligger den filen?

Medlem

Asså serisöt, varför ska man ladda ner det när man har det på skiva?

Medlem

och varför är kronan så svag..


signatur

Gärna flärd, men först en rejäl lavett

Medlem
Skrivet av SlokMustasch:

och varför är kronan så svag..

Det är billigare att köpa det i butik med fodral än att köpa det på steam. Det är lite komiskt...

Medlem
Skrivet av Lolflakes:
Skrivet av SlokMustasch:

och varför är kronan så svag..

Det är billigare att köpa det i butik med fodral än att köpa det på steam. Det är lite komiskt...

Det är så dumt att jag inte hittar någon nattöppen butik. Med tanke på nedladningshastiheten hade det iofs gått lika fort att vänta till imorgon och köpa det i butik..


signatur

Gärna flärd, men först en rejäl lavett

Medlem

Har installerat mitt nu iaf. Spelat lite tutorial också och är inte besviken


signatur

I am the liquor

Inaktiv
Skrivet av brundo:

Har installerat mitt nu iaf. Spelat lite tutorial också och är inte besviken

Fixa lite screenshots på karoliner

Medlem

Blev jävligt förvånad över att dom pratar svenska:D
Ers majestääät


signatur

I am the liquor

Fungerar fortfarande inte här borta

Skriv svar