Singleplayer-DLC till Dragon Age: Inquisition, ute nu

Robot
Singleplayer-DLC till Dragon Age: Inquisition, ute nu

Men bara till två av tre plattformar.


Medlem
Singleplayer-DLC till Dragon Age: Inquisition, ute nu

Det här är Hakkon.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Detta "first on" skiten förstör för spelare. Nu kör jag dock på PC men detta måste suga för playstation spelare.

Medlem

de kan börja med att fixa spelet istället för ALA EA style släppa ett jävla DLC giriga jävlar...

Medlem
Skrivet av Oneone:

de kan börja med att fixa spelet istället för ALA EA style släppa ett jävla DLC giriga jävlar...

Är spelet trasigt på PC? Tänkte köpa det snart men är det problem köper jag det till ps4 istället.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Har inte haft några problem på PC. Funkade kanon.

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Oneone:

de kan börja med att fixa spelet istället för ALA EA style släppa ett jävla DLC giriga jävlar...

Är spelet trasigt på PC? Tänkte köpa det snart men är det problem köper jag det till ps4 istället.

Jag har inte haft några problem med spelet under mina 72 speltimmar. Förutom att jag inte kan bestämma mig för vad jag ska spela när jag nu kör igenom det igen.

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Oneone:

de kan börja med att fixa spelet istället för ALA EA style släppa ett jävla DLC giriga jävlar...

Är spelet trasigt på PC? Tänkte köpa det snart men är det problem köper jag det till ps4 istället.

Spelet är inte trasigt på PC, förutom några småbuggar som man stöter på ibland, men absolut inget spelförstörande. Det stora problemet är att det taktiska läget är skitjobbigt att styra med mus och tangentbord. Jag kör med XB360-kontroll på min dator och det funkar bra.

Medlem

Startade precis Origin och det började ladda ner en 900MB uppdatering till Inquisition. Är DLC:t gratis eller är det här någon annan uppdatering?

Medlem
Skrivet av Bennii:

Startade precis Origin och det började ladda ner en 900MB uppdatering till Inquisition. Är DLC:t gratis eller är det här någon annan uppdatering?

Det kom ut en ny patch i dagarna, så det är möjligt att det är det som laddades ner hos dig.

Se: http://blog.bioware.com/2015/03/23/dragon-age-inquisition-pat...

Medlem
Skrivet av vetebulle:
Skrivet av Bennii:

Startade precis Origin och det började ladda ner en 900MB uppdatering till Inquisition. Är DLC:t gratis eller är det här någon annan uppdatering?

Det kom ut en ny patch i dagarna, så det är möjligt att det är det som laddades ner hos dig.

Se: http://blog.bioware.com/2015/03/23/dragon-age-inquisition-pat...

Ja, så är det nog för jag har inte startat Origin på några dagar.

Medlem

Jag hade mycket få problem med mitt 980-kort men min tjej har jätteproblem med sitt 760-kort. Det är en stor chans att det kraschar när det blir cutscenes/wartable. Men hon tråcklade sig igenom det ändå.

Medlem

Finns ingenstans att köpa ?


signatur

I got an offer you cant refuse!

Medlem

Ute nu? Nej. Lite dumt att ha det i titeln för artikeln när det inte stämmer.

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Oneone:

de kan börja med att fixa spelet istället för ALA EA style släppa ett jävla DLC giriga jävlar...

Är spelet trasigt på PC? Tänkte köpa det snart men är det problem köper jag det till ps4 istället.

Efter 150 timmar har jag stött på en del buggar, men ingenting gamebreaking och ingenting som inte försvunnit genom att spara och ladda om.

Medlem
Skrivet av marcus8958:

Han med hornen ? eller ?

Medlem
Skrivet av Jaxz:

Detta "first on" skiten förstör för spelare. Nu kör jag dock på PC men detta måste suga för playstation spelare.

Japp, jag är besviken. Har längtat efter lite nytt i speelt och så får man vänta ännu längre pga att jag äger PS.
Har inget emot exklusiva speltitlar för de olika plattformarna men då det finns tillgängligt på flera så är detta sjukt bizzart.

Medlem
Skrivet av AndyZedd:
Skrivet av marcus8958:

Han med hornen ? eller ?

Vet inte. Sökte på google efter Hakkon.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

vart kan man köpa denna dlc hittar den inte att köpa någonstans

Medlem
Skrivet av Bamia:

vart kan man köpa denna dlc hittar den inte att köpa någonstans

enligt officiella forum så är det bara tillgängligt på XBONE än så länge, och det finns inte eta när det släpps på PC


signatur

I got an offer you cant refuse!

Medlem

130 timmar och level 24, hade varit kul med lite nytt innehåll men får vänta tills det dyker upp till PS4... får väl skaffa Bloodborne under tiden

Medlem
Skrivet av Freywiind:
Skrivet av Bamia:

vart kan man köpa denna dlc hittar den inte att köpa någonstans

enligt officiella forum så är det bara tillgängligt på XBONE än så länge, och det finns inte eta när det släpps på PC

Ahh ok tack, kanske det finns ute när jag kommer hem om 2 vecor

Medlem

Men för i helv*te. Släpp skiten på ps4 samtidigt. Blir så jävla förbannad på sånt här.

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Oneone:

de kan börja med att fixa spelet istället för ALA EA style släppa ett jävla DLC giriga jävlar...

Är spelet trasigt på PC? Tänkte köpa det snart men är det problem köper jag det till ps4 istället.

Jag har inte spelat spelet sedan februari för att det hela tiden krashade och frös, speciellt i situationer där jag inte hade kontroll (typ mellansekvenser).

De har släppt 4 patchar (totalt 6) efter det men ingen av dem har fixat problemen med Geforce 600-korten eller de andra buggarna som finns i själva Frostbite-motorn.

Jag har helt tappat suget på att börja spela igen, tänkte precis starta det men efter att ha läst forumet igen så inser jag att mina buggar ännu inte är fixade.

Medlem
Skrivet av MaXMC:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Oneone:

de kan börja med att fixa spelet istället för ALA EA style släppa ett jävla DLC giriga jävlar...

Är spelet trasigt på PC? Tänkte köpa det snart men är det problem köper jag det till ps4 istället.

Jag har inte spelat spelet sedan februari för att det hela tiden krashade och frös, speciellt i situationer där jag inte hade kontroll (typ mellansekvenser).

De har släppt 4 patchar (totalt 6) efter det men ingen av dem har fixat problemen med Geforce 600-korten eller de andra buggarna som finns i själva Frostbite-motorn.

Jag har helt tappat suget på att börja spela igen, tänkte precis starta det men efter att ha läst forumet igen så inser jag att mina buggar ännu inte är fixade.

Tack för svaret.

Låter som om jag får ta och vänta ett tag på en samlingsutgåva när det mesta är fixat.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av MaXMC:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Oneone:

de kan börja med att fixa spelet istället för ALA EA style släppa ett jävla DLC giriga jävlar...

Är spelet trasigt på PC? Tänkte köpa det snart men är det problem köper jag det till ps4 istället.

Jag har inte spelat spelet sedan februari för att det hela tiden krashade och frös, speciellt i situationer där jag inte hade kontroll (typ mellansekvenser).

De har släppt 4 patchar (totalt 6) efter det men ingen av dem har fixat problemen med Geforce 600-korten eller de andra buggarna som finns i själva Frostbite-motorn.

Jag har helt tappat suget på att börja spela igen, tänkte precis starta det men efter att ha läst forumet igen så inser jag att mina buggar ännu inte är fixade.

I call you on that bullshit på 600 serien av gfx, själv lirade jag genom det på en 680 2 dagar efter det release, stötte på bara 2 buggar vilka jag fixade genom bara ladda om saven, mest troligt är det du som har gjort nått med din dator som ställer till det, misstänker codec pack eller någon som inte up to the speed på din burk


signatur

I got an offer you cant refuse!

Medlem

Som alltid beror nog stabiliteten på system till system, för själv hade jag få buggar men jag vet att andra hade desto fler. Mest stabilitet dock, i själva spelet var det mest småbuggar om man inte räknar det konsolldesignade tactical mode som en bugg till PC. Dock har de iaf försökt fixa till det mesta med UI som var knäppt, som att inte kunna binda musknappar, och stabiliteten har förbättrats avsevärt också. Jag hade endast ett kraschproblem - spelet kraschade directx litet hur som helst. Det löste jag genom att inte använda mig av ambient occlusion på max, så om någon har det problemet nu så prova det.

Ett bra läge att köpa om man är sugen, tycker jag.

Medlem

DET ÄR UTE NU PÅ ORIGIN !!!!
ursäkta caps bara exalterad


signatur

I got an offer you cant refuse!

Medlem
Skrivet av Freywiind:
Skrivet av MaXMC:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Oneone:

de kan börja med att fixa spelet istället för ALA EA style släppa ett jävla DLC giriga jävlar...

Är spelet trasigt på PC? Tänkte köpa det snart men är det problem köper jag det till ps4 istället.

Jag har inte spelat spelet sedan februari för att det hela tiden krashade och frös, speciellt i situationer där jag inte hade kontroll (typ mellansekvenser).

De har släppt 4 patchar (totalt 6) efter det men ingen av dem har fixat problemen med Geforce 600-korten eller de andra buggarna som finns i själva Frostbite-motorn.

Jag har helt tappat suget på att börja spela igen, tänkte precis starta det men efter att ha läst forumet igen så inser jag att mina buggar ännu inte är fixade.

I call you on that bullshit på 600 serien av gfx, själv lirade jag genom det på en 680 2 dagar efter det release, stötte på bara 2 buggar vilka jag fixade genom bara ladda om saven, mest troligt är det du som har gjort nått med din dator som ställer till det, misstänker codec pack eller någon som inte up to the speed på din burk

Behöver inte vara något sånt. En så enkel sak som SLI brukar skapa en hel del problem i många spel och andra saker som udda upplösning brukar skapa problem.
Kör man ett enda kort och i 1080p upplösning är spelens stabilitet som bäst och man slipper oftast grafiska buggar i UI och i spelet.
Men nu är det så att jag kör inte ett enda kort och inte en enda skärm heller. Så finns det problem med spelen så dyker upp rätt snabbt. Dåliga SLI drivrutiner brukar ta lång tid att fixa.

Fördelen med konsoler är att man blir bortskämd när det gäller buggar. Assassins Creed Black Flag är nog det enda spelet till PS4 där spelet krashat eller blivit ospelbart av en bugg. Därför anser jag att man två gånger under spelets gång måste ladda om på grund av buggar så är spelet rätt så buggat. Man kan ha oturen att man inte sparat på 3 timmar och man måste börja om från början.

Tycker det är en skrämmande utveckling att man börjat acceptera buggar som förstör spelets gång och säger att spelet nästan är buggfritt.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av Freywiind:

DET ÄR UTE NU PÅ ORIGIN !!!!
ursäkta caps bara exalterad

Jag var lite sugen på att skaffa det.
Loggade in på Origin.
Såg att det kostade 149kr.
Skrattade åt skämtet.
Insåg att det inte var ett skämt.
Grät istället över vart världen är på väg.

12
Skriv svar