Avspark för gameplay i Blood Bowl 2

Robot
Medlem
Avspark för gameplay i Blood Bowl 2

Så JÄVLA pepp inför detta. Älskar Blood Bowl, spelat åtskilliga timmar i ettan och kommer göra detsamma i tvåan!


signatur

I drank what?

Medlem

Ser fram emot detta, vill se hur Bretonnians ser ut i spelet, har höga förväntningar!

neeeeej var är mina chaos dwarfs!!! Wääähhhhh.

Medlem
Skrivet av Bockstensmannen:

neeeeej var är mina chaos dwarfs!!! Wääähhhhh.

nu har jag inte så stor koll på fantasy universumet men jag är ganska säker på att dom gick samma öde till mötes som squats, fast jag tror nog inte att lizardmen åt upp chaos dwarfs iofs ...

Medlem
Skrivet av rubbiten:
Skrivet av Bockstensmannen:

neeeeej var är mina chaos dwarfs!!! Wääähhhhh.

nu har jag inte så stor koll på fantasy universumet men jag är ganska säker på att dom gick samma öde till mötes som squats, fast jag tror nog inte att lizardmen åt upp chaos dwarfs iofs ...

Vet ej hur det är med Blood Bowl, men även om Chaos Dwarves inte har någon armé som är uppdaterad så finns de kvar som ras i loren. Allierade med Chaos.

Okej då får jag upplysa er. Det är en spelbar ras i Bloodbowl och har alltid varit. Det har tyvärr varit generellt bortglömda hos games workshop och negligerade i många år. För något år sedan släppte dock Forgeworld boken "Tamurkhan" med uppdaterade regler för de flesta chaos dwarfs enheterna och de släppte även nya modeller.

Och de har jag såvitt jag vet kunnat spela med i turneringar och liknande. Dock så vet jag inte om de får någon plats i det nya End times som kommer inom fantasy nu men det ser dystert ut.

Medlem

Cyanide har fortfarande inte svarat på ifall de kommer låta multiplayermatcher återupptas efter avbrott.

För det kunde man inte i ettan. Cyanide kunde inte implementera en "återuppta match" funktion i något som i grunden är ett brädspel. De vet alla pjäsers exakta position, alltid, men de kan inte spara den informationen någonstans och använda den för att återuppta matcher. Har aldrig sett maken till inkompetens.

Och detta i ett spel där en multiplayermatch tar mellan en till två timmar och multiplayerkoden är notoriskt opålitlig.

Jag vill också veta om de kommer ha med kompletta lag, inklusive alla star players.

Det skulle även sitta fint med information om ligaspel och stöd för att anordna och sköta om ligor.

Och jag skulle gärna veta hur gränssnittet ser ut om man sitter på PC och inte konsol.

Det jag däremot skiter fullständigt i är en grafisk uppgradering av ett spel vars regler mer eller mindre färdigutvecklades för över tio år sedan.

Jag älskar Blood Bowl. Och just därför avskyr jag Cyanide.

Medlem

NAJS! Ser riktigt bra ut. Hoppas nätkoden är fixad.


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem

Kommer inte röra det här innan det börjar bli komplett - dvs alla raser och starplayers.
Tror BB2 kommer floppa hårt tills de får ordning på det

Medlem
Skrivet av palmtree:

Jag älskar Blood Bowl. Och just därför avskyr jag Cyanide.

Sluta spela det då och kör fumbbl istället. Blood bowl är en liten nischtitel och det är kostnader för allt när det gäller utveckling. Låter som du tycker att du är berättigad en massa saker du inte är.

Medlem
Skrivet av palmtree:

Cyanide har fortfarande inte svarat på ifall de kommer låta multiplayermatcher återupptas efter avbrott.

För det kunde man inte i ettan. Cyanide kunde inte implementera en "återuppta match" funktion i något som i grunden är ett brädspel. De vet alla pjäsers exakta position, alltid, men de kan inte spara den informationen någonstans och använda den för att återuppta matcher. Har aldrig sett maken till inkompetens.

Och detta i ett spel där en multiplayermatch tar mellan en till två timmar och multiplayerkoden är notoriskt opålitlig.

Rätt säker på att de hade en snubbe som sa att matcherna kommer att hostas på deras datorer istället för att en av klienterna gör det vilket i sin tur leder till att matcher kan återupptas.

Ser fram emot detta men tror inte folk kommer vilja spela det framför 1an då det bara kommer 8 lag till en början. 8 av 24... snälla nån. Men får de med alla lag och starplayers så vore det gött. Får de även med inducement korten så vore det en fin bonus också :> Till dess blir det fortsatt tabletop BB någon gång i veckan för min del.

Sen tycker jag interfacet verkar riktigt osmidigt... men kanske bara är videon som ger fel bild av det.


signatur

osv.

Medlem
Skrivet av Buio:

Sluta spela det då och kör fumbbl istället. Blood bowl är en liten nischtitel och det är kostnader för allt när det gäller utveckling. Låter som du tycker att du är berättigad en massa saker du inte är.

Låter som du tycker att du är berättigad till att uttrycka dina åsikter i form av passiv-aggressivt gnällande. Det är du inte.

Om ett multiplayerspel saknar grundläggande funktionalitet så är jag, som konsument, fullt berättigad att klaga på bristerna i produkten jag köpt och att uttrycka min önskan om att få dessa åtgärdade.

Medlem
Skrivet av Minnels:
Skrivet av palmtree:

Cyanide har fortfarande inte svarat på ifall de kommer låta multiplayermatcher återupptas efter avbrott.

För det kunde man inte i ettan. Cyanide kunde inte implementera en "återuppta match" funktion i något som i grunden är ett brädspel. De vet alla pjäsers exakta position, alltid, men de kan inte spara den informationen någonstans och använda den för att återuppta matcher. Har aldrig sett maken till inkompetens.

Och detta i ett spel där en multiplayermatch tar mellan en till två timmar och multiplayerkoden är notoriskt opålitlig.

Rätt säker på att de hade en snubbe som sa att matcherna kommer att hostas på deras datorer istället för att en av klienterna gör det vilket i sin tur leder till att matcher kan återupptas.

Ser fram emot detta men tror inte folk kommer vilja spela det framför 1an då det bara kommer 8 lag till en början. 8 av 24... snälla nån. Men får de med alla lag och starplayers så vore det gött. Får de även med inducement korten så vore det en fin bonus också :> Till dess blir det fortsatt tabletop BB någon gång i veckan för min del.

Sen tycker jag interfacet verkar riktigt osmidigt... men kanske bara är videon som ger fel bild av det.

För vissa av oss gillar grafik som fan, har sjuk otur med tärningar men RNG'n i den digitala varianten låter oss kunna spela utan turnover på första tärningsrullningen i VARENDA JÄVLA TURN. Samt familjeliv, finns fan inte tid för brädspelsvarianten längre, sålde till och med av mina gamla tennlag =/

Skrivet av palmtree:
Skrivet av Buio:

Sluta spela det då och kör fumbbl istället. Blood bowl är en liten nischtitel och det är kostnader för allt när det gäller utveckling. Låter som du tycker att du är berättigad en massa saker du inte är.

Låter som du tycker att du är berättigad till att uttrycka dina åsikter i form av passiv-aggressivt gnällande. Det är du inte.

Om ett multiplayerspel saknar grundläggande funktionalitet så är jag, som konsument, fullt berättigad att klaga på bristerna i produkten jag köpt och att uttrycka min önskan om att få dessa åtgärdade.

Fast nu känner du till risken för ev. brister, så du bör nog hålla dig borta från BB2 tills de blir bekräftade eller dementerade


signatur

I drank what?

1
Skriv svar