Helgdiskussion – Vad hoppas du på i Star Wars: Battlefront?

Medlem

en HP bar.


signatur

// Bacon <3

Medlem

multiplayerkartor i världsklass som blandar kända och okända platser vore toppen.

Medlem

Att det söndermjölkade Star Wars-universumet får dö med värdighet istället för att dra ut på lidandet.

Medlem
Skrivet av PcKaffe:

en HP bar.

Det hoppas jag verkligen också på!

Medlem
Skrivet av DarkDev:
Skrivet av Idono:
Skrivet av Dumlen:

Inga unlocks tack, det hör verkligen inte hemma i Star Wars universumet där tekniken inte förbättrats avsevärt på 20 000 år. Så nej till unlocks.

Ge oss bara rena strider utan någon progression så får man se hur många som stannar kvar för att det faktiskt gillar spelet, inte för att låsa upp nästa grej och nästa grej och nästa grej. Folk måste verkligen gilla att grinda gear nuförtiden.

Det finns en hel del forskning bakom det. Belöningssystem får folk att känna att dom har uppfyllt något när dom låser upp en ny sak. Men det blir snabbt tråkigt. Det är egentligen det ända som får folk att spela dom senaste snorkråkorna dom kallar Battlefield. Hade det inte varit för unlocks hade folk tröttnat på den höst dysfunktionella spelmekaniken i spelen.

Progression är en teknik för att få spelare som gillar spelet att forsätta spela då man ger de ett "syfte" med att forsätta. Tröttnar man på grund gameplayet så kommer inte någon halvtaskigt progression hålla kvar dig.

Vill man ha progression som syfte för att fortsätta spela ett spel så är det inget bra spel. Gillar man något så krävs det inget syfte att fortsätta med det. Tex. CS har ingen progression. Men ändå fortsätter jag spela det eftersom det är roligt.

Den grundläggande tanken med progression via items är att folk blir belönade och blir glada när dom får något nytt. Sådana system används ofta för att
1. Få folk att fortsätta spela väldigt länge eller spendera pengar för att låsaupp saker snabbare.
2. För höja glädjekänslan ifall spelet inte är tillräckligt roligt.
Det används mycket i väldigt simpla Free 2 Play spel eller väldigt generiska spel. (Uppföljare)

Spel som fanns innan level progression (MMO spel exkluderat) fängslade spelare med sin gameplay och fantastiska spelmekanik för den tiden. Att inkludera massa nya gadgets som är halvt buggiga och otroligt obalanserade bara för att hålla en progression pundare glad i några timmar frambringar bara hur dåligt spelen egentligen är. Måste man ha progression som syfte för att spela ett spel så är det nog dags att se över vad det är man spelar och hitta något som inte kräver belöningar för att fortsätta spela.


signatur

Idono. That's me!

Medlem

Jag hoppas verkligen att det inte blir alldeles för likt Battlefield-spelen!

Medlem

Det hade varit kul med ett EA-spel som faktiskt fungerar som omväxling.
Utöver det så slipper jag gärna DLCs och annat som man måste köpa för att kunna fortsätta spela.

Medlem
Skrivet av Idono:
Skrivet av DarkDev:
Skrivet av Idono:
Skrivet av Dumlen:

Inga unlocks tack, det hör verkligen inte hemma i Star Wars universumet där tekniken inte förbättrats avsevärt på 20 000 år. Så nej till unlocks.

Ge oss bara rena strider utan någon progression så får man se hur många som stannar kvar för att det faktiskt gillar spelet, inte för att låsa upp nästa grej och nästa grej och nästa grej. Folk måste verkligen gilla att grinda gear nuförtiden.

Det finns en hel del forskning bakom det. Belöningssystem får folk att känna att dom har uppfyllt något när dom låser upp en ny sak. Men det blir snabbt tråkigt. Det är egentligen det ända som får folk att spela dom senaste snorkråkorna dom kallar Battlefield. Hade det inte varit för unlocks hade folk tröttnat på den höst dysfunktionella spelmekaniken i spelen.

Progression är en teknik för att få spelare som gillar spelet att forsätta spela då man ger de ett "syfte" med att forsätta. Tröttnar man på grund gameplayet så kommer inte någon halvtaskigt progression hålla kvar dig.

Vill man ha progression som syfte för att fortsätta spela ett spel så är det inget bra spel. Gillar man något så krävs det inget syfte att fortsätta med det. Tex. CS har ingen progression. Men ändå fortsätter jag spela det eftersom det är roligt.

Den grundläggande tanken med progression via items är att folk blir belönade och blir glada när dom får något nytt. Sådana system används ofta för att
1. Få folk att fortsätta spela väldigt länge eller spendera pengar för att låsaupp saker snabbare.
2. För höja glädjekänslan ifall spelet inte är tillräckligt roligt.
Det används mycket i väldigt simpla Free 2 Play spel eller väldigt generiska spel. (Uppföljare)

Spel som fanns innan level progression (MMO spel exkluderat) fängslade spelare med sin gameplay och fantastiska spelmekanik för den tiden. Att inkludera massa nya gadgets som är halvt buggiga och otroligt obalanserade bara för att hålla en progression pundare glad i några timmar frambringar bara hur dåligt spelen egentligen är. Måste man ha progression som syfte för att spela ett spel så är det nog dags att se över vad det är man spelar och hitta något som inte kräver belöningar för att fortsätta spela.

Jo, man satt ju inte direkt och spelade 1000+ timmar Bf1942 för att skaffa sig unlocks, eller i ut2k4, CS, Day of Defeat, Firearms, Natural Selection samt flertalet utav Paradox Spel för att nämna ett fåtal bra spel utan onödiga progressionsystem.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Kommer tvinga mig själv till att vänta 2-3mån efter släpp innan jag köper. hittils buggar alla ea spelen för mycket när dom släpps


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Nick Mendoza som megapimpsnut i rymdimperiet

Medlem

En sak är säker, förbeställ aldrig ett EA-DICE spel igen. Eller EA i allmänhet. Vänta och kolla reviews.

Medlem

Finns ju lyckade EA titlar också, BF4 är ju verkligen inte ett av dem men BF3 var betydligt stabilare och bättre genom hela processen. Deadspace iaf 1,2 var riktigt bra och rätt så buggfria.

Ja hoppas och tror att DICE behandlar detta mer i linje med BF3 än att de snyltar på som BF4.

Medlem

Kom på det som jag verkligen hoppas slippa:
Deathscreen med massa bling och skit om min motspelare, som låser dig i 10 sekunder där du inte kan gå in i menyer eller göra någonting annat än sitta och stirra och vänta.

Medlem

stora permanenta instanser som i planetside. Gissar dock att Frostbite inte klarar den skalan, och det funkar inte med destruktion.

Medlem

Hoppas det blir som en ny version av battlefront 1, inga fjantiga jedi/siths, inget levlande eller unlocks och inget som ens påminner om battlefield

Medlem

Utan levlande eller någon form av utveckling så är det ju meningslöst att köpa. Absolut IGET köp om det saknas.

Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Ingen levolution
Gärna inga heroes.
Mycket stora kartor.
Blandade kartor.
Jag ser heller inte att saker behöver gå att förstöra utan att dom satsar på gameplay och nätkoden.

Ska egentligen inte vara så jävla svårt att göra både och


signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

Medlem

Battlefield 2142 är ett fantastiskt spel - ta det och tryck in det i senaste frostbite och dra på ett Stjärnornaskrig-skin.... TaDa!

Medlem
Skrivet av Dumlen:
Skrivet av Idono:
Skrivet av DarkDev:
Skrivet av Idono:
Skrivet av Dumlen:

Inga unlocks tack, det hör verkligen inte hemma i Star Wars universumet där tekniken inte förbättrats avsevärt på 20 000 år. Så nej till unlocks.

Ge oss bara rena strider utan någon progression så får man se hur många som stannar kvar för att det faktiskt gillar spelet, inte för att låsa upp nästa grej och nästa grej och nästa grej. Folk måste verkligen gilla att grinda gear nuförtiden.

Det finns en hel del forskning bakom det. Belöningssystem får folk att känna att dom har uppfyllt något när dom låser upp en ny sak. Men det blir snabbt tråkigt. Det är egentligen det ända som får folk att spela dom senaste snorkråkorna dom kallar Battlefield. Hade det inte varit för unlocks hade folk tröttnat på den höst dysfunktionella spelmekaniken i spelen.

Progression är en teknik för att få spelare som gillar spelet att forsätta spela då man ger de ett "syfte" med att forsätta. Tröttnar man på grund gameplayet så kommer inte någon halvtaskigt progression hålla kvar dig.

Vill man ha progression som syfte för att fortsätta spela ett spel så är det inget bra spel. Gillar man något så krävs det inget syfte att fortsätta med det. Tex. CS har ingen progression. Men ändå fortsätter jag spela det eftersom det är roligt.

Den grundläggande tanken med progression via items är att folk blir belönade och blir glada när dom får något nytt. Sådana system används ofta för att
1. Få folk att fortsätta spela väldigt länge eller spendera pengar för att låsaupp saker snabbare.
2. För höja glädjekänslan ifall spelet inte är tillräckligt roligt.
Det används mycket i väldigt simpla Free 2 Play spel eller väldigt generiska spel. (Uppföljare)

Spel som fanns innan level progression (MMO spel exkluderat) fängslade spelare med sin gameplay och fantastiska spelmekanik för den tiden. Att inkludera massa nya gadgets som är halvt buggiga och otroligt obalanserade bara för att hålla en progression pundare glad i några timmar frambringar bara hur dåligt spelen egentligen är. Måste man ha progression som syfte för att spela ett spel så är det nog dags att se över vad det är man spelar och hitta något som inte kräver belöningar för att fortsätta spela.

Jo, man satt ju inte direkt och spelade 1000+ timmar Bf1942 för att skaffa sig unlocks, eller i ut2k4, CS, Day of Defeat, Firearms, Natural Selection samt flertalet utav Paradox Spel för att nämna ett fåtal bra spel utan onödiga progressionsystem.

Jag vill ha tillbaka rankingsystemet från BF2 istället. Det räcker som morot! Spelade en ~400 timmar och blev bara 2nd Lieutenant


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

Battlefield


signatur

Veni Vidi Vice

Medlem

Hoppas kanske mest på att de använder få vapen till varje klass. Stormtroopers har inte direkt många vapen att välja bland i filmerna. Kan man välja bland olika vapen ska det inte vara BF/COD vapen i ett Star Wars skin.

Tyckte det var ett bra system när man kunde låsa upp droidekas om man spelade som CIS. De var oslagbara om de fick upp skölden, men gjord av glass utan den.

Inga klumpiga Jedi/Sith som är OP och helt out of place.

Medlem

Dom behöver ju inte vara filmerna trogna inte efter dom ändrat canon.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

12
Skriv svar