tankar om Kojima inte kommer att vara på konami

Medlem
tankar om Kojima inte kommer att vara på konami

Om du inte ha levet under en sten de senaste dagarna, då vet du att Kojima kommer att sluta på konami efter att Metal Gear solid 5 ha kommit ut.
http://www.ign.com/articles/2015/03/19/report-kojima-leaving-...

Jag vet inte varför han gör det, men personligen tycker jag att det är väldigt dumt av Konami att låta Hideo sluta. Vad har konami för något förutom Metal gear och Silent Hill (som inte ha varit så bra på flera år)? Konami är inte vad de brukade vara. Att låta sin guldgäss sluta kommer inte vara så bra för Konami i längden tror jag. Och jag tror personligen att de Metal Gear spelen de kommer att göra utan Hideo kommer nog inte hålla samma standard som hans spel. Men jag kan ha fel ju.

(här snackar herrarna på GT om det)

#blogg


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem
tankar om Kojima inte kommer att vara på konami

Jag har känslan att Kojima kommer att ta sina bästa medarbetare och dra till Sony.

Medlem

Vet inte hur många kommentarer jag läst om hur illa det kommer gå för Metal Gear-serien utan Kojima. Ingen av er har en aning om det. Serien kommer bli annorlunda utan Kojima. Kanske blir den bättre, kanske lika bra, kanske sämre.

Medlem

Jag tyckte att både Revengences och Portable Ops var ganska gryma spel. Ops var faktist det första Metal gear spelet jag spelade.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem
Skrivet av Jozo:

Jag har känslan att Kojima kommer att ta sina bästa medarbetare och dra till Sony.

Om detta skulle bli sant, så skulle jag gilla det!


signatur

Variations Livesändare på Twitch
https://www.twitch.tv/arahorplays

Medlem
Skrivet av MacNille:

Jag tyckte att både Revengences och Portable Ops var ganska gryma spel. Ops var faktist det första Metal gear spelet jag spelade.

Tycker portable ops är sämsta i serien och Metal Gear, Metal Gear Solid, Snake Eater är näst intill perfekta spel.

Skrivet av Bennii:

Vet inte hur många kommentarer jag läst om hur illa det kommer gå för Metal Gear-serien utan Kojima. Ingen av er har en aning om det. Serien kommer bli annorlunda utan Kojima. Kanske blir den bättre, kanske lika bra, kanske sämre.

En av världens bästa spelskapare lämnar och det kanske blir bättre?
Med tanke på att det är brist på bra spelskapare senaste 10 åren skulle jag säga att oddsen är väldigt dåliga.
Det skulle vara som att låta Owe Boll få ersätta Peter Jackson, det kan bli sämre, lika bra eller bättre. Var skulle du lägga sina pengar?


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Bennii:

Vet inte hur många kommentarer jag läst om hur illa det kommer gå för Metal Gear-serien utan Kojima. Ingen av er har en aning om det. Serien kommer bli annorlunda utan Kojima. Kanske blir den bättre, kanske lika bra, kanske sämre.

En av världens bästa spelskapare lämnar och det kanske blir bättre?
Med tanke på att det är brist på bra spelskapare senaste 10 åren skulle jag säga att oddsen är väldigt dåliga.
Det skulle vara som att låta Owe Boll få ersätta Peter Jackson, det kan bli sämre, lika bra eller bättre. Var skulle du lägga sina pengar?

Det finns andra som är duktiga på att skapa spel också. Kul också att du jämför Kojimas ersättare med Boll, trots att du inte har en aning om vem som kommer ta över hans arbetsuppgifter. Vem har sagt att det blir någon kuf som bara gjort skit tidigare? Och att du jämför Kojima med Peter Jackson, en regissör som visat väldigt tydligt att han kan producera mästerverk ena dagen och mediokra dussinfilmer nästa dag.

Du kan ha en av världens bästa coacher som leder ditt fotbollslag men det kan ändå bli bättre med ett tränarbyte p.g.a nya tankesätt, nya idéer och nya metoder.

Att ta för givet att det blir en förändring till det sämre när ni inte vet alls hur det kommer bli är onödigt negativt.

Medlem
Skrivet av Bennii:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Bennii:

Vet inte hur många kommentarer jag läst om hur illa det kommer gå för Metal Gear-serien utan Kojima. Ingen av er har en aning om det. Serien kommer bli annorlunda utan Kojima. Kanske blir den bättre, kanske lika bra, kanske sämre.

En av världens bästa spelskapare lämnar och det kanske blir bättre?
Med tanke på att det är brist på bra spelskapare senaste 10 åren skulle jag säga att oddsen är väldigt dåliga.
Det skulle vara som att låta Owe Boll få ersätta Peter Jackson, det kan bli sämre, lika bra eller bättre. Var skulle du lägga sina pengar?

Det finns andra som är duktiga på att skapa spel också. Kul också att du jämför Kojimas ersättare med Boll, trots att du inte har en aning om vem som kommer ta över hans arbetsuppgifter. Vem har sagt att det blir någon kuf som bara gjort skit tidigare? Och att du jämför Kojima med Peter Jackson, en regissör som visat väldigt tydligt att han kan producera mästerverk ena dagen och mediokra dussinfilmer nästa dag.

Du kan ha en av världens bästa coacher som leder ditt fotbollslag men det kan ändå bli bättre med ett tränarbyte p.g.a nya tankesätt, nya idéer och nya metoder.

Att ta för givet att det blir en förändring till det sämre när ni inte vet alls hur det kommer bli är onödigt negativt.

Klart det finns många som är duktiga men ingen av samma kaliber. Vi talar om en person som i snart 28 år levererat spel av högsta kvalité gång på gång.

Man byter inte ut en coach som missat guldet 2-3 gånger under en 30 års period.

Det finns gott om spelserier och spel som har nya duktiga producenter med nya tankesätt och idéer men det är inte av en slump att spelen bleknar i jämförelse med Kojimas mästerverk. Varför byta ett vinnande recept om man ligger på toppen?
Kojimas sätt att göra spel är speciell och genom hela serien har han följt sin humor och blandat det med blodigt allvar. Gång på gång påminns man om skämt och roliga scener från tidigare spel i uppföljare som är släppta år efteråt. Andra gånger gräver man djupare i storyn och får en bättre förståelse för hur världen är uppbyggd och hur personer man mött tidigare är kopplad till storyn i nya spelet.

Därför jämför jag Boll med Kojimas ersättare. Det hade varit som att ersätta PJ i Lord of the Rings. Som du säger finns det en möjlighet att det skulle bli bättre men mest troligt kommer den här ersättaren inte göra samma kopplingar som till tidigare spel. Han kanske följer den PK standard man trycker på idag och inte gör det spel han vill göra.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av marcus8958:

Text

Kanske är det där vi skiljer oss åt. I dina ögon är MGS mästerverk. I mina ögon har MGS brister som någon annan kanske kan laga.

Medlem

Alltid lika kul med fanboys. Jag har bara spelat MGS4, men där gav jag upp efter ett par timmar, gillade verkligen INGET med det spelet, och efter att ha hört om längden på vissa cutscenes så vet jag att jag ALDRIG kommer att spela igenom spelet.

Medlem
Skrivet av LVX156:

Alltid lika kul med fanboys. Jag har bara spelat MGS4, men där gav jag upp efter ett par timmar, gillade verkligen INGET med det spelet, och efter att ha hört om längden på vissa cutscenes så vet jag att jag ALDRIG kommer att spela igenom spelet.

Vi fanboys hittar alltid ursäkter med spel . Jag gillade till och med MOH warfighter till en vis del


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem
Skrivet av LVX156:

Alltid lika kul med fanboys. Jag har bara spelat MGS4, men där gav jag upp efter ett par timmar, gillade verkligen INGET med det spelet, och efter att ha hört om längden på vissa cutscenes så vet jag att jag ALDRIG kommer att spela igenom spelet.

Är man en fanboy om man gillar ett spel och dess skapare?

Medlem

MG tappade när det gick från 2d till 3d i och med MGS.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

1
Skriv svar