Jim The Knight alpha

Medlem
Jim The Knight alpha

Jag kommer att delta i årets Swedish Game Awards som ensam utvecklare och skulle behöva lite input angående mitt bidrag.

Mitt spel är skapat från grunden i c++ med SFML som grafiskt bibliotek.

Det är ett klassiskt 2d-plattformsspel spel med en något uppskruvad svårighetsgrad.

För tillfället är spelet i tidigt alpha stadie med en hel del "lånade" texturer som place holder.

Spelet har en facebook sida där länkar finns för att hämta hem spelet för testning.

Om du skulle vilja följa spelets utveckling så är mina länkar
https://twitter.com/PJarcade
https://www.facebook.com/pages/Jim-The-Knight/287352764721760...

All respons bra/dåligt uppskattas.

Medlem

Jag klarade spelet! dock körde jag lite hardcore.. Jag visste inte att man kunde spawna på samma bana så jag tryckte på ESC varje gång tills jag klarade alla banor utan att dö ^^. Kom på att det var knappen "R" senare -.- . Spelet är beroendeframkallande och jag tror verkligen att spelet kan bli en hitt på fb, internet eller/och mobil spel. Gäller bara att komma på svåra men inte omöjliga banor. Dom ska även vara genomtänkta.

Hoppas verkligen att det kommer gå bra för dig!


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem

Så kul att du tyckte spelet var roligt, jag är mäkta imponerad att du drog igenom det utan att använda R.

För tillfället siktar jag på att göra klart spelet med PC som huvudplattform men det skulle vara intressant att försöka få ut det på mobila enheter senare.

Jag skapat ett verktyg för att designa egna kartor och jag funderar på om det skulle finnas ett intresse hos folk att meka lite med design?

1
Skriv svar