Nintendo vill överraska spelarna med sin nya konsol

Robot
Avstängd
Nintendo vill överraska spelarna med sin nya konsol

I Nintendo "NX" vill jag se revolutionerande Super Mario, Mario Kart och Smash Bros m.m.

Jag är ärlig.

Till Wii var Galaxy 1 & 2, Mario Kart Wii och Smash Bros Brawl revolution från Gamecube. Man såg skillnad grafiskt, tekniskt och spännande nyheter som överraskade mig. Bland de roligaste jag har spelat, mästerverk rakt igenom.

Wii U av dessa spel är inte lika. 3D World kändes inte som ett äkta Super Mario, Mario Kart 8, det här med futuristiska bilar och åka. Nah. Och Smash Bros for Wii U. Jag saknade ett story mode att köra. Men Smash Bros for Wii U är det bästa i serien nu med 8-Player.

Jag är spänd, förväntansfull, med tanke på vad Wii U inte vart vad den skulle bli.

Medlem

Nintendo NX behöver:
- Få tillbaka tredjepartsutvecklare som övergett Nintendo efter katastrofen "Wii U"
- Ha bra handkontroller. Dvs inte gimmick skit som Wii U har.
- Inte riktar in sig endast på Mario och Zelda liknande spel. Liksom varför kan inte spel som Sleeping Dogs släppas till deras konsoler? Även fast Zelda spelen är några av mina favorit spel önskar jag att det fanns ett större utbud av spel på Nintendo konsoler.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Wii'u kontroll är ju helskön. Ser gärna en vidareutveckling av den.. För första gången så kände man sig inte efterbliven när man skulle fylla i sitt namn, epost etc.. För att inte tala om att den skapar ett bättre flow i spelen, slippa pausa för att kolla på kartan etc..

Medlem
Skrivet av NeoWeo:

Wii'u kontroll är ju helskön. Ser gärna en vidareutveckling av den.. För första gången så kände man sig inte efterbliven när man skulle fylla i sitt namn, epost etc.. För att inte tala om att den skapar ett bättre flow i spelen, slippa pausa för att kolla på kartan etc..

En stor anledning till att Wii U inte sålde i lika stor utsträckning som Wii är pga handkontrollen.
Majoriteten av spelare vill inte bära omkring på en skärm och hålla på att titta ned på handkontrollen hela tiden.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av Kleptoman:
Skrivet av NeoWeo:

Wii'u kontroll är ju helskön. Ser gärna en vidareutveckling av den.. För första gången så kände man sig inte efterbliven när man skulle fylla i sitt namn, epost etc.. För att inte tala om att den skapar ett bättre flow i spelen, slippa pausa för att kolla på kartan etc..

En stor anledning till att Wii U inte sålde i lika stor utsträckning som Wii är pga handkontrollen.
Majoriteten av spelare vill inte bära omkring på en skärm och hålla på att titta ned på handkontrollen hela tiden.

Har aldrig tittat på kontrollen mer än när frugan vill se på TV, då är det praktiskt att kunna lira vidare på kontrollen med bild.


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem

Jag gissar på att Nintendo kommer att satsa på VR med NX.

Medlem
Skrivet av Kimpur:
Skrivet av Kleptoman:
Skrivet av NeoWeo:

Wii'u kontroll är ju helskön. Ser gärna en vidareutveckling av den.. För första gången så kände man sig inte efterbliven när man skulle fylla i sitt namn, epost etc.. För att inte tala om att den skapar ett bättre flow i spelen, slippa pausa för att kolla på kartan etc..

En stor anledning till att Wii U inte sålde i lika stor utsträckning som Wii är pga handkontrollen.
Majoriteten av spelare vill inte bära omkring på en skärm och hålla på att titta ned på handkontrollen hela tiden.

Har aldrig tittat på kontrollen mer än när frugan vill se på TV, då är det praktiskt att kunna lira vidare på kontrollen med bild.

Då bör du väl hålla med om att skärmen är onödig om du nu endast använder den när du inte har tillgång till TVn? De kunde lika gärna lägga till en streaming funktion istället för att slösa pengar på att tillverka kontrollerna(som faktiskt är ganska dyra att tillverka) och istället lägga detta på hårdvara som finns inuti konsolen.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Det nintendo behöver är att spelare ska sluta vara de mest korkade människorna någonsin.
GC, Wii och Wii U är de bästa konsollerna som släppts i sina generationer.
Det de behöver jobba på är online-delen.


signatur

Gör inte idag vad du kan skjuta upp även imorgon.

Medlem
Skrivet av Kleptoman:
Skrivet av NeoWeo:

Wii'u kontroll är ju helskön. Ser gärna en vidareutveckling av den.. För första gången så kände man sig inte efterbliven när man skulle fylla i sitt namn, epost etc.. För att inte tala om att den skapar ett bättre flow i spelen, slippa pausa för att kolla på kartan etc..

En stor anledning till att Wii U inte sålde i lika stor utsträckning som Wii är pga handkontrollen.
Majoriteten av spelare vill inte bära omkring på en skärm och hålla på att titta ned på handkontrollen hela tiden.

Vilka spel har du spelat egentligen? Om spelet utnyttjar den extra skärmen på ett bra sätt så höjs spelupplevelsen som jag skrev i mitt tidigare inlägg.

Medlem
Skrivet av NeoWeo:
Skrivet av Kleptoman:
Skrivet av NeoWeo:

Wii'u kontroll är ju helskön. Ser gärna en vidareutveckling av den.. För första gången så kände man sig inte efterbliven när man skulle fylla i sitt namn, epost etc.. För att inte tala om att den skapar ett bättre flow i spelen, slippa pausa för att kolla på kartan etc..

En stor anledning till att Wii U inte sålde i lika stor utsträckning som Wii är pga handkontrollen.
Majoriteten av spelare vill inte bära omkring på en skärm och hålla på att titta ned på handkontrollen hela tiden.

Vilka spel har du spelat egentligen? Om spelet utnyttjar den extra skärmen på ett bra sätt så höjs spelupplevelsen som jag skrev i mitt tidigare inlägg.

Jag bryr mig inte om vad du tycker, jag skriver varför Wii U sålde dåligt och att kontrollen var en orsak. Man vill helt enkelt inte titta ned på kontrollen hela tiden. Att du tycker att det höjer spelupplevelsen är irrelevant.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av NeoWeo:

Wii'u kontroll är ju helskön. Ser gärna en vidareutveckling av den...

Enig, jag var skeptisk när jag såg den men det är den bästa handkontrollen som gjorts tycker jag. Den ser inte ut att vara det dock!

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Jag gissar på att Nintendo kommer att satsa på VR med NX.

Virtual Boy 2...

och den visar sig vara 9000% awesome.

...och den släpps tillsammans med ett Pokemon MMO

Snälla, snälla snälla! Make it happen.

Medlem
Skrivet av Kleptoman:
Skrivet av NeoWeo:
Skrivet av Kleptoman:
Skrivet av NeoWeo:

Wii'u kontroll är ju helskön. Ser gärna en vidareutveckling av den.. För första gången så kände man sig inte efterbliven när man skulle fylla i sitt namn, epost etc.. För att inte tala om att den skapar ett bättre flow i spelen, slippa pausa för att kolla på kartan etc..

En stor anledning till att Wii U inte sålde i lika stor utsträckning som Wii är pga handkontrollen.
Majoriteten av spelare vill inte bära omkring på en skärm och hålla på att titta ned på handkontrollen hela tiden.

Vilka spel har du spelat egentligen? Om spelet utnyttjar den extra skärmen på ett bra sätt så höjs spelupplevelsen som jag skrev i mitt tidigare inlägg.

Jag bryr mig inte om vad du tycker, jag skriver varför Wii U sålde dåligt och att kontrollen var en orsak. Man vill helt enkelt inte titta ned på kontrollen hela tiden. Att du tycker att det höjer spelupplevelsen är irrelevant.

Har du sagt A så får du säga B. Vilka spel kräver att du tittar ned på handkontrollen hela tiden?

Medlem

Lääängtar! Skaffade en Wii U i vintras....så sjukt nöjd! Det är verkligen ren och skär spelglädje när man spelar Mario-spelen

Medlem

Nintendo. När du vill ha sämre prestanda, inga tredjepartsspel, meningslösa gimmickar, och du verkligen längtar efter att spela Mario igen, för trettionde gången.

Medlem

Jag tippar på Wiirtual reality.

Inaktiv

Nintendo GameCube 2!
Få tillbaka tredjeparts spelen!
Bra vanliga kontroller!
Inget VR/3D. andra märkliga tillbehör.
Sixteen by nine!!!
SSHD 4tb
100/100mbit
Bra "Nintendo-Shop"
Få tillbaka alla ex Hardcore-Spelare!


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Medlem
Skrivet av burkmopp:

Jag tippar på Wiirtual reality.

ooh, det var fyndigt

"Wiirtualboy"

Medlem

Känns som om Nintendo verkligen kan hitta på vad som helst. Ägt en Wii U sen dag 1 och inte varit missnöjd. Nu, såhär 1 och ett halvt år efter dess release är jag intresserad att köpa en PS4, då det äntligen börjar komma spel jag vill ha till den!
Hoppas att Nintendo bygger ett krafthus till maskin, spränger skallen på alla av överaskning och gör ett snyggare 3D Mario än Uncharted 4!

Medlem

Gammal skit med nytt klistermärke = revolutionerande

Får väl se vad de hittar på denna gången


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Medlem

Jag tror att dom kommer slå ihop sin konsol och bärbara till en enhet.

1080p skärmar till mobiler är inte ovanliga nu, så en liten sak med 1080p skärm och HDMI-anslutning till TVn så man kan välja var och hur man vill spela.

Dom har redan visat att dom vill gå den vägen genom senaste Smash Bros till Wii U och 3DS som är väldigt lika..

Medlem

nej tack nintendo, ni förlorade mina pengar för alltid med ert pissstöd för wiiU =_= fortfarande inget aaa zelda spel ute, något som borde ha kommit första året


signatur

always use the nubs for cover

Medlem

Nintendo NX borde minst ha en Pascal-GPU och få prestanda "10x mer än Maxwell" nästa år. Även om NX inte får det så skulle ändå en mid-range Pascal räcka långt och göra skillnad, om dessa nya siffror nu stämmer lite grann... Men, om jag känner Nintendo rätt så blir det gamla chip med fåniga namn (som vanligt) och i bästa fall AMD. Crap. Men (igen), jag håller tummarna att jag har fel.


signatur

Lead 3D Artist, Sweden
Xeon Gold 6246R, 2 x Nvidia RTX A5000 24 GB + NVLink, 384 GB ECC RAM

Medlem
Citat:

we're always thinking about how we want to surprise players as well as our desire to change each person's video gaming life.

Fan konsolen är död innan den ens släppts. För fan Nintendo. Sluta ge oss vad ni tror vi vill ha istället för att lyssna på fansen på vad de faktiskt vill ha.

Medlem
Skrivet av Pholiage:
Citat:

we're always thinking about how we want to surprise players as well as our desire to change each person's video gaming life.

Fan konsolen är död innan den ens släppts. För fan Nintendo. Sluta ge oss vad ni tror vi vill ha istället för att lyssna på fansen på vad de faktiskt vill ha.

Fast, det är ju för att Nintendo kör sitt eget race som de är så underbara.

Medlem
Skrivet av NeoWeo:
Skrivet av Kleptoman:
Skrivet av NeoWeo:
Skrivet av Kleptoman:
Skrivet av NeoWeo:

Wii'u kontroll är ju helskön. Ser gärna en vidareutveckling av den.. För första gången så kände man sig inte efterbliven när man skulle fylla i sitt namn, epost etc.. För att inte tala om att den skapar ett bättre flow i spelen, slippa pausa för att kolla på kartan etc..

En stor anledning till att Wii U inte sålde i lika stor utsträckning som Wii är pga handkontrollen.
Majoriteten av spelare vill inte bära omkring på en skärm och hålla på att titta ned på handkontrollen hela tiden.

Vilka spel har du spelat egentligen? Om spelet utnyttjar den extra skärmen på ett bra sätt så höjs spelupplevelsen som jag skrev i mitt tidigare inlägg.

Jag bryr mig inte om vad du tycker, jag skriver varför Wii U sålde dåligt och att kontrollen var en orsak. Man vill helt enkelt inte titta ned på kontrollen hela tiden. Att du tycker att det höjer spelupplevelsen är irrelevant.

Har du sagt A så får du säga B. Vilka spel kräver att du tittar ned på handkontrollen hela tiden?

Håller med Neoweo helt, det jag läser är att bara din åsikt rätt och andras åsikter inte betyder nåt, snacka om en svart-vit världsbild, Neoweo har en bra poäng.

1
Skriv svar