BLOODBORNE mer som Dark Souls 3 london...

Medlem
BLOODBORNE mer som Dark Souls 3 london...

Jag såg på gameplayet som fz tipsade om, det jag trodde var sant. Detta är DS med london tema.. Inget nytt mer än att man tagit bort skölden och ersatt den med en pistol.. Även moln dörrarna är i detta spelet, inte ens det kunde de kommit på något nytt till..

Jag hoppades på något annat nu efter två identiska spel, men BB är exakt som de andra.
Jag väntar tills detta spel är väldigt billigt. Tänker inte lägga dyra pengar på ett spel med reskin och en pistol.

Sedan är grafiken inget man ska klaga på, då det är olika ifrån person till person.
Men detta ser sjukt gammalt och tråkigt ut. Något som jag hade kunnat spela på mitt 360 och ändå ser det sämre ut än GOW3, ifrån 2011...

I´m sad panda

#blogg

Moderator | Testpilot
BLOODBORNE mer som Dark Souls 3 london...

Döm inte spelet sådär på en gång. Tittar du mer genomgående klipp så ser du att det faktiskt är mycket nya coola features i spelet


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Du menar; efter _TRE_ identiska spel. Demons souls är orginalet, dark souls va en kopia av det så som det här är en kopia av sin föregångare. Ser inget fel i det då både spelidén och mekanik fortfarande är sjukt tillfredställande för min del

Medlem

Gameplayet är ju mer aggressivt i Bloodborne, så taktiker som fungerande i Demon's och Dark Souls-serien går inte att applicera på samma vis.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem

Så du baserar verkligen allt efter en trailer? Smart kille...


signatur

The spiders won,t find us here.

Medlem
Skrivet av SkullJoke:

Så du baserar verkligen allt efter en trailer? Smart kille...

Seså, nu behöver vi inte bli sådana.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem

Kanske inte.. Men tycker att det saknar grund....


signatur

The spiders won,t find us here.

Medlem

signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av SkullJoke:

Så du baserar verkligen allt efter en trailer? Smart kille...

det är ingen trailer,, det är en kille som spelar själva spelet. Ta reda på mer innan du försöker trycka ner någon. Sedan har jag all grund att känna hur jag känner. likaså ditt sätt att tänka så som du vill.

Medlem
Skrivet av ohem:

Gameplayet är ju mer aggressivt i Bloodborne, så taktiker som fungerande i Demon's och Dark Souls-serien går inte att applicera på samma vis.

jag såg inget på de två timmarna jag kollade på gameplay om spelet. Som man inte kunde göra i Souls spelen. Det var identiskt.

Moderator | Testpilot
Skrivet av EpicGoblin:
Skrivet av ohem:

Gameplayet är ju mer aggressivt i Bloodborne, så taktiker som fungerande i Demon's och Dark Souls-serien går inte att applicera på samma vis.

jag såg inget på de två timmarna jag kollade på gameplay om spelet. Som man inte kunde göra i Souls spelen. Det var identiskt.

Det är verkligen inte identiskt. Titta på From Softwares egna genomgång av kontroller och roliga saker man kan göra i spelet. Finns på Tuben någonstans.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Jag har dålig koll på Bloodborne men det finns ju sämre spel man kan kopiera än Dark Souls, om det nu är en klon av det spelet (uppgifterna verkar gå isär).

Medlem
Skrivet av ohem:
Skrivet av SkullJoke:

Så du baserar verkligen allt efter en trailer? Smart kille...

Seså, nu behöver vi inte bli sådana.

Det finns väldigt mycket gameplayfilmer tillgängligt.

Medlem

Tittat otaliga timmar på stream på PS4an, mycket nytt och förstår inte klagomålet på grafiken (måste varit en dålig stream du sett )
Det jag inte gillar är att man måste vara aggressiv i sin spelstil.Blev lite för hektiskt för gamla mig i många situationer jag sett. Men att det är en klon håller jag inte med om.

Moderator | Testpilot
Skrivet av AndyZedd:

Tittat otaliga timmar på stream på PS4an, mycket nytt och förstår inte klagomålet på grafiken (måste varit en dålig stream du sett )
Det jag inte gillar är att man måste vara aggressiv i sin spelstil.Blev lite för hektiskt för gamla mig i många situationer jag sett. Men att det är en klon håller jag inte med om.

Grejen är den att man inte har en sköld att blocka med längre och att man på så sätt måste lära sig att undvika attacker och se alla monsters mönster (mest bossar då mindre fiender ändå dör ganska fort).

Så länge du lyckas undvika attacker behöver man inte vara aggressiv, vilket är lättare sagt än gjort, men det är inte svårare än att bara slå fienden när du själv tagit skada, då får man tillbaka sitt hp.

Och igen, EpicGobling är verkligen ute och cycklar när han säger det här är ett "Dark Souls 3". Spelet är likt, men mycket annorlunda gentemot "sina föregångare".


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

1
Skriv svar