Helgdiskussion – Vad hoppas du på i Star Wars: Battlefront?

Robot
Helgdiskussion – Vad hoppas du på i Star Wars: Battlefront?
Medlem
Helgdiskussion – Vad hoppas du på i Star Wars: Battlefront?

Fan ta dom om dom klantar till det här.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Det enda jag hoppas på är aett bra UI och styrning anpassat för pc. Dvs inte konsollifierat.

Medlem

Jag hoppas att de inte sätter solen mellan klockan 9-11 här i Luleå som de gjort med BF3 och BF4.

Alla måste gå runt med solglasögon för man får solen i ögonen.

Medlem

Jag vet vad jag inte hoppas på: Levolution.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av MaXMC:

Jag hoppas att de inte sätter solen mellan klockan 9-11 här i Luleå som de gjort med BF3 och BF4.

Alla måste gå runt med solglasögon för man får solen i ögonen.

Haha, bara en sån sak.

Skrivet av Puscifer:

Jag vet vad jag inte hoppas på: Levolution.

De kanske döper om det till Forcelution.


signatur
Medlem

DirectX 12 stöd och att det inte bara blir som Battlefield med Star Wars tema.

Medlem

Inga unlocks tack, det hör verkligen inte hemma i Star Wars universumet där tekniken inte förbättrats avsevärt på 20 000 år. Så nej till unlocks.

Ge oss bara rena strider utan någon progression så får man se hur många som stannar kvar för att det faktiskt gillar spelet, inte för att låsa upp nästa grej och nästa grej och nästa grej. Folk måste verkligen gilla att grinda gear nuförtiden.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Stöd för moddar så att spelet går att rädda.

Medlem

Hoppas på ett fungerande spel från start, samt att det inte är en bf klon med nya skins. Hoppas också på äkta levolution. Det villsäga att allt ska gå att förstöra inte bara ett hus eller en parabol per bana. BC2 levolution Tack! Misslyckas DICE med detta spel så är mitt hopp ute tyvärr. Detta är spelet som utser framtiden för DICE enligt mig. Håller tummarna


signatur

"I don't know how many years on this earth I got left. I'm gonna get real weird with it."

Medlem
Medlem
Skrivet av Dumlen:

Inga unlocks tack, det hör verkligen inte hemma i Star Wars universumet där tekniken inte förbättrats avsevärt på 20 000 år. Så nej till unlocks.

Ge oss bara rena strider utan någon progression så får man se hur många som stannar kvar för att det faktiskt gillar spelet, inte för att låsa upp nästa grej och nästa grej och nästa grej. Folk måste verkligen gilla att grinda gear nuförtiden.

Unlocks lär vi få oavsett, däremot kan det ju vara neutrala unlocks, t.ex kosmetiska tillägg eller unlocks i matchen (klasser) som det var i ettan och tvåan.


signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

Medlem

Att dom vågar hålla tillbaka på light sabers och the Force!
Hoppas dom lägger fokus ligger hos trupperna och dom olika raserna.

En Jedi är något unikt och overpowered. Ta hellre bort möjligheten att köra Jedi helt och låt dem snarare agera raid-boss eller liknande.

Tänker högt: MMOFPS?
inspirerat av Destiny men viljan att göra en del moment rätt annorlunda och med star wars atmosfären?

Medlem

- Inga Jedi:s (svinga ficklampa lämpar sig bättre i tredjeperson-spel anser jag)
- Bättre nätkod
- Ingen halvfärdig produkt som BF4 var vid start.
- Jawas!

Medlem

Att spelet funkar från dag 1.
Ingen matchmaking i webbrowsern.
Inga unlocks.
Sparsamt med Jedi/Sith

Inaktiv

Star Wars HARDLINE.

Medlem
Skrivet av adamtore:

Star Wars HARDLINE.

Bothan agents and Bounty hunters på Coruscant!


signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

Medlem

Vad som oroar mig med att det är dice som gör battlefront, har de tagit för mycket från deras battlefield och implementerat i Battlefront 3. Personligen vill jag har ett upplägg som liknar de klassiska Battlefront och Battlefront 2.

Jag är inte så sugen på att grinda ytterligare en massa grejor i Battlefront 3, vill snarare hoppa in med glädje på bästa servern och rocka loss med en stormtrooper!

Empire For Ever!

F.. the Luke Skywalker wanabees!

Medlem
Skrivet av epson55:

third person

Det är väl redan bekräftat att det kommer finnas?

Medlem

Att det blir den bästa star wars upplevelse från ett generellt soldat perspektiv, gärna lite mörk toning på det hela också. Rädd att det blir en cirkusfest med jedis och annat trams.

Finns ingen chans att de kan göra melee`n rättvisa, så hoppas de skippar sådant helt. Tar hellre ett helt nytt outcast för den biten.

Medlem

Spelbar Jar Jar Binks med möjlighet att av ren slump vinna matchen oavsett hur bra alla andra spelar.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Geeks Gaming

Ingen levolution
Gärna inga heroes.
Mycket stora kartor.
Blandade kartor.
Jag ser heller inte att saker behöver gå att förstöra utan att dom satsar på gameplay och nätkoden.

Medlem

Asså. Bara det känns som Star Wars och inte en exakt kopia av Hardline är jag nog nöjd

Medlem

Ingen Levolution
Ingen jäkla sol som förstör allt som i Bf3 och Bf4
Inga fjantiga unlocks (unlockgrinding måste försvinna från spel)
Mer fokus på de olika arméerna/raserna än på Jedis/Siths
Roliga, unika spellägen och inte bara lägen direkt från Battlefield.

Medlem

Microtransaktioner så du kan köpa tickets.

Medlem
Skrivet av Dumlen:

Inga unlocks tack, det hör verkligen inte hemma i Star Wars universumet där tekniken inte förbättrats avsevärt på 20 000 år. Så nej till unlocks.

Ge oss bara rena strider utan någon progression så får man se hur många som stannar kvar för att det faktiskt gillar spelet, inte för att låsa upp nästa grej och nästa grej och nästa grej. Folk måste verkligen gilla att grinda gear nuförtiden.

Det finns en hel del forskning bakom det. Belöningssystem får folk att känna att dom har uppfyllt något när dom låser upp en ny sak. Men det blir snabbt tråkigt. Det är egentligen det ända som får folk att spela dom senaste snorkråkorna dom kallar Battlefield. Hade det inte varit för unlocks hade folk tröttnat på den höst dysfunktionella spelmekaniken i spelen.


signatur

Idono. That's me!

Medlem

Jag hoppas de inte lägger för stort focus på realism, det sköna med battlefront var hur arcade:igt det var och tycker det passar starwars betydligt bättre.

Medlem
Skrivet av Idono:
Skrivet av Dumlen:

Inga unlocks tack, det hör verkligen inte hemma i Star Wars universumet där tekniken inte förbättrats avsevärt på 20 000 år. Så nej till unlocks.

Ge oss bara rena strider utan någon progression så får man se hur många som stannar kvar för att det faktiskt gillar spelet, inte för att låsa upp nästa grej och nästa grej och nästa grej. Folk måste verkligen gilla att grinda gear nuförtiden.

Det finns en hel del forskning bakom det. Belöningssystem får folk att känna att dom har uppfyllt något när dom låser upp en ny sak. Men det blir snabbt tråkigt. Det är egentligen det ända som får folk att spela dom senaste snorkråkorna dom kallar Battlefield. Hade det inte varit för unlocks hade folk tröttnat på den höst dysfunktionella spelmekaniken i spelen.

Progression är en teknik för att få spelare som gillar spelet att forsätta spela då man ger de ett "syfte" med att forsätta. Tröttnar man på grund gameplayet så kommer inte någon halvtaskigt progression hålla kvar dig.

Medlem

Jag vill köra AT-AT..Allt annat är bjäfs

Medlem

-Unlocks.

Det håller spel levande en längre period, blir fortfarande glad när man råka låsa upp ett vapen på random i BF4 även efter 345 timmar.

12
Skriv svar