God of War III: Remastered utannonserat till PS4

Robot
Medlem
God of War III: Remastered utannonserat till PS4

Borde ha varit en God of War remastered collection istället med alla delarna.

Men det här tycker jag är riktigt bra och kommer nog skaffa det. Grymt bra serie!


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Inaktiv

Varför utveckla nya spel när man kan putsa upp gamla spel med lite nytt lull? Sämst.

Medlem

"vi vill visa ps4:ans potential, så här är en remastered version av ett gammalt spel"

Medlem
Skrivet av anon_98854:

Varför utveckla nya spel när man kan putsa upp gamla spel med lite nytt lull? Sämst.

För det krävs inte ett fullt team för att sminka upp ett äldre spel. Än så länge har jag inte hört att utvecklingen av något spel har stoppats för att speldesignern måste skriva koden till en remastered version.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av anon_98854:

Varför utveckla nya spel när man kan putsa upp gamla spel med lite nytt lull? Sämst.

Vissa blir aldrig nöjda.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Längtar till God of War 4


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Perfekt!


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Mjauv:

Varför utveckla nya spel när man kan putsa upp gamla spel med lite nytt lull? Sämst.

Vissa blir aldrig nöjda.

Det är ju lite mjölkande ändå va?


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Releasehästryttare

Vill ha en 60 fps remasterd version av ninja gaiden black .. pretty please!

Medlem
Skrivet av Castor.T:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Mjauv:

Varför utveckla nya spel när man kan putsa upp gamla spel med lite nytt lull? Sämst.

Vissa blir aldrig nöjda.

Det är ju lite mjölkande ändå va?

Det beror på hur du ser på det. Jag kan räkna upp hundratals spel som jag vill se remastered versioner på. Nu vet jag inte hur stor skillnad det är denna och originalet (är det bara lite så tja..kanske mjölka) men högre upplösning/nya ljud räcker långt på många av de spelen jag vill se (snackar iofs pc nu och inte konsol)


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Uncharted 1-3 remastered tack!

Medlem
Skrivet av anon_98854:

Varför utveckla nya spel när man kan putsa upp gamla spel med lite nytt lull? Sämst.

Varför tillverka nya bilar när det finns gamla? Många, inkl mig själv, har inte ens spelat God of War på PS3, som nu äger en PS4.

Medlem
Skrivet av fredo:

Uncharted 1-3 remastered tack!

Det kommer garanterat.

Inaktiv

Minns God of war som väldigt kul men frågan är hur det står sig idag mot DMC, Bayonetta och andra mer fartfyllda spel.

Vi får se

Medlem
Skrivet av anon_98854:

Varför utveckla nya spel när man kan putsa upp gamla spel med lite nytt lull? Sämst.

"gamla spel.."

Medlem
Skrivet av Castor.T:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Mjauv:

Varför utveckla nya spel när man kan putsa upp gamla spel med lite nytt lull? Sämst.

Vissa blir aldrig nöjda.

Det är ju lite mjölkande ändå va?

Knappast att mjölka. Det är ett extremt smart val av dem att göra remasters till vissa av deras mest populära spel på tidigare konsollen till nya konsollen. Det kräver inte ett fullt team, och det låter de av oss som missade tex GoW 3 att spela det nu istället, och de som redan gjort det att spela de igen med förbättrad grafik och prestanda. Det är inte mer mjölkande här än att släppa ett spel till flera plattformar.

Medlem

Jag älskade GoW 3! Detta kommer bli ett köp säkert!

Köpte remastered versionerna av det två första GoW spelen och även för deras ålder så tycker jag att dem ser helt okej ut, visst det har sina vassa kanter och så men jag gillade dem.

17 Juli blir det.


signatur

Variations Livesändare på Twitch
https://www.twitch.tv/arahorplays

Medlem
Skrivet av Seraium:

Längtar till God of War 4

Samma här. Jag hoppas dock att de vågar lämna Kratos bakom sig och satsa på en ny antihjälte i en ny mytologi.

Medlem

Lite lustigt att det fortfarande verkar som de bästa spelen på ps4 är upputsade ps3-spel...

KoP
Medlem

Konsolgenerationen när gammal skåpmat härskade.... eller härsknade. :/

Inaktiv
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Castor.T:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Mjauv:

Varför utveckla nya spel när man kan putsa upp gamla spel med lite nytt lull? Sämst.

Vissa blir aldrig nöjda.

Det är ju lite mjölkande ändå va?

Det beror på hur du ser på det. Jag kan räkna upp hundratals spel som jag vill se remastered versioner på. Nu vet jag inte hur stor skillnad det är denna och originalet (är det bara lite så tja..kanske mjölka) men högre upplösning/nya ljud räcker långt på många av de spelen jag vill se (snackar iofs pc nu och inte konsol)

Jag tycker din kommentar är lite märklig för att vara helt ärlig. Jag är långt ifrån omöjlig att göra nöjd men det här är i allra högsta grad mjölkning. Det är faktiskt mer än mjölkning - det är ren korvstoppning. Sony gör vad de kan för att fylla på PS4ans skrala spelbibliotek.
Sedan kan jag även säga att jag, som ägare till såväl PS3 som PS4, provoceras av de prisnivåer som Sony lagt sina remasters på. The Last of Us till PS4 kostar som ett nytt spel och det kommer GOW 3 med största sannolikhet också göra. Inte ens för oss som redan äger titlarna erbjuder de giriga fanskapen någon rabatt.

Istället för att betrakta mig som omöjlig att göra nöjd bör du kanske fråga dig om du som betalande konsument inte kan förvänta dig mer från ett multinationellt jättebolag som omsätter miljarder?

Inaktiv
Skrivet av Xepheros:
Skrivet av Castor.T:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Mjauv:

Varför utveckla nya spel när man kan putsa upp gamla spel med lite nytt lull? Sämst.

Vissa blir aldrig nöjda.

Det är ju lite mjölkande ändå va?

Knappast att mjölka. Det är ett extremt smart val av dem att göra remasters till vissa av deras mest populära spel på tidigare konsollen till nya konsollen. Det kräver inte ett fullt team, och det låter de av oss som missade tex GoW 3 att spela det nu istället, och de som redan gjort det att spela de igen med förbättrad grafik och prestanda. Det är inte mer mjölkande här än att släppa ett spel till flera plattformar.

Ja, det är smart av dem på samma sätt som Comhem är smarta när de mjölkar kunderna med sin "krypteringsavgift". Det är inte detsamma som att du som kund/fan/gamer behöver lapa i dig det. Med tanke på vilka priser spel på Sonys konsoler betingar ser jag absolut ingen anledning att inte vara kräsen och kritisk.

Medlem
Skrivet av anon_98854:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Castor.T:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av anon_98854:

Varför utveckla nya spel när man kan putsa upp gamla spel med lite nytt lull? Sämst.

Vissa blir aldrig nöjda.

Det är ju lite mjölkande ändå va?

Det beror på hur du ser på det. Jag kan räkna upp hundratals spel som jag vill se remastered versioner på. Nu vet jag inte hur stor skillnad det är denna och originalet (är det bara lite så tja..kanske mjölka) men högre upplösning/nya ljud räcker långt på många av de spelen jag vill se (snackar iofs pc nu och inte konsol)

Jag tycker din kommentar är lite märklig för att vara helt ärlig. Jag är långt ifrån omöjlig att göra nöjd men det här är i allra högsta grad mjölkning. Det är faktiskt mer än mjölkning - det är ren korvstoppning. Sony gör vad de kan för att fylla på PS4ans skrala spelbibliotek.
Sedan kan jag även säga att jag, som ägare till såväl PS3 som PS4, provoceras av de prisnivåer som Sony lagt sina remasters på. The Last of Us till PS4 kostar som ett nytt spel och det kommer GOW 3 med största sannolikhet också göra. Inte ens för oss som redan äger titlarna erbjuder de giriga fanskapen någon rabatt.

Istället för att betrakta mig som omöjlig att göra nöjd bör du kanske fråga dig om du som betalande konsument inte kan förvänta dig mer från ett multinationellt jättebolag som omsätter miljarder?

Vad priset på dessa spelen ligger på vet jag inget om eftersom jag inte är konsol spelare. Dock tycker jag det är rätt naturligt att en ny plattform (i detta fallet ps4) får tillgång till tidigare spel på detta viset.
Om den senaste släppts på PS4 och är bra - så vill säkerligen de nya spelarna få chans att spela tidigare delar med eller? Visst kan de köpa en ps3 (och vilka andra konsoller spelet nu kan tänkas finnas på) men med en remastered version får de tillgång till spelet utan att behöva tänka på mer hårdvara.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Inaktiv
Skrivet av huklen:
Skrivet av Mjauv:

Varför utveckla nya spel när man kan putsa upp gamla spel med lite nytt lull? Sämst.

Varför tillverka nya bilar när det finns gamla? Många, inkl mig själv, har inte ens spelat God of War på PS3, som nu äger en PS4.

Tycker du, handen på hjärtat, att det är en relevant jämförelse?

Medlem
Skrivet av anon_98854:
Skrivet av Xepheros:
Skrivet av Castor.T:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av anon_98854:

Varför utveckla nya spel när man kan putsa upp gamla spel med lite nytt lull? Sämst.

Vissa blir aldrig nöjda.

Det är ju lite mjölkande ändå va?

Knappast att mjölka. Det är ett extremt smart val av dem att göra remasters till vissa av deras mest populära spel på tidigare konsollen till nya konsollen. Det kräver inte ett fullt team, och det låter de av oss som missade tex GoW 3 att spela det nu istället, och de som redan gjort det att spela de igen med förbättrad grafik och prestanda. Det är inte mer mjölkande här än att släppa ett spel till flera plattformar.

Ja, det är smart av dem på samma sätt som Comhem är smarta när de mjölkar kunderna med sin "krypteringsavgift". Det är inte detsamma som att du som kund/fan/gamer behöver lapa i dig det. Med tanke på vilka priser spel på Sonys konsoler betingar ser jag absolut ingen anledning att inte vara kräsen och kritisk.

Det finns ingen anledning att vara kräsen och kritisk heller eftersom det är helt misslett och kontraproduktivt. Har du spelat spelen redan eller inte vill köpa de till PS4, gör inte det då. Men eftersom vi redan vet att dessa remasters INTE innebär att något annat spel uteblir så finns det ingen anledning att klaga på det på det sättet. Inte ens en tiondel av devsen behövs för att göra en remaster, däremot är det här perfekta saker för utvecklarna att göra under deras down-time eftersom det inte kräver enorma investeringar.

Vi får det här som ett plus, inte istället för någonting.

Medlem

Undrar hur mycket bättre det kommer se ut. GoW3 är ett av dom snyggaste spelen jag kört.
Nice för folk som gått över från 360 till Ps4 att få uppleva detta spel som utan tvekan är ett av mina favoritspel nånsin.

Medlem
Skrivet av anon_98854:
Skrivet av huklen:
Skrivet av anon_98854:

Varför utveckla nya spel när man kan putsa upp gamla spel med lite nytt lull? Sämst.

Varför tillverka nya bilar när det finns gamla? Många, inkl mig själv, har inte ens spelat God of War på PS3, som nu äger en PS4.

Tycker du, handen på hjärtat, att det är en relevant jämförelse?

Varför skulle det inte vara relevant?

Medlem
Skrivet av anon_98854:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Castor.T:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av anon_98854:

Varför utveckla nya spel när man kan putsa upp gamla spel med lite nytt lull? Sämst.

Vissa blir aldrig nöjda.

Det är ju lite mjölkande ändå va?

Det beror på hur du ser på det. Jag kan räkna upp hundratals spel som jag vill se remastered versioner på. Nu vet jag inte hur stor skillnad det är denna och originalet (är det bara lite så tja..kanske mjölka) men högre upplösning/nya ljud räcker långt på många av de spelen jag vill se (snackar iofs pc nu och inte konsol)

Jag tycker din kommentar är lite märklig för att vara helt ärlig. Jag är långt ifrån omöjlig att göra nöjd men det här är i allra högsta grad mjölkning. Det är faktiskt mer än mjölkning - det är ren korvstoppning. Sony gör vad de kan för att fylla på PS4ans skrala spelbibliotek.
Sedan kan jag även säga att jag, som ägare till såväl PS3 som PS4, provoceras av de prisnivåer som Sony lagt sina remasters på. The Last of Us till PS4 kostar som ett nytt spel och det kommer GOW 3 med största sannolikhet också göra. Inte ens för oss som redan äger titlarna erbjuder de giriga fanskapen någon rabatt.

Istället för att betrakta mig som omöjlig att göra nöjd bör du kanske fråga dig om du som betalande konsument inte kan förvänta dig mer från ett multinationellt jättebolag som omsätter miljarder?

Det hela är ganska enkelt, vill du köpa en remastrad version så köp, vill du inte det och du är nöjd med original versionen så är ju det kanon! Hade det varit bättre att inte släppa remastrat alls? Personligen så har jag spelat 1:a och andra delen av GOW, missade trean, då tycker jag det är suveränt att man får chansen att spela det i bättre upplösning och dubbelt så bra bilduppdatering.


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Inaktiv
Skrivet av huklen:
Skrivet av Mjauv:
Skrivet av huklen:
Skrivet av Mjauv:

Varför utveckla nya spel när man kan putsa upp gamla spel med lite nytt lull? Sämst.

Varför tillverka nya bilar när det finns gamla? Många, inkl mig själv, har inte ens spelat God of War på PS3, som nu äger en PS4.

Tycker du, handen på hjärtat, att det är en relevant jämförelse?

Varför skulle det inte vara relevant?

Om du på fullaste allvar inte förstår det så kan jag nog inte hjälpa dig. Men för att ge dig en liten push i rätt riktning så kan jag ju informera dig om att min frågeställning var retorisk: jag vill att nya spel utvecklas. Nya bilar är också bra.

12
Skriv svar